אוריבי של איריס שור מגייסת 7 מיליון דולר כדי להחליף את גוגל אנליטיקס

לאחר תקופה שכללה צמצומים בחברה, Oribi הצליחה לשפר את המוצר שלה וכעת היא עולה שוב על הסוס עם גיוס חדש

תמונה: Oribi

כמעט כולם שמעו על או מכירים את כלי האנליטיקה המפורסם והעוצמתי של גוגל, Google Analytics, אבל כמה אנשים אתם מכירים שבאמת מצליחים לעשות בו שימוש? זו מערכת פתוחה אבל יחסית סבוכה שלא רבים מספיק בקיאים בה, והארגונים והעסקים נותרים בלי תובנות. בדיוק בשביל זה קמה Oribi (אוריבי) של היזמת הסדרתית איריס שור, שמאפשרת לחברות בכל הגדלים להגיע לאנליטיקות בלי להיות מומחה אנלטיקס, ומודיעה היום (ב’) על השלמת סבב גיוס של 7 מיליון דולר בהובלת S-Capital ובהשתתפות Sequoia Capital ו-TLV Partners.

אפשר להגיע למסקנות חשובות מבלי להיות אנליסט

תמונה: Oribi

כלי אנליטיקה מספקים לארגונים ועסקים בכל הגדלים תובנות שיכולות לשנות את המהלך הבא שלהם, אבל כלי אנליטיקה הם לרוב יקרים, או מצריכים ידע נרחב ויכולות אנליטיות מתקדמות, כמו גוגל אנליטיקס. במקום להשקיע עשרות אלפי שקלים בשנה, בלי שבסופו של דבר תבינו עד הסוף את המידע שאתם אוספים מהכלים הללו, הפלטפורמה של Oribi רוצה שתקבלו בדיוק את המידע שאתם צריכים, ובדיוק כמו שאתם צריכים אותו.

המוצר הראשון של אוריבי מתמקד בניתוח תוצאות שיווק, ומסייע לעסקים גדולים כקטנים להבין היכן והאם כדאי להשקיע עוד משאבים: “התובנות העיקריות שאוריבי מציפה ללקוחות נוגעות בכמה כל אחד ממאמצי השיווק באמת תורם למטרות החברה – כיצד האתר מתפקד, האם הבלוג באמת תורם למכירות ולהרשמות, כיצד פעילות בסושיאל מדיה משפיעה וכדומה”, כך מסבירה איריס שור, מייסדת ומנכ”לית Oribi בשיחה עם גיקטיים. “מרבית החברות היום מודדות כל ערוץ בנפרד, ובסופו של דבר המטרה של כל חברה היא להגדיל את כמות הלקוחות והמכירות. אוריבי עוזרת למפות כיצד כל מאמץ שיווקי מתרגם ללקוחות והכנסות”.

במקום לגייס כספים, הקטנתי את הצוות ואחרי השיפור יצאתי לגיוס

שור מסבירה כיצד החודשים הראשונים לחיי המוצר היו ממוקדים בטכנולוגיה והתשתיות שלו, אך התוצאות היו רחוקות מהמקום אליה שאפה, מה שדרש מהלך שונה לחלוטין. “החלטתי במקום לצאת לגיוס נוסף, להקטין את הצוות ולהתמקד מאד בשיפור חוויית השימוש ואחוז ההמרות”, כך לדברי שור. “כמה חודשים אחרי השינוי הזה התחלנו לראות עלייה יפה מאד בתוצאות. מאז, לאורך עשרת החודשים האחרונים אנחנו רואים מחודש לחודש עליה משמעותית בכמות הלקוחות ושיפור באחוזי ההמרה והעלות ללקוח משלם. כאשר הגענו לנקודה שהרגשתי שיש Product Market Fit והחברה מוכנה לשלב הבא יצאתי לגיוס”.

בחברה מסבירים כי אין צורך באינטגרציה טכנית מורכבת או הבנות אנליטיות מתקדמות כדי להפיק תובנות מאוריבי, וכי מרבית המידע מנותח על ידי המערכת, ובסופו של דבר רק המידע המסונן והמדויק שניתן להפיק ממנו תובנות מגיע לידי הלקוח, כדי שהוא יוכל לטפל בתובנות הללו. לחברה ישנם מאות לקוחות, קטנים כגדולים כמו קרון פלאזה, אאודי ועוד.

Oribi הוקמה באוקטובר 2015 על-ידי איריס שור, יזמת סידרתית שהקימה בעבר את החברות Takipi ו-Visual Tao, שנרכשה על ידי אוטודסק ב-2009. בשנת 2016 גייסה אוריבי 5.4 מיליון דולר מ-Sequoia Capital ו-TLV Partners, מה שמביא את סך גיוסיה ל-12.4 מיליון דולר. צוות החברה מונה כיום 12 איש, ומשרדיה ממוקמים בתל אביב. החברה מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לצורך הגדלת צוות החברה והעמקת הטכנולוגיה שלה.

מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם מעכשיו גיקטיים גם בטלגרם להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

6 תגובות על "אוריבי של איריס שור מגייסת 7 מיליון דולר כדי להחליף את גוגל אנליטיקס"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מגגכגומחה
Guest

גוגל אנליטיקס לא מסובך ברמת הui. מה שמסובך, כמו בכל שאר הכלים זה ההגדרה. לא רואה איך אצלם זה יותר פשוט. הם מגדירים לי משפכים בצורה אוטומטית? יש ai שמציע הצעות?.. מעניין מה ההבדל

איריס
Guest

ההבדל העיקרי הוא באיך מגדירים איוונטים. היום בגוגל אנליטיקס (וכל שאר הכלים) צריך מתכנתים שבעזרת קוד במקומות הנכונים יגדירו איוונטים, באוריבי אפשר לעשות הכל ללא קוד בכלל. חוץ מזה אוריבי גם מציף שינויים משמעותיים (במקום לחפור באינסוף דוחות), מראה קורלציות שונות (למשל, יוזרים שקוראים את הבלוג שלך לא ממירים יותר מיוזרים שלא, יוזרים שעוברים בדף ה pricing נוטים להרשם באחוזים יותר גבוהים וכו׳)

יוסי
Guest

“יוזרים שעוברים בדף ה pricing נוטים להרשם באחוזים יותר גבוהים”

וכולם ביחד: ״Correlation does not imply causation״

אהרון
Guest

היי איריס, התפתחות ממש מרשימה! מה האחוז המרה הממוצע של המוצר?

Traveler
Guest

Congrats, Iris and Ass Capital!
Great team and a very cool market

יניב
Guest

חחח – ass capital

wpDiscuz

תגיות לכתבה: