פפסי משיקה מכונות שתייה למחוברים

פפסי רוצה לעזור לכם לפרגן לחברים, ומשיקה ליין של מכונות שתייה אוטומטיות שיאפשרו לכם להזמין אותם לבקבוק שתייה על חשבונכם.

מקור: יח"צ

פפסיקו, יצרנית המשקאות הקלים הפופולריים פפסי קולה, 7UP, ואחרים, משיקה אב-טיפוס של מכונות אוטומטיות לממכר שתיה מתוצרתה, אשר תאפשר לכם לשלוח לכל חבר או מכר שלכם באחת מהרשתות החברתיות הגדולות מתנה – שתיה על חשבונכם.

להזמין את החבר’ה מפייסבוק

כדי להזמין את החברים שלכם לשתיה על חשבונכם, תצטרכו להגיע לאחת מהמכונות התומכת בשירות. שם, תוכלו לבחור באיזה משקה אתם רוצים לרכוש עבורם. לאחר בחירת המשקה, תוכלו לצרף להם הודעה אישית בטקסט, או להקליט במכונה עצמה קטע וידאו בו תספרו לכבוד מה הזמנתם את אותו אדם לבקבוק פפסי קולה/7 אפ/וכו’. לאחר מכן, תוכלו לשלוח את ההודעה האישית אל אותו אדם, בדואר אלקטרוני או במסרון.

חבר שמקבל במייל או במסרון את הקופון לבקבוק שתייה חינם, יוכל לפדות אותו במכונה תומכת הקרובה אליו. הוא יגיע אל המכונה, יקיש את הקוד שקיבל במייל/במסרון, ויוכל, אם ירצה, להחזיר לכם מתנה בחזרה.

וידאו: שילחו למכרים שתיה על חשבונכם

התחברות לצד החברתי

המהלך של פפסי מהווה דוגמא יפה להשתלבות אקטיבית של חברות התעשייה המסורתיות בעולם הווירטואלי. בעצם הצעת שילוב אינטראקציה בין העולם הפיזי לעולם הווירטואלי, פפסי פונה לדור שלם של אנשים שרגיל לחיות היום עם רשתות חברתיות, סמארטפונים, וזרימת מידע בלתי-נגמרת, במשך רוב שעות היממה.

בנוסף, מכונות אלו נותנות לפפסי יתרון משמעותי על מתחרותיה, וכנראה שבעקבותיה נראה מיזמים דומים מיתר יצרניות המשקאות הקלים, אשר יצמצמו את הפער בין העולם הדיגיטלי לעולם האמיתי.

להעביר את זה הלאה

במסגרת המיזם החברתי החדש של החברה, לכל אדם תינתן גם אפשרות להזמין אדם זר שתייה, מבלי שפגשו אותו. בדוגמאות שמספקת החברה בהודעה לעיתונות שפירסמה, היא מתארת כיצד ניתן יהיה לשלוח שתייה חינם לתושב עיר מסוימת (למשל עיר שסבלה ממזג-אוויר קשה), או לסטודנט כלשהו מאוניברסיטה שזכתה זה עתה באליפות באחד מענפי הספורט.

את המכונות החכמות עדיין אי אפשר לראות פזורות ברחבי ארצות הברית, אך בפפסיקו מתכוונים להריץ ניסוי עם כמה מכונות כאלה עוד במהלך שנת 2011.

כיווני פיתוח

החשיפה המוקדמת של אב-הטיפוס מאפשרת למתחרי פפסיקו הצצה לכיווני הפיתוח החדשים של החברה. על אף שבחברות משקאות מתחרות, כגון קוקה קולה, יכולים בקלות לפתח מכונות ממכר אוטומטיות הדומות בביצועיהן לאלו של פפסיקו, יש להניח שבעקבות החשיפה, יפעילו מיטב המוחות בקרב המתחרות את מיטב כישוריהם לייצר מכונות טובות אף יותר מאלו של פפסיקו, במטרה לעקוף אותה במיזם הטכנולוגי שהיא עצמה חשפה.

אחד הדברים המיידיים שפפסיקו יכולה לעשות כדי לצמצם את החשיפה שלה לתחרות הזאת מצד מתחריה היא להוציא את המכונות לרחובות כמה שיותר מהר, ולהביא למצב שיש לה רשת ענפה של מכונות חכמות פזורות ברחבי ארה”ב, אשר יתפסו את השוק לפני שהמתחרים מוציאים את הגרסאות שלהם.

 

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: