בגלל בוטים אין לכם פלייסטיישן או כרטיסים לאירועים, אז PerimeterX מגייסת 57 מיליון דולר
החברה מסוגלת לזהות האם מדובר בגולש לגיטימי, או בוט, שמנסה לאגור מלאים או להשוות מחירים, וחוסמת אותו. סך הגיוסים של החברה עומד על 144 מיליון דולר
הסטארטאפ הישראלי PerimeterX הודיע היום (ג’) על השלמת סבב גיוס של 57 מיליון דולר בהובלת AllianceBernstein. עוד השתתפו בסבב הגיוס Stereo Capital, JS Capital, Arc Capital, Canaan Partners, DTCP, Scale Venture Partners ו-Vertex Ventures US. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס כדי להתרחב מעולם המסחר המקוון גם לעולם השירותים הפיננסיים הדיגיטליים ולמדינות נוספות באירופה ואסיה.
לזהות את הבוט
הפלטפורמה של PerimeterX (פרימטראיקס) מתמקדת בזיהוי איומים והבחנה בין איום שהוא אנושי לבין איום שהוא בוט, ועצירה של כל אחד מאלו לפני שיהיה מאוחר מידי, וללא כל השפעה על המערכת. המוצרים שלה רלוונטים להגנה על יישומי אינטרנט וסלולר וממשקי תכנות (API). מלבד זיהוי התנהגותי של בוטים, המערכת יודעת להשתמש במידע שנאגר בה כדי לזהות מבעוד מועד האם בקשות שנשלחות למערכת הן לגיטמיות או טומנות בחובן סכנה.
בין המאפיינים השונים שמסייעים למערכת של החברה לזהות האם מדובר בבוט או אדם, ניתן למצוא מאפיינים פחות צפויים כמו מיקום סמן העכבר ישירות על כפתור בדף האתר, לעומת הזזת הסמן על הדף עד להגעתו לכפתור, גלילה למעלה ולמטה ועוד. ככל שמערכות החברה מזהות יותר ויותר התנהגויות אנושיות בדפי האינטרנט, כך היא בונה מודלים מתקדמים יותר לזיהוי התנהגות לא אנושית.
92 מיליארד בקשות בחגי הקניות
החברה מדווחת כי את שנת 2020 היא חתמה עם 50 לקוחות חדשים, וכי ניטרה עסקאות בהיקף של 100 מיליארד דולר, כש-12 מיליארד דולר מתוכם רק בחגי הקניות, בהם הגנה על 92 מיליארד בקשות ללקוחותיה. במהלך 2020 הרחיבה PerimeterX את מוצר הדגל שלה, Code Defender, והוסיפה לו פיצ’רים חדשים כמו הגנה מפני השתלטות על חשבונות משתמשים, תחליף CAPTCHA והתרחבות לאינטגרציות עם AWS, GCP, Azure, Snyk, Datadog ו-Splunk.
בשיחה עם גיקטיים מסביר עומרי אילוז, מייסד שותף ומנכ”ל החברה, כי לעומת פתרונות אחרים להגנה על אתרים או זיהוי בוטים, המוצר של PerimeterX נבנה בצורה אחרת: “מוצר ההגנה מבוטים… נבנה בגישת DevOps first כך שיתמוך באתרים בכל גודל, ללא פגיעה באיכות השירות למשתמשי האתר… אפשר להטמיעו בכל מקום באתר, ב-CDN, בedge functions, באפליקציה, וכן במספר מקומות במקביל”.
PerimeterX הוקמה בדצמבר 2014 על ידי עומרי אילוז, שמכהן כמנכ”ל החברה, עידו ספרותי, מנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה ואופיר אשכנזי, סמנכ”ל הכספים. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם בישראל בעוד המטה נמצא בסאן מטאו. סך גיוסי החברה עומדת כעת על כ-144 מיליון דולר.
הגב
4 תגובות על "בגלל בוטים אין לכם פלייסטיישן או כרטיסים לאירועים, אז PerimeterX מגייסת 57 מיליון דולר"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
דוגמא טריה, בוטים שפשוט שתו את כל הכרטיסים לחרמון השבוע – רק עכשיו הם השכילו לשים את ה-Invisible reCAPTCHA של גוגל.
לחסום בוטים מזיקים זה נהדר אבל לחסום את כל הבוטים יכול לפגוע בעסק יותר מאשר להועיל, למשל יש ביטים שאוספים מידע להשוואת מיריחים ומציגה את המידע לקונים, אם הבוט לא יכול לראות את המחירים של המוכר הוא פשוט יוצא מהרשימה ואם הדיל שלו הכי טוב הוא הפסיד קונה (כן רוב העסקים הבינוניים פלוס יכולים לספק api לגישה ישירה לבסיס נתונים אבל לרוב נתקלים בבעיות של תכנון ספציפי ותאימות שפות כך שלבנות בוט פשוט הרבה יותר מלקבל את הגישה ולהתממשק עליהם)
אני די בטוח שהכוונה היא למנוע screen scrapers.
יופי שיתחילו עם עצירת בוטים לקנית כרטיסי מסך…. נחנקנו כבר עם כל המיינרים האלה.