אוטונומו מגיעה לנאסד”ק בהנפקת ספאק על פי שווי של 1.4 מיליארד דולר

כ-60 מיליון דולר יגיעו לבעלי המניות ולעובדים בעסקת סקונדרי. בן וולקוב, מנכ”ל Otonomo: ”יותר קל לקבל אמון כשאתה חברה בורסאית ולא סטארטאפ ישראלי”

מקור: Otonomo

הסטארטאפ הישראלי Otonomo הודיע היום (ב’) על כוונתו להנפיק בנאסד”ק במודל SPAC, כלומר מיזוג עם חברת שלד בורסאית קיימת – במקרה הזה Software Acquisition Group  INC II. העסקה צפויה להסתיים ברבעון השני של 2021. באוטונומו יגייסו 280 מיליון דולר כדי להנפיק על פי שווי של 1.4 מיליארד דולר.

יגייסו כ-350 מיליון דולר

הסטארטאפ הישראלי ייסחר בנאסד”ק תחת הסימול OTMO, וצפוי לגייס את הכסף ממשקיעים מוסדיים, בהם Fidelity Management & Research Company LLC, BNP Paribas Asset Management Energy Transition, Senvest Management LLC , ומשקיעים אסטרטגיים כמוDell Technologies  Capital ו-Hearst Ventures. לצד גיוס 280 מיליון הדולר, באוטונומו אומרים שההנפקה תכלול גם רכיב סקנדרי, בגובה 60 מיליון דולר, שיאפשר לבעלי המניות והעובדים בחברה לממש את האחזקות שלהם.

הטכנולוגיה של Otonomo מאפשרת ליצרניות רכב להפוך את נתוני הנסיעה של הנהגים השונים למידע שניתן לעשות לו מוניטיזציה. כלומר, יצרניות הרכבים יכולות לשתף בצורה מאובטחת ואנונימית את המידע שנאסף עם ספקי יישומים, כדי שאלו יוכלו להציע את שירותיהם לנהגים.

הטכנולוגיה של Otonomo מציעה פתרון מבוסס ענן שרוצה לחבר באופן חלק ואמין מיליוני רכבים למאות שירותים ואפליקציות, תוך כדי יצירת אקוסיסטם חדש של נתונים. המערכת של החברה יכולה לאסוף ולהעביר מאות פרמטרים של הרכב – שכוללים בין היתר נתוני מהירות, מיקום, תאוצה, בלימות, מהירות פנייה, תקלות, רמת דלק, קילומטרז’ ועוד. בנוסף להעברת נתונים גולמיים – המערכת יכולה לתת תובנות מהמידע שנאסף. באוטונומו אומרים כי הפלטפורמה שפיתחו מעבדת באופן מאובטח יותר מ-4 מיליארד פריטי מידע מדי יום, שנאספים מלמעלה מ-40 מיליון רכבים מקושרים מסביב לעולם.


רוצים לדבר על סטארטאפים או רק מחפשים כמה טיפים לטלגרם, בואו לדבר על כל מה שטכנולוגי בקבוצת “גיקטיים דיבורים” בטלגרם


Otonomo הוקמה ב-2015 על ידי אבנר כהן ובן וולקוב וגייסה עד היום 82 מיליון דולר. בין המשקיעים המובילים בה ניתן למצוא את הקרנות Bessemer  ו-StageOne  ומשקיעים פיננסיים ואסטרטגיים כמו Dell Technologies Capital ו-Hearst Ventures. לחברה מרכז פיתוח בישראל ומשרדים בארה”ב ואירופה.

“יותר קל לקבל אמון כשאתה חברה בורסאית ולא סטארטאפ ישראלי”

בשיחה עם גיקטיים, מסביר בן וולקוב, מנכ”ל אוטונומו, מדוע בחרו בסטארטאפ ללכת על הנפקה ע”י מיזוג SPAC (שהפכה למאוד פופולרית בשנה האחרונה) על פני הדרך המסורתית: “היו לנו מספר אפשרויות מימון לבחון, וחשבנו ש-SPAC מתאים לנו ביותר”. לדבריו, הבחירה ב-SPAC נותנת לאוטונומו את כל המימון שהם צריכים לשנים הקרובות, ומאפשרת לחברה להתפתח במהירות, לחדור לשווקים חדשים ולבצע מהלכים אסטרטגים כראות עיניה.

“השוק שלנו צומח מהר וצפוי להגיע למעל 70 מליארד דולר עד 2030, אבל אנחנו משחקים במגרש של שחקני ענק, חברות ביטוח, בנקים, ערים חכמות וכמובן חברות רכב. יותר קל לקבל את האמון של החברות הללו כשמדובר במשהו אסטרטגי כמו דאטה כשאתה חברה בורסאית יציבה עם שקיפות ותהליכים ולא סטארטאפ מישראל”, הוסיף וולקוב.

לדברי וולקוב, הפלטפורמה שפיתחה החברה היא המרכז הגדול בעולם למידע ושירותים מרכבים, עם 16 חוזים מסחריים שחתמה החברה עם חברות רכב: “הפכנו לסטנדרט בשוק, יש לנו 40 מיליון מכוניות על הפלטפורמה שפיתחנו”.

 


כבר הצבעתם למועמדות ולמועמדים שלכם בטקס פרסי ה-GeekAwards?

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

1 תגובה על "אוטונומו מגיעה לנאסד”ק בהנפקת ספאק על פי שווי של 1.4 מיליארד דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
NameOfUser
Guest

רק לי זה נשמע כאילו חברות הביטוח יוכלו לקבל מידע על צורת הנהיגה שלי דרך אוטונומו?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: