חברה ישראלית, שמתבססת על השדה המגנטי של כדור הארץ לצורך ניווט בתוך מבנים, גייסה 4 מיליון דולר

חברת הסטארטאפ הישראלית פיתחה דרך לנווט בתוך מבני ענק כמו חנויות וטרמינלים, ללא צורך בהתקנה של חומרה או תוכנה

מקור: Pixabay

בגלל בעיות קליטה של GPS בתוך מבנים סגורים, לא יכולים מבקרים לנווט כראוי בתוך נמלי תעופה, בתי חולים, קניונים וחנויות ענק. עכשיו מודיעה חברת הסטארטאפ הישראלית Oriient (אוריינט), שמפתחת טכנולוגיה לניווט תוך-מבני, על השלמת גיוס בגובה 4 מיליון דולר.

בלי חומרה, בלי תוכנה

כבר כיום קיימים לא מעט פתרונות לניווט תוך מבני, אבל רובם מתבססים על חומרה מיוחדת דוגמת אלומות (Beacons, ביקונים) או רשתות WiFi מקומיות. הטכנולוגיה של Oriient מתבססת על חיישני הסמארטפונים שלנו ועל השדה המגנטי של כדור הארץ.

“בניינים מעוותים מעט את השדה המגנטי של כדור הארץ. העיוותים הללו קטנים מאוד, אבל ייחודיים בתוך הבניין, ויציבים יחסית. בשנים האחרונות החיישן המגנטי (מצפן) בסמארטפונים הפך להיות מדוייק מספיק כדי לחוש את העיוותים הקטנים הללו. אנחנו לומדים (בעזרת crowdsourcing) את העיוותים הייחודיים למבנה ואז יודעים לקרוא את המידע מהחיישן המגנטי, לעבד אותו ולדעת לפי העיוותים שהוא חש איפה הסמארטפון נמצא בתוך המבנה”, מסביר מיקי בלטר, מנכ”ל Oriient בשיחה עם גיקטיים.

Oriient הוקמה ב-2016 על ידי עמירם פריש, ה-CTO, מומחה לעיבוד אות ואלגוריתמים ומיקי בלטר, ה-CEO, שמגיע עם רקע מתעשיית הסמיקונדקטור. לפני Oriient הקים בלטר ועמד בראש סיאנטרה, חברה אשר פיתחה פלטפורמות למסחר אלגוריתמי. כיום מעסיקה החברה 13 עובדים במשרדיה בתל אביב ובאירופה, כשהכוונה היא לפתוח בקרוב משרדים בארה”ב. עתה מודיעה החברה על גיוס בגובה 4 מיליון דולר בהובלת F2 Capital ו-innogy Innovation Hub, זרוע החדשנות של ענקית האנרגיה הגרמנית innogy.

בשיחה עם גיקטיים מספר בלטר כי החברה כבר עובדת עם מספר לקוחות ביניהם רשתות קמעונאות בארה”ב ובאירופה, שנהנות לדבריו מחוויית קנייה דמויית אונליין. “גילינו למשל ש-32 אחוזים מהלקוחות בסופרמרקטים, יוצאים מהקנייה השבועית שלהם בלי לקנות לפחות פריט אחד שהתכוונו לקנות, רק כי לא מצאו אותו. זה כסף שהקמעונאים מפסידים על כל מבקר, והטכנולוגיה שלנו מאפשרת להם לתת יכולת חיפוש למוצר ספציפי וניווט אליו, כמו בגוגל מפות” אומר בלטר. בנוסף, נכנסה החברה לאחרונה לתחום הניווט בבניינים חכמים, כדי לאפשר יכולת ניווט הן למבקרים במבנה והן לצוותי האחזקה והאבטחה.

“המוצר שלנו הוא פלאג-אין לאפליקציות מובייל (iOS ואנדרואיד) שקורא את המידע מהחיישן המגנטי, מעבד אותו ונותן לאפליקציה מידע מיקום. לכן, אנחנו פתרון תוכנתי בלבד, שלא דורש שום התקנת חומרה במבנה. החיישן המגנטי נמצא בכל מכשיר אייפון, וב90% ממכשירי האנדרואיד בשוק (כיום)”‘, מוסיף בלטר.

קיימים כבר כיום לא מעט מתחרים בתחום של ניווט בתוך מבנים…

“הפתרונות בתחום התחלקו לשני סוגים עיקריים עד היום: ביקונים, שדורשים התקנה מורכבת ויקרה ולכן מעולם לא באמת זכו לאימוץ רחב היקף, ופתרונות מבוססי WiFi, שאמנם קל יחסית לפרוס, אבל מספקים דיוק מוגבל ולכן לא רלוונטיים להרבה שימושים.תחום הניווט המגנטי בו אנו עוסקים הוא תחום חדש יחסית שמשלב דיוק של 1 מטר ביחד עם יכולת פריסה לא מוגבלת, כי השדה המגנטי כבר נמצא בכל בניין על הפלנטה. זה תחום ששואב מתחומים טכנולוגיים מורכבים מאוד, ולכן יש מעט מאוד חברות בעולם שפעילות בו כיום. למעשה, יש רק 2-3 מתחרים בכל העולם בתחום הזה”.

ומה הופך את הפתרון שלכם לטוב יותר מול מתחרים ישירים?

“השילוב של דיוק של 1 מטר, ביחד עם היכולת להפעיל את השירות בכל בניין באופן כמעט מיידי. אנו משקיעים משאבים עצומים באלגוריתמיקה של השימוש בשדה המגנטי, תשתיות בק-אנד ותשתיות מובייל על מנת להבטיח חווית משתמש חלקה ופשוטה, ביחד עם כלים המאפשרים לפרוס את השירות ולנהל אותו מרחוק, בלי להגיע למבנה בו אנו נותנים את השירות.

אני לא מכיר הרבה חברות שיש להן את כל תחומי הפעילות האלה במקביל. זה מאפשר לנו להיות מדוייקים פי 10 מפתרונות אחרים, ופי 1000 יותר סקיילביליים”.

המודל העסקי של החברה מתבסס על מינוי במודל SaaS – כלומר Indoor Positioning as a Service, כך שהלקוחות של החברה יכולים לשלב את הפתרון שלה באפליקציות הקיימות שלהם. המחיר המדויק נקבע על פי מטר רבוע של כיסוי.

רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? רוצים לראות איפה החברים שלכם עובדים? ללוח מיתוג המעסיק גיקטיים אינסיידר לחצו כאן >

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

8 תגובות על "חברה ישראלית, שמתבססת על השדה המגנטי של כדור הארץ לצורך ניווט בתוך מבנים, גייסה 4 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אחד שממש לא יודע
Guest
אחד שממש לא יודע

השדה המגנטי משתנה כל הזמן, כמו כן כל מנורה או טרנזיסטור יעשו הפרעות, איך אתם עוקפים את זה?

ארקו
Guest

גוגל כבר חשבו על זה לצערכם. מוזמנים לבדוק בגוגל מפות בחו”ל בקניונים ועוד מקומות. רק מניח את זה כאן :)

אף אחד
Guest

אתה באמת חושב שחברה שקיימת מ-2016, מעסיקה 13 עובדים וגייסה 4 מיליון דולר – לא שמעה על גוגל מפות?

עופר
Guest

תרשום את השם האמיתי שלך ארקו, שאדע לא להתקרב אליך בחיים, לא כשותף ולא כמשקיע. איזה אדם בור.

11111
Guest

chill man .. איזה רגיש

אורח
Guest

יש חברה פינית כבר מ 2012 שאני חושב שיש להם פטנט על זה שנקראת indoor atlas

https://marketingland.com/indoor-location-platform-indooratlas-does-indoor-mapping-deal-with-yahoo-japan166191-166191
הם עשו כבר לפני כמה שנים ניווט בסופרמרקט מבוסס שינויים מגנטים בסביבה

ASD
Guest

אוקי, ו…?

בכתבה יש ציטוט: “…יש מעט מאוד חברות בעולם שפעילות בו כיום. למעשה, יש רק 2-3 מתחרים בכל העולם בתחום הזה”

מצאת אחת. עכשיו תמצא את השתיים האחרון וקבל פסק זמן מתנה.

ארי
Guest

יש לindoor atlas מספר פטנטים על הטכנולוגיה הזו:
https://patents.justia.com/assignee/indooratlas-oy

wpDiscuz

תגיות לכתבה: