פיר 39 הישראלית משלימה סבב גיוס

החברה השלימה סבב רביעי. הפעם הגיוס הוא פנימי ונועד לעבות את יכולת החברה לממש חוזים שנחתמו ב-2 הרבעונים האחרונים.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

חברת הסטארטאפ הישראלית פיר 39 (Peer 39) משלימה סבב גיוס נוסף, רביעי במספר. בסבב הנוכחי גייסה החברה סכום של כ-5 מיליון דולר . את הגיוס הובילו Caan Partners ו-Evergreen, שהשקיעו בעבר בחברה. החברה הישראלית הוקמה בשנת 2006 על-ידי עמיעד סולומון.

מתחת לראדר

החברה עבדה במשך תקופה מסוימת ב-Stealth Mode, וברבעון הראשון של 2007 נחשף שהיא גייסה 3 מיליון דולר מ-Dawntreader Ventures, אשר בראשה עמד באותה עת Dan Ciporin, מי שהיה מנכ”ל Shopping.com (שנרכשה על-ידי אמאזון).

החברה פיתחה וממשיכה לפתח אלגוריתמים המאפשרים להתאים למפרסמים להתאים את הפרסומות לא רק לתוכן הכללי של האתר, אלא אפילו לתוכן של הדף הספציפי. החברה יכולה גם להתאים את הפרסומות לתמונות המופיעות באתרי התוכן עצמם.

החברה פועלת בשיתוף עם חברות הפרסום הגדולות במטרה למקסם את ה-ROI שיכול המפרסם להרוויח מכל הופעה של פרסום. עיקר הטכנולוגיה של החברה נע סביב עולם הטקסט וניתוח הטקסט בדפי האינטרנט, במטרה להבין את התוכן הרלוונטי באותו דף והתאמת הפרסומת אשר תתאים בצורה הטובה ביותר לאותו תוכן. באמצעות אותה התאמה, מקווה החברה להצליח לגרום ליותר משתמשים ללחוץ על הפרסומות ולהזמין את המוצרים והשירותים המפורסמים בהם.

וידאו: ראיון עם עמיעד סולומון, מנכ”ל Peer39


עיקר הכסף – למימוש חוזים

בראיון שערכנו עם יזהר שי מ-Canaan Partners, הוא סיפר כי החברה מתכננת להשקיע את הסכום שגויס לעבות את ערוצי השיווק והמכירות בחברה. זאת, על מנת לממש את החוזים הרבים שחתמה ב-2 הרבעונים האחרונים. מבחינת גיוסי כוח-אדם, לא מדובר בגיוס הון שיוביל לגיוס מאסיבי של כוח אדם, וככל הנראה עיבוי מצבת כוח האדם יהיה בערוצי השיווק והמכירות, בהתאם לצרכי החברה.

“לחברה יתרון משמעותי על פני מודלים אחרים הקיימים בשוק בזכות העובדה שיכולות הניתוח טקסט הטכנולוגיות שלה אינן מתבססות על איסוף מידע על גבי המשתמשים והגולשים, ולהתאים לכל גולש פרסומת המתאימה ספציפית לו. במקום גישה שכזו, אשר עשויה לעורר ביקורת לגבי בעיות פרטיות (בעיה שאף זוכה לתהודה בארצות הברית), החברה בחרה לפתח את הטכנולוגיה סביב ניתוח הטקסט שבדף שבו הפרסומת עתידה להופיע. הטכנולוגיה של החברה מופעלת כיום בארצות הברית בהצלחה בקרב שוק דוברי האנגלית. הגיוס הנוכחי לא נועד להמרת הטכנולוגיה לשפה נוספת, אלא לעבות את הנוכחות ואת היכולות של החברה לממש את הפוטנציאל שלה בתוך השוק הנוכחי” שי מוסיף.

עד כה גייסה החברה סכום מרשים של כ-27 מיליון דולרים. בחמש השנים שעברו מאז נוסדה החברה, היא חברה אל חברות פרסום גדולות, וסבב הגיוס הנוכחי מעיד על אמון המשקיעים לא רק בטכנולוגיה של החברה, אלא גם בפוטנציאל שלה להמשיך לגדול הרבה מעבר לממדים הנוכחיים שלה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

2 תגובות על "פיר 39 הישראלית משלימה סבב גיוס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
בנימין שהם
Guest

אני עוד לא שמעתי שפרסומות שקשורות לתוכן מניבות יותר הכנסות מסוגים אחרים של התאמה. למעשה, גוגל הראו בוודאות שפרסומות מבוססות התנהגות גולשים הן המניבות ביותר מתוך כל שיטות ההתאמה.
ושוב, חברה בת 5 שעדיין מתבססת על גיוסים למחייתה זה קצת כמו נער שכבר מתגלח אבל עדיין הולך לגן – לא בזמן ולא במקום הנכונים. המקרה היותר הגיוני, כמו פייסבוק ולינקד-אין, זה גיוס של מאות מליונים בגיל כזה, אבל 5 מיליון? לא מריח לי טוב.

וכמו בביקורות קודמות, אני אשמח אם פרטים נוספים יהפכו את הביקורת שלי על פיה.

ג'ורג
Guest

ויתכן שהגישה של עץ קטגוריות פשוט לא מחזיקה מים. האינטרנט ידוע בעיקשותו לא להכנס לסט קטגוריות סטטי גדול ככל שיהיה. ויתכן שדרושה גישה אחרת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: