OwnerListens, שנולדה בחומוסיה בעמק הסיליקון מגייסת מיליון דולר

החברה הצעירה קמה כשבעלי החומוסיה גילה שהלקוחות תמיד רוצים לדבר איתו, אבל הוא לא תמיד שם. בתור פתרון הוא בנה אפליקציה שהפכה ללהיט בפאלו אלטו, וגם מחוצה לה

הודעה ישירות לבעלי העסק

הודעה ישירות לבעלי העסק

כמה סטראטאפים שאתם מכירים קמו במסעדה, לא כל שכן בחומוסיה? אנחנו מכירים לפחות אחד, OwnerListens שמו, שנוסד בהאב הכי ישראלי בעמק הסיליקון – החומוסיה של אורן. האפליקציה, שגרסת הבטא שלה הושקה כבר לפני שנה ומהווה תחרות רצינית מאוד ליילפ הצליחה גם לגייס מעל למליון דולר – סכום נאה לכל הדעות.

מדובר בסבב הסיד של החברה הצעירה, שמטרתה לשפר את הקשר בין בעלי עסקים לבין לקוחותיהם ולקחו בו חלק הקרנות הבאות: מנלו וונצ‘רס, פרומוס וונצ‘רס, קומרס וונצ‘רס, סאבטרקשיון קאפיטל, כמו גם האנג‘לים סטיב בלנק, ג‘ף אפשטיין, קארי רוזנצווייג, ומרק אברמוביץ‘. המשמעות מאחורי השמות שהוזכרו כאן היא שהחברה הצליחה לגייס לא מעט גם מחוץ לתחומי גטו הסטארטאפים של פאלו אלטו – מדובר במשקיעים מערים אחרות בקליפורניה, אך גם מניו יורק, שיקגו ופילדלפיה.

בעל הבית שומע

הרעיון שמאחורי האפליקציה הוא פשוט: תיבת תגובות שמאפשרת ללקוחות לתקשר באנונימיות עם בעלי העסקים השונים. היא נוסדה כאשר בעלי החומוסיה, אורן דוברונסקי, שם לב שלקוחות המסעדה ביקשו לעתים קרובות לדבר איתו על-מנת להעביר פידבק כלשהו, חיובי או שלילי, אודות המסעדה, אך הבעיה החלה כאשר הוא לא היה במקום. הוא גם גילה שביקורת שלילית, שהינה חיונית מאוד עבור בעלי העסקים, קל יותר להעביר בעילום שם.

הוא צודק, כמובן. ולראיה, כמה מכם הלכו למסעדה, הזדעזעו מהשירות, הלכו הביתה, ורק אז העלו הודעה ארסית במיוחד בפייסבוק? וזה עוד מזוהה ולא אנונימי. רק דמיינו מה הייתם אומרים ללא הפדיחה שמדובר בכם ושעליכם להזדהות.

אז הוא פנה לכמה מחבריו -עדי בריטן, מיכאל פסי וניב קנר – שקפצו על הספינה וייסדו עמו את החברה. לא לפני שהשקיע 240 אלף דולר מכספו האישי על-מנת להתניע את העסק.

האפליקציה, בגרסת האנדרואיד והאייפון, פותחה לראשונה עבור לקוחות החומוסיה בלבד, אבל בעלי העסקים מסביב התלהבו ממנה, ונכון להיום ישנם 1,200 עסקים המאפשרים ללקוחות לשלוח להם הודעות אנונימיות יותר או פחות דרך OwnerListens. בעלי העסק, מצדם, יכולים להשיב ללקוחות מיידית באמצעות מסרון.

אם העסק שלכם לא רשום, אל חשש, במקרה שתקבלו ביקורת ממי מלקוחותיכם, הצוות של אורן יאתר את כתובת המייל ויעביר את ההודעה. עם זאת, על-מנת לענות למתלונן, תצטרכו להיות רשומים במערכת. מהנסיון גילו אנשי הסטארטאפ כי בעלי עסקים שקיבלו את ההודעה בדרך זו מיהרו להירשם.

מדובר במודל עסקי מבריק, שבנוי על תפישה פסיכולוגית של הלקוח לפיה אם יש לו ערוץ ישיר למנהלי העסק, והוא זוכה לתגובה מהירה על הפידבק שלו, לתלונה שלו יש ערך גבוה יותר והוא מרוצה יותר. במקרה כזה, פוחתת האפשרות שהוא יגיע הביתה, ייכנס לפייסבוק, לטוויטר, ליילפ, ויתחיל ללכלך. כך הלקוח מרוצה, בעלי העסק מרוצים, ו-OwnerListens מרוצים אולי עוד יותר.

צפו: כך קמה החברה

Avatar

נועה זהבי רז

נועה רז, בת 30. חיה באינטרנט מאז 1999, חובבת ג'אדג'טים אך לא יודעת מה עושים איתם, וכותבת, בעיקר על כלום.

הגב

1 תגובה על "OwnerListens, שנולדה בחומוסיה בעמק הסיליקון מגייסת מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון מ
Member

רעיון יפה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: