הסטארטאפ הזה מגייס 3 מיליון דולר כדי לשלוט ברכבים אוטונמיים מרחוק

Ottopia עובדת על פלטפורמה שתאפשר לבני אדם להנחות רכבים אוטונומיים בצורה בטוחה ואמינה יותר – מרחוק

מקור: Ottopia

אין ספק שתחום הרכבים האוטונומיים התקדם פלאים בשנים האחרונות, אבל אנחנו עדיין רחוקים מהיום שבו הם יוכלו לנסוע ברחבי העיר בכבישים לא מוגבלים. הסטארטאפ הישראלי Ottopia רוצה לקדם את החזון הזה ולהפוך אותו למציאות באמצעות פלטפורמה חכמה שתאפשר לשלוט ברכבים אוטונמיים מרחוק. כעת, מודיעה החברה כי השלימה סבב גיוס סיד בסך 3 מיליון דולר, בהובלת MizMaa Ventures ובהשתתפות Plug and Play, NextGear ו-Glory Ventures.

הגישה שמקדמת אותנו מעט לעבר עולם שכולו רכבים אוטונומיים היא Teleoperation, לפיה הרכב האוטונומי מתקשר עם נהג אנושי מרוחק שמסייע לפתור מצבים בלתי צפויים או מסוכנים, וכיום ישנן פלטפורמות בסיסיות כאלה שיכולות לספק תמיכה מרחוק מנהג השולט באופן מלא על הרכב. הבעיה בכך היא שיש סיכון מוגבר לטעות אנוש במצבים שבין כה וכה מוגדרים כמסוכנים, כגון עקיפת עבודות בכביש או נהיגה בסביבה של הרבה הולכי רגל.

מקור: Ottopia

Ottopia לוקחת את הגישה הזו ומשלבת אותה עם בינה מלאכותית, ויחד ניתן יהיה לנצל הן את היתרונות של הטכנולוגיה והן את אלה של האנושיות. כך, הנהג עוזר לרכב האוטונומי לקבל החלטה, בעוד שהרכב האוטונומי מוציא לפועל את ההחלטה שהוגדרה באמצעות החיישנים ומערכות הבטיחות המתקדמות שלו. המוצר שמפתחים בחברה יסייע לרכבים אוטונומיים להתמודד עם מקרי קצה מאתגרים בכביש, כמו שוטר מכווין תנועה, מזג אוויר קשה, סימוני כבישים מחוקים או רמזורים מקולקלים.

מעבירים וידאו מהרכב בזמן אמת

בשיחה עם גיקטיים הסביר עמית רוזנצוויג, מייסד שותף ומנכ״ל החברה, כי בכל המדינות שבהן מתבצעות בדיקות חוקיות לנהיגה אוטונומית קיימת הנחיה לפיה הרכב אמור לעצור אם הוא לא מבין מה יש לפניו, וכאן החברה נכנסת לתמונה באמצעות אדם שיישב רחוק מהרכב במרכז שליטה, שם הוא יראה, יבין וישמע את כל מה שקורה מסביב לרכב ובתוכו (באמצעות החיישנים). ״כיום אין בעולם פלטפורמה שמאפשרת להעביר וידאו בזמן אמת ואת כל הנתונים מתוך הרכב למרכז שליטה מרוחק”, אומר רוזנצוויג, “זה פשוט לא קיים”.

התיאור הזה מיד מעלה סוגיה הנוגעת לאבטחה. רוזנצוויג מסביר כי הם לא מסתמכים על גורם צד ג׳ אלא פיתחו פיצ׳רים והגישו פטנטים בתחום. כמו כן, הוא אומר כי גם אם מישהו יצליח להשתלט על כל העמדות במוקד מסוים, הוא לא יוכל לתת פקודות לרכב אלא אם הרכב ביקש. ״מובן שאפשר להכניס מנגנונים שיאפשרו למנהל המשמרת המחזיק בכרטיס חכם להתערב כדי לגרום לרכב לעשות משהו, אבל בעיקרון הרכב הוא הלקוח והוא זה שצריך לתת את הטריגר לקבלת העזרה״, הוא מסביר.

החברה הוקמה ב-2018 על ידי עמית רוזנצוויג (CEO) וסא״ל לאון אלטרץ (CTO). רוזנצוויג היה ראש קבוצת מוצר במיקרוסופט ישראל ולפני כן פיקד על מדור פיתוח ביחידה 8200 כבוגר תוכנית “תלפיות”. אלטרץ הקים את ענף הרובוטיקה והרכבים האוטונומיים של צה”ל. הוא עתיד להשתחרר מתפקידו הנוכחי כמוקד ידע רובוטיקה, ויצטרף באופן רשמי לחברה בתחילת 2019. כיום מועסקים בחברה כ-9 עובדים במשרדים בתל אביב. Ottopia תשתמש בכספי הגיוס לטובת הרחבת צוות הפיתוח וקידום שיתופי פעולה עם חברות רכב. נכון לעכשיו המוצר נמצא בשלב התחלתי והתכנון הוא להציג גרסה ראשונית שלו עד סוף הרבעון הראשון של 2019.

הילה חיימוביץ׳

גיקית, Deal With It

הגב

4 תגובות על "הסטארטאפ הזה מגייס 3 מיליון דולר כדי לשלוט ברכבים אוטונמיים מרחוק"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יובל
Guest

נשמע אדיר. שיהיה בהצלחה!

LongShot
Guest

הרבה שאלות עולות מעבר לבעיה הברורה של אפשרות להאקינג( רק שקרן יכול לבטיח שהמוצר שלו חסין ) בעקר בתחום ה-Viability והשוק של המוצר
– אם רכבים אוטונומים לא יהיו מספיק בטיחותיים איזה מחוקק יתן להם רישוי לעלות על הכביש? ואם כן יהיו אז בעצם לא צריך את המוצר
עם זאת הטכנולוגיה נשמעת מועילה לצרכים צבאיים…

אחד מבפנים
Guest

אין כמו לגנוב רעיונות של חברות ישראליות אחרות. אגב פאנטום גייסו כמה עשרות אז שיהיה בהצלחה בלרדוף אחרי הזנב שלהם עם החייל שלכם..

עמית
Guest

ההייטק הישראלי במיטבו. יושבים בצבא, מרוויחים משכורת ופנסיה, לקראת השחרור ותוך כדי שאתה במדים, לוקחים רעיון שפותח בכסף של הצבא, הופכים אותו לאזרחי עם חברים ויאללה להמשיך ולהתפרנס על חשבון משלמי המסים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: