מתל אביב לניו יורק בשעה וחצי: בפנטגון מפתחים כלי טיס שיגיע לפי 5 ממהירות הקול

משרד ההגנה האמריקאי מפתח מטוס שיגיע למהירויות של יותר מ-6,000 קמ”ש; צפוי להיכנס לשימוש תוך 6 שנים

הדמייה של X-51A, שנעשתה עבור חיל האוויר האמריקאי

הדמייה של X-51A, שנעשתה עבור חיל האוויר האמריקאי

במשרד ההגנה האמריקאי בהחלט לא מקלים ראש בכל מה שקשור לעתיד. לפני מספר ימים נודע כי בפנטגון החלו לפתח רחפנועים או Hoverbikes, ועתה מסתבר כי DARPA, ה’רפא”ל’ של משרד ההגנה האמריקאית מפתחת מטוס קרב על-קולי חדש שיוכל להגיע למהירות של 5 מאך, השווה ל-6125 קמ”ש. המטוס ייוצר על ידי חברת בואינג.

ייכנס לשימוש עד 2023

על פי הידיעה שהופיעה ב-military.com, המטוס החדש ייבנה על בסיס מטוס ה-X-51 Waverider, שכבר עבר בהצלחה טיסת ניסוי ב-2013. במסגרת טיסת הניסוי שהיוותה הוכחת יכולות לטכנולוגיה, הורכב מטוס ה-Boeing X-51 על גבי כנף של מטוס B-52. כאשר הגיע ה-B-52 לגובה שיוט של 50 אלף רגל (כ-15 ק”מ), שוגר ה-X-51 ותוך 26 שניות הגיע למהירות 4.8 מאך; לאחר שהמטוס נסק מעט לגובה של 60 אלף רגל, הוא הגיע למהירות של 5.1 מאך.

ד”ר מיקה אנדסלי, המדענית הראשית של חיל האוויר האמריקאי, מסרה כי המטוס העל-קולי החדש אותו מפתחת ארצות הברית, צפוי להיכנס לשימוש עד 2023. אנדסלי הוסיפה: “ה-X-51 היווה מעין הדגמת יכולת (Proof of concept) לקונספט. הוא הראה שאפשר להשתמש במנוע סקראמג’ט (מנוע על־מגח סילוני), לשגר את המטוס מתוך מטוס ולהגיע למהירות שגבוהות ממהירות הקול. המטוס הצליח להגיע למהירות 5 מאך עד שנגמר לו הדלק”. לאחר שתם הדלק שהיה במיכליו, התרסק המטוס, כמתוכנן, אל תוך האוקיינוס, תוך שהוא משגר מידע ונתונים עד לרגע ההתרסקות. המידע שנצבר משמש היום את המהנדסים שמתכננים את כלי הטיס העתידי.

חוץ מהתאוצה והמנוע, ייאלצו המדענים שמפתחים את כלי הטיס העתידני להתמודד גם עם אתגרים כמו לחץ אוויר וטמפרטורה שמופעלים על גוף המטוס בזמן שהוא מגיע למהירויות כאלו. בהתחשב בעובדה שטילי השיוט שנמצאים כיום בשימוש מגיעים למהירות נמוכה יחסית (כ-950 קמ”ש) ובכך שסין כבר מפתחת טילים על-קוליים, מחלקת ההגנה האמריקאית נחושה בדעתה לפתח את המטוס ולהכניס אותו לשימוש מוקדם ככל האפשר.

אז נכון, על פי החישובים יוכל המטוס החדש לגמוע את 9,000 הקילומטרים שמפרידים בין תל אביב לניו יורק בשעה וחצי, אולם, ככל הנראה, התוכניות לקפוץ לוויקאנד קצר בניו יורק ייאלצו לחכות. על פי ד”ר אנדסלי, הכוחות שמופעלים על המטוס והתאוצה הנדרשת הופכים את האפשרות של טיסות מסחריות במהירות שהיא פי 5 ממהירות הקול – לאפשרות קלושה.

[interaction id=”559a262c529840a30e99f07d”]

וידאו: טיסת הניסוי של ה-X-51 (אפריל 2013)

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: