דן אריאלי משקיע במיזם ישראלי שרוצה להמציא מחדש את האופניים

האופניים של חברת BC Bike הישראלית הם היברידיים עם גיר רציף ופועלים בלי שרשרת. עכשיו השלימה החברה גיוס של 5 מיליוני שקלים, כשבין התומכים בהם – פרופסור דן אריאלי וזוהר גילון, אחד מהאנג’לים הישראליים הנחשבים ביותר

תמונה: BC Bike

על פי כל התחזיות, הפקקים שאנחנו סובלים מהם כעת הולכים רק להחמיר, ובשנים האחרונות לא קשה לראות כיצד המוני אנשים חוזרים להתנייד באופניים, בין אם חשמליים ובין אם לא (אוקי, אולי בקורקינטים קצת פחות). עם זאת, לרוב מדובר באופניים קלאסיים, כולל השרשרת, שעליהם הולבשה מערכת חשמל והנעה. חברת BC Bike הישראלית החליטה לחשוב מחדש על המבנה, התפעול והתחזוקה של אופניים, והציגה את הדגם החדש של OYO, האופניים החדשים שלה שמצליחים להעלים את חלק מהחסרונות הגדולים ביותר של אופניים כפי שאנחנו מכירים אותם.

ללא שרשרת, ללא הילוכים. פשוט נסיעה רציפה ואחידה

תמונה: BC Bike

ה-OYO הם אופניים היברידיים, כלומר אופניים רגילים שהם גם חשמליים, אשר משלבים מערכת הנעה חשמלית עם מערכת הידראולית המבוססת על משאבה ומנוע. בניגוד לאופניים רגילים שמגיעים עם שרשרת ומערכת גלגלי שיניים מעיקה, שנוטה להשתחרר ודורשת תחזוקה שטופת, OYO הם נטולי שרשרת לחלוטין. האופניים מצוידים במערכת גיר אוטומטית, וההילוכים הינם רציפים, כך שלא צריך יותר להתעסק בזמן הנסיעה בתפעול שלהם, והם אינם דורשים כיוונונים. אלו לא סתם אופניים חשמליים כמו אלו האהובים על בני הנוער, אלא כאלו שדורשים מכם גם לפדל על מנת להפעיל את המנוע החשמלי שמסייע במהלך הנסיעה כד שתפעילו את עצמכם, אבל לא תתאמצו יותר מדי למשל בעליות

חוץ לפתור את בעיית התפעול והתחזוק של אופניים סטנדרטיים, הדגם החדש של OYO אמור להגיע עם פיצ’ר נעילה מעניין באמצעות אפליקציה, שבעצם ימנע מהשמן (שנמצא בתוך השילדה) לעבור למנוע, ובכך לא יאפשר לאופניים לנסוע.

היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? היי-טק, סטארטאפים וטכנולוגיה - רוצים להקדים את כולם? להורדת אפליקציית גיקטיים לאייפון ולאנדרואיד לחצו כאן

הצליחו לגייס מיליוני שקלים


ב-BC Bike טוענים כי 200 הזוגות הראשונים יגיעו לתומכי קמפיין ההדסטארט שלהם בסוף 2020, ובהמשך תצא בקמפיין קיקסטארטר במהלכו תספק 5,000 זוגות אופניים לתומכים, ו-5,000 זוגות נוספים אשר ימכרו אצל מפיצים באירופה ובאמצעות מכירה ישירה. לבסוף, מתכננים בחברה לנסות ולהפוך את OYO לסטנדרט חדש עבור אופניים, ולמכור את הטכנולוגיה בצורה של רישיונות ליצרניות אופניים אחרים. בשיחה עם גיקטיים מסביר זיו ברוש, היזם מאחורי החברהמסביר כי בשוק האירופאי, אליו החברה מכוונת את המוצר בעיקר, האופניים ימכרו תמורת 3000-3500 דולרים.

BC Bike יצאה בקמפיין מימון המונים באתר Fundit הישראלי שהסתיים בימים האחרונים. החברה ביקשה לגייס 650 אלף שקלים תמורת 2.32% מבעלות החברה, ובסופו של דבר הקמפיין הסתיים בהישג מרשים מאוד: 5,000,588 שקלים גויסו מ-560 משקיעים, יותר מ-750% מעבר לרף הגיוס. בטרם גיוס ההמונים, גייסה החברה כ-2 מיליון דולר, כאשר בין המשקיעים הבולטים בחברה ניתן למצוא גם את דן אריאלי, יהושע לוינברג, זוהר גילון, איתן יוחננוף ועוד. BC Bike נוסדה בשנת 2014 על ידי זיו ברוש. ערן כהן מכהן כמנכ”ל החברה ואריה הומינר הוא ה-CTO.

לקחנו אותן לסיבוב. במלוא מובן המילה

בשביל לבדוק האם באמת מדובר בחווית רכיבה שונה לחלוטין, לקחתי לסיבוב קצרצר את האבטיפוס הקודם של OYO 3, שהוא אמנם לא הדגם בעל הגיר הרציף, אך גם הוא נטול שרשרת והיברידי מבוסס מנוע הידראולי. האופניים עצמם יחסית מאסיביים, אך מעוצבים בצורה הרבה יותר מודרנית מאופניים פשוטים שהולבשה עליהם סוללות ומנוע. ישנם שלושה כפתורים בצד הכידון: פלוס, מינוס וכיבוי/הדלקה. לחיצה עליהם תשנה את מידת התמיכה של האופניים בפידול שלכם, ובכך גם בסופו של דבר תיקבע המהירות המקסימלית אליה תגיעו.

הנסיעה היא חלקה ונעימה ולא מורגשת תחושת הדחיפה כמו באופניים חשמליים סטנדרטיים, שבהם אתם עשויים להרגיש קצת פחות בשליטה. ב-BC Bike מסבירים לי כי הדגם החדש בעל הגיר הרציף בעצם ידאג שאתם תוכלו לשמור על קצב ועוצמת פידול קבועה. כך למשל, האופניים שמצוידים בחיישנים שונים כמו חיישן זווית ותאוצה יתאימו ויעצימו את מידת הסיוע שלהם למשל בעליות, שגם שם אופניים חשמליים סטנדרטיים נוטים להיכשל ולא לעמוד בעומס. ההבטחה היא בעצם לחווית נסיעה חלקה ואחידה שמצד אחד תגרום לכם לזוז, ומצד שני תאפשר לכם להגיע בתקווה למשרד בבוקר בלי להיות מיוזעים.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

13 תגובות על "דן אריאלי משקיע במיזם ישראלי שרוצה להמציא מחדש את האופניים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אדם
Guest

מצחיקים, ממתי השקעות זה בשקלי?
כשרוצים להרים להם פתאום זה 5 מליוני שקלים בפועל זה מליון וקצת דולר?

יובל
Guest

יוזמה מצוינת. ממליץ לבקר בדף ההד-סטארט שלהם ולראות את התקדמות פיתוח האופניים ב-4 השנים האחרונות. מצד שני – תראו שם גם את התומכים המאוכזבים שמחכים לאופניים שלהם מאז 2015, וטרם קיבלו אותם.

ג\'ון
Guest

חתיכת מחיר בשביל אופניים חשמליים ללא שרשרת.

מישהו
Guest

אז איך מונע הגלגל האחורי? עם גל ארכובה כמו ברכב? וזה אמור להיות אמין וזול יותר לתחזוקה מאופניים? נחיה ונראה.

איתי ש
Guest

טוני סטארק בנה חליפה ברזל בפחות משנה עם פאקינג ג׳ארביס..
אתם צריכים 4 שנים לחדש מוצר שקיים כבר 200 שנה? חתיכת ברזל שגם אם הייתי משקיע שעה ביום לבד הייתי מרים את המוצר הזה תוך שנה וחצי.
מהנדסים עלובים שכמוכם תחזרו ללגו.

Dr. Bruce Banner
Guest

עזוב אותם בשקט- אתה וטוני סטארק נמצאים בליגה אחרת לגמרי…

יערה אדלר
Guest

צודק.. טוני סטארק בנה את זה במערה!

דוד
Guest

כמה? 3000-3500 דולר ליחידה? חיים בסרט. מנסים למצוא פתרון לבעיה שלא קיימת. למי בכלל יש בעיה עם השרשרת? הפתרון הכי יעיל וזול שיש. מוכן להתערב שהמערכת שלהם, גם כשהיא חדשה, לא מתקרבת ליעילות העברת הכוח של שרשרת ישנה. היו בעבר המון ניסיונות גם להחליף את הצמיגים המנופחים בכל מיני גימיקים. יש דברים שעובדים טוב ואין ממש צורך להחליף, אלא אם זה צורך שיווקי,כמו במקרה הזה.

קהל יעד
Guest

נראה לי זה טוב לאנשי עסקים שלא אכפת להם לשלם יותר -רק שלא תתלכלך החליפה בדרך למשרד

חיים
Guest

כמה דן אריאלי שם מתוך המיליון שקל? וזוהר גילון? זה אתר סטרטאפים והשקעות או שזה נקסטר?

יויו
Guest

אין ולא היתה בעיה לפתח אופניים ללא שרשרשת. עשו זאת מזמן באמצעות ציר וגלגלי שיניים. אופניים עם שרשרת זה פשוט, זה זול, זה אמין עובד נפלא ולא מחנטרש כמו החבורה שמנסה לפתור בעיה שלא קיימת בדרך מסורבלת, יקרה ולא אמינה.

ליאור
Guest

קודם כל כל הכבוד על היוזמה. כל יוזמה של פיתוח אופניים ירוקים הינו מבורך אך עם זאת יש מספר בעיות.
בעיה ראשונה היא שחברת envilo הגרמנית כבר פיתחה גיר ללא גלגלי שיניים, מוצר סוף אשר עובד נהדר עם הקיט החשמלי האגדי החדש של Bosch הגרמנית.
לצערי פיתרון ללא ביצועים אשר עתעלו על הקיים בתחום יהיה עוד מוצר. עולם הקיט החשמלי הוא ענקי ו Bosch באה עם מוצר ללא מתחרים כך דרמטי להכיר את השוק ולהבען איפה נרטיב החברה הולך, האם הוא הולך בכל מחיר לפיתרון של מוצר אינטגרלי שלם על חשבון ביצועים? כי אם כן זה לא הכי אטרקטיבי.

בכל אופן בהצלחה ענקית

עומר
Guest

לדעתי מוצר מיותר: חווית השימוש באופניים קונבנציונליים חשמליים היא סבירה לגמרי. הבעיה שלהן היא גודל מסורבל בעיקר. גריז ושימון? זה כל כך שולי, ואם פוחדים מנתזי שמן פשוט אפשר לשים מגן התזה על כל השרשרת וגלגלי השיניים והנה המערכת “סגורה”. אין סיכוי שהמוצר שלהם עם גיר אוטומטי אמין יותר משרשרת.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: