סטארטאפ ישראלי הופך את צלילי הקול של היקרים לכם לתכשיט

הסטארטאפ הישראלי PALIANI מציע דרך קצת אחרת להנציח את הקרובים לנו שכבר אינם, או לחילופין לנצור רגעים מיוחדים ואישיים, כמו למשל את הבכי של תינוק שרק נולד או את הצחוק המתגלגל שלו שנתיים אחרי

הסיפור מאחורי PALIANI מתחיל כאשר אביו של תומר פולני, שלום, חלה בסרטן הלבלב. באחד מימי האשפוז שלו נתקל תומר בתמונה של אבא שקעקע על החזה שלו את הצחוק של בנו. תמונה זו העלתה בתומר לא מעט מחשבות, זכרונות וחוויות מאביו, והוא הרגיש שהוא חייב משהו, דרך כלשהי, שאביו יוכל ללוות אותו גם אחרי לכתו. באותו הרגע הוא הראה לאביו את הפוסט וביקש ממנו שיקליט עבורו מסר אישי כדי שגם הוא יוכל לעשות קעקוע דומה. אלא שכמו הורים רבים, גם הוא לא ממש התלהב מרעיון הקעקוע, והפציר בו לוותר עליו והציע לו כאלטרנטיבה – תכשיט.

לאחר מותו של אביו, תומר החליט להוציא את החזון לפועל וחבר עם צורף לפיילוט במסגרתו חילקו תכשיטים לחברים וקרובי משפחה במתנה. הפידבקים היו מעולים, אבל “אף אחד לא הכניס את היד לכיס וביצע רכישה. לא התייאשתי וחילקתי 100 נוספים, הפעם פילוח השוק היה קצת יותר חכם. לאחר שכבר היו כ-200 תכשיטים בחוץ ההזמנות התחילו להגיע בקצב מסחרר (תוך חודשיים הגענו לפיק של כ-700 הזמנות, הכל מפה לאוזן) כמובן שלא יכלתי לעמוד בביקוש וזה יצר בעיות, היו ביטולים ועיכובים. במסגרת לימודיו במרכז הבינתחומי הרצליה הוא פגש את אבי קלוגר-יבין, שעזר לו להפוך את המיזם המתחיל לעסק רציני לכל דבר, ובימים אלו ממש הם בהשקה הרשמית והמחודשת. כיום החברה מונה צוות של 5 אנשים: תומר פולני (מוצר) אבי קלוגר-יבין (יו”ר דריקטוריון פעיל), אמנון ליבני (מנכ”ל) רפאלה סגדן (CMO) וניר ברעוז (CTO).

החברה פיתחה אלגוריתם מיוחד ליצירת התכשיטים המתבסס על מספר שלבים; ראשית, הם מקבלים קובץ המכיל אודיו מהלקוח בעת ההזמנה, האלגוריתם מציג את גלי הקול המופקים מהקובץ בצורה גרפית, ולאחר מכן גל הקול נדגם; הסיבה לכך היא שגלי קול יכולים להיות ארוכים מאוד, ולא ניתן לייצר תכשיט באורכים מוגזמים ולא פרופרציונאלים. לכן, כדי להתמודד עם הבעיה הם פיתחו מנגנון של כיווץ ודחיסה של גל הקול. כמו כן, לקוחות שרכשו תכשיט יכולים לשמוע או לראות את הרגע המיוחד על פיו יוצר התכשיט באמצעות סריקת קוד QR. במקביל, הם עובדים על פתרון מתקדם יותר לזיהוי ואחזור הקובץ מהתכשיט על ידי צילומו בלבד.

הרבה מעבר לתכשיט

כרגע ניתן ליצור שרשראות וצמידים עם חריטה או תליון המבוסס על גלי הקול, ובקרוב גם טבעות. העלות לא נמוכה ומחיר צמיד מכסף סטרלינג מתחיל ב-250 דולר ויכול להגיע גם ללמעלה מ-1,000 דולר עבור שרשרת מזהב לבן 14K ויהלום.

שרשראות, צמידים ובקרוב גם טבעות. מקור: PALIANI

איך הלקוח יכול לדעת שהתכשיט שהוא רכש מבוסס על צליל אמיתי, ולא סתם קשקוש? “הבנו (בעזרת פיילוט שביצענו לא מזמן) שאנחנו כישראלים נוהגים לפקפק באמיתיות ובאמינות של דברים. לאחר בחירת התכשיט וביצוע ההזמנה, נשלח אל הלקוח מייל אישור הזמנה המכיל לינק להעלאת הקובץ, ובימים אלו אנו עובדים על האפשרות להציג את גל הקול עצמו מיד בסיום העלאת הקובץ. את התכשיט כפי שיראה בכל זאת לא ניתן להציג מפני שבחלקו נעשה בעבודת יד”. 

ומה בנוגע לאלו שלא עונדים תכשיטים? “כל הזמן אנחנו עובדים על קולקציות ועיצובים חדשים. בתחילת הפעילות, אנו בוחרים להתמקד במספר מצומצם של עיצובים המיועדים לנשים”. פולני הוסיף ואמר כי בכל הקשור לשימוש בגלי קול להנצחת רגעים עצובים, משמחים ומכוננים – אפילו השמיים לא מהווים גבול, וצפויות עוד הפתעות בהמשך.

 

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

9 תגובות על "סטארטאפ ישראלי הופך את צלילי הקול של היקרים לכם לתכשיט"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ערן
Guest

אוי כמה שזה לא מקורי. זה כבר רץ שנים באטסי. רק תקלידו בגוגל sound wave necklaces ותראו עשרות דוגמאות וגם הרבה יותר שוות. מה הסטארט-אפ פה?

דני
Guest

האמת מבייש אותי לקרוא כזה דבר ב-geektime..

חבל שאין קצת סלקציה על ההודעות לעיתונות/כתבות פרסומיות שמועלות כאן.

שיר
Guest

התכשיטים מדהימים! והסיפור מרגש עד דמעות.
אני רצה להקליט את הבן שלי, לא מזמן למד להגיד “אמא” :)

אופיר
Guest
אוריאל
Guest

חברים, סיפור מרגש אבל אני מצטער,אין פה שום חידוש. אין פה שום טכנולוגיה (וואו אפשר להאזין עם QR).המוצרים עם גלי סאונד, כולל טבעות,צמידים,שרשראות נמכרים כבר שנים ברשת. שאני קורא כאלה כתבות אני אשכרה מתבאס וגם קצת מתעצבן. לא כל דבר זה “סטראט אפ”. חלאס עם הזילות!!!!!
נ.ב – מעניין מי המטומטם שאשכרה ישקיע בזה

איתי
Guest

תגידו גיקטיים, התחלקתם על השכל? טוב שלא עשיתם כתבה על הסטראטאפ אבולעפיה שפיתח בייגלה עם סומסום שבמקום להכנס לטאבון הוא נכנס לתוך תנור עם צג דיגיטלי ייחודי שה CTO טוען שזה הרבה יותר יעיל.עכשיו סמנכ”ל מוצר והיו”ר הפעיל עובדים על פיתוח טכנולוגי שמייתר את הצורך להרתיח מים על הגז ומשתמש בקומקום דיגיטלי חשמלי שמתחבר לחשמל ;) הרגתם אותי :) :)

אמנון
Guest

איזה תגובות ממורמרות לא להאמין. אם לא נראה לכם תעברו לכתבה הבאה במקום לפזר את הציניות שלכם לכל מקום. להבדיל מהמגיבים יש פה חברה שהרימו את הרעיון שלהם ורוצים קצת PR, אז מה אם זה כבר קיים? אז מה אם זה לא שיא הטכנולוגיה? גם חללי עבודה משותפים היו קיימים לפני wework וגם לא קונספט טכנולוגי! אולי המיתוג שלהם יוצא דופן? אולי הgotomarket? תלמדו לפרגן לאנשים שעושים!

Yaron
Guest

אולי אם לא היו מציינים שזה “סטארטאפ” בכותרת ובכתבה התגובות היו אחרות. אבל באמת שקשה להתייחס לזה ברצינות.

לירון
Guest

כנראה שהחדשנות שלהם היא במה שהם מפתחים ועוד לא עושים שזה אחזור הקול מהתמונה של התכשיט מעבר לQR. אני יכול לראות כל מני ישומים מעניינים של הטכנולוגיה מעבר לתכשיטים אך כנראה שהם עדיין לא שם.
בכל מקרה מוטב היה שיציגו את מה שקיים בתחום וידגישו את החדשנות אחרת זה באמת מרגיש פשוט כמו פרסומת לחנות תכשיטים עם טוויסט ותו לא, שזה בסדר אבל לא מסתדר עם ההגדרה כסטרטאפ.
בכל מקרה שיהיה להם בהצלחה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: