הסטארטאפ Perceptive AI גייס מיליון וחצי דולר כדי לזהות לקוחות שעלולים לעזוב

הטכנולוגיה שפיתח הסטארטאפ חוזה מי מהלקוחות עלול לנטוש ומי עשוי לרכוש עוד מוצרים

בתחום המכירות והשיווק קיימות לא מעט שאלות שמענה עליהן יכול לחסוך או להכניס לחברה כסף רב, למשל אילו לקוחות נמצאים בסיכון גבוה לנטוש. הסטארטאפ הישראלי Perceptive AI (פרספטיב) הודיע היום (ה’) על גיוס סיד בגובה 1.5 מיליון דולר בהובלת Meron Capital וקרן ההשקעות האמריקאית Scopus Ventures.

מי יעזוב ומי רוצה לקנות עוד שירותים

Perceptive AI פיתחה מערכת ייחודית המבוססת כולה על בינה מלאכותית, ומסייעת למחלקות ה-Customer Success בארגוני B2B SaaS לחזות חודשים מראש אילו לקוחות עשויים לנטוש או מי מהם עשוי דווקא לרכוש שירותים נוספים. המערכת מבצעת את כל הניתוחים בצורה אוטומטית, ויכולה להצביע על הסיבה לצעדים של הלקוחות ועל הפעולות שהחברה נדרשת לבצע כדי לשמר את הלקוחות או לסגור את העסקה.

Perceptive AI הוקמה ב-2017 על ידי היזמים גיא שחר ונועם אקרמן, שהכירו במסגרת תוכנית Zell ליזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה. אליהם הצטרף עידן מיכאלי, שהוביל את המחקר והפיתוח בתחום הבינה המלאכותית בחברת הסטארטאפ Dynamic Yield ב-4 השנים האחרונות. בעקבות ההשקעה הצטרפו לדירקטוריון החברה לירון עזריאלנט, המנהלת את Meron Capital, וערן גלעד, שותף-מנהל ב-Scopus. מהחברה נמסר כי היא מתכננת להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי להרחבת הפיתוח והפעילות העסקית בארץ ובחו”ל.

בשיחה עם גיקטיים אמר גיא שחר, מנכ”ל החברה, שכיום החברות משתמשות בכלים המבוססים על חוקים ידניים על מנת לזהות אילו לקוחות דורשים תשומת לב: “כלים אלו דורשים זמן ומאמץ משמעותי ולרוב לא מניבים תוצאות מספקות”. לדברי שחר, הטכנולוגיה שפיתחה החברה מבוססת על בינה מלאכותית שתוכננה במיוחד למטרה זאת, וכך היא מגיעה לאחוזים מדויקים יותר בצורה מהותית ממה שקיים היום בשוק.

לירון עזריאלנט, מ-Meron Capital, הוסיפה: “עצם המעבר של חברות הענק בעולם דוגמת מיקרוסופט, אוראקל, סאפ ועוד מ-on-premise ל-SaaS, הביאה את התעשייה לנקודה שבה חברות משקיעות יותר בשימור של לקוחות מאשר אי פעם. בינה מלאכותית תשנה באופן מהותי את הדרך בה חברות מתמודדות כיום עם הבעיה על ידי ניתוח כמויות עצומות של מידע והסקת מסקנות מהירה. Perceptive AI תסייע לחברות לעבור את המכשול הגדול ביותר שקיים כיום לחברות  SaaS בצמיחה- שימור והרחבת בסיס הלקוחות בצורה היעילה והמשתלמת ביותר”.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: