Outlook.com קרס, המשתמשים נשארו נעולים מחוץ לחשבונות הדוא”ל

השדרוג המיוחל מ-Hotmail ל-Outlook.com עושה הרבה כאב ראש לענקית התוכנה מרדמונד. אתמול בערב קרס השירות בפריסה בינלאומית ושב לאוויר רק מספר שעות לאחר מכן

מקור: יח"צ

מקור: יח”צ

מיקרוסופט מסרה כי אתמול בלילה (ב’) שירותי הדואר של החברה, Hotmail ו-Outlook.com נפלו מסיבה לא מובנת. ככל הנראה, מדובר בחלק מהתקלות המגיעות כתוצאה מהשדרוג המתוכנן של מיקרוסופות למשתמשי הוטמייל והעברתם לשירות הדואר החדש של החברה, Outlook.com.

שב לאוויר

מיקרוסופט אישרה רשמית את קיום הבעיה באמצעות חשבון הטוויטר של מחלקת התמיכה שלה. בשעה 2 בצהריים, פרסמה החברה הודעה כי “שירותי Outlook/Hotmail קרסו ואנחנו בודקים את הבעיה” ב-4:20 אחר הצהריים, פרסמה החברה ציוץ נוסף באמצעות הטוויטר בו היא “ממשיכה לחקור” את הבעיה. עם זאת, ברבים מהציוצים אשר נשלחו על ידי החברה, מיקרוסופט פרסמה קישור לאתר המכיל את סטטוס שירות הדואר האלקטרוני שלה ולמרות שהוא קרס, האתר טען כי הוא פועל כרגיל.

למרבה הצער, משתמשים רבים דיווחו על כך שמצאו את עצמם נעולים מחוץ לחשבונות שלהם, ללא אפשרות גישה לתיבת הדואר האלקטרוני במשך שעות ארוכות. על פי הדיווחים, הבעיה הותירה משתמשים מחוץ לשירות בין השעות 10 בבוקר ל-5 אחר הצהריים פחות או יותר – תקופה ארוכה מאוד של כ-7 שעות. כמו כן, ישנם דיווחים נוספים על איטיות בטעינת האתר Outlook.com מהמשתמשים אשר מצליחים להתחבר אל השירות.

Scroogled? לא ממש

בתום בדיקה קצרה, נראה כי מדובר בתקלה טכנית כלשהי אשר השפיעה על משתמשים קיימים ב-Hotmail ששידרגו או שודרגו לאחרונה ל-Outlook.com. כתוצאה מהתקלות, נמנעה מן המשתמשים הגישה לתיבת הדואר שלהם כאשר ניסו להיכנס דרך אפליקציית שולחן העבודה ואתר המובייל של השירות. על פי תחקיר שערך האתר IT Pro, משתמשים אשר אינם שייכים לשירות הדואר האלקטרוני הישן של מיקרוסופט, הוטמייל, לא סבלו מאותה הבעיה ולא נרשמה בקרבם חוסר יכולת להיכנס לחשבונות הדואר האלקטרוני שלהם.

חלקכם אולי אינכם זוכרים, אך מיקרוסופט יצאה לא מזמן במתקפה נגד גוגל בקמפיין ענק שכותרתו “Scroogled” אשר מזהיר את המשתמשים משירות ה-GMail של ענקית החיפוש והגיע כתוצאה מניסיון לגרום למשתמשים לעבור לשירות הדואר האלקטרוני החדש של החברה, Outlook.com, בטענה שהוא מיטיב עם פרטיות המשתמשים. בינתיים, רבות הצרות של מיקרוסופט ונראה שענקית התוכנה צריכה להתמקד בשירות הדואר האלקטרוני שלה לפני שהיא בוחרת לתקוף אחרים.

 

אבישי בר

מנהל מוצר. מפתח Web ו-React Native, חולה גאדג'טים, הולך נגד הזרם ואוהב את כל מה שקשור לגוגל, לאנדרואיד ולקוד פתוח. עיסוקו העיקרי הוא לפרק לחלקים כל צעצוע חדש שמגיע למשרד ואז לכתוב עליו מדריך.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: