אופטימוב מוסיפה לקופה עוד 75 מיליון דולר

הסטארטאפ Optimove מפתח מערכת שיווק ממוקדת עבור חברות, ומגייס לראשונה מאז 2016. מנכ”ל החברה על מצב המשכורות בשוק: ”חוקי הכלכלה לא פסחו על ההייטק הישראלי”

מקור: Optimove

חברת  הסטארטאפ הישראלית Optimove, המפתחת מערכת שיווק ממוקדת עבור חברות, הכריזה היום (ב’) על השלמת סבב גיוס הון של 75 מיליון דולר. כל ההון בסבב הגיע מקרן הצמיחה Summit Partners, שרכשה גם את חלקם של משקיעי החברה הקיימים – קרן IGP של חיים שני ומשה ליכטמן.

“חוקי הכלכלה לא פסחו על ההייטק הישראלי – וכשהביקוש עולה בקצב גבוה מההיצע, המחיר עולה”

הפלטפורמה של Optimove (אופטימוב) מסייעת לחברות בניהול מערך השיווק הממוקד שלהן ופועלת בתחום טכנולוגיית שימור הלקוחות והעלאת שווי הלקוח. הכלים של Optimove מסייעים לאנשי שיווק להבין באופן עמוק את התנהגות הלקוחות ולתכנן, על בסיס התובנות, תקשורת המותאמת למאפיינים הייחודים של כל לקוח. פלטפורמת ה-SaaS של Optimove משמשת כיום יותר מ-500 חברות.

בשיחה עם גיקטיים אומר פיני יקואל, מנכ”ל החברה ואחד ממייסדיה, כי מה שמייחד את הפלטפורמה שלה מול המתחרים – בהם גם חברות ענק כמו סיילספורס – הוא שהיא יכולה לתת ללקוחותיה ללקוחותיה לבנות ולנהל קמפייני CRM בסקיילים גדולים מאוד: “כאשר מותג ממוצע מנהל, במקרה הטוב, עשרות קמפיינים הממוענים ללקוחותיו הקיימים, לקוחות אופטימוב מנהלים אלפי קמפיינים הממוענים למאות סגמנטים של לקוחות קיימים, בכל שבוע. היכולת הזו, לעשות סקייל לפרסונליזציה מתאפשרת באמצעות ה-AI שפיתחנו באופטימוב ואשר יודע בכל זמן נתון, ובכל אינטרקציה נתונה עם לקוח הקצה, לשלוח את הקמפיין אשר לו ההשפעה האופטימאלית על שווי חיי הלקוח”, אומר יקואל.

מרעננים? רוצים להשתדרג? מרעננים? רוצים להשתדרג? עשרות משרות שוות מחכות לכם עכשיו ב-Driivz

לדבריו, רוב המוצרים בשוק היום מאפשרים לאנשי השיווק לבנות מסעות לקוח המבוססים על כללים קשיחים, לדוגמא, אם הלקוח פתח את האימייל, יקבל טיפול מסוג מסויים, ואם לא, יקבל טיפול מסוג אחר, בעוד המנוע של אופטימוב שולח לכל לקוח את הטיפול השיווקי האופטימאלי בכל רגע נתון, מתוך כלל הטיפולים הקיימים במערכת, וכך בעצם מאפשר יצירת כמות הרבה יותר גדולה של מסעות לקוח, שבעצם נקבעות על ידי הלקוח עצמו בפעולותיו השונות.

יקואל מספר כי הגיוס הנוכחי, 5 שנים אחרי שהחברה גייסה 20 מיליון דולר מקרן IGP, הוא ניסיון לחזק את דריסת הרגל שלהם בשוק, מהלך שינסו לעשות על ידי ביצוע רכישות ומיזוגים, הרחבת מאמצי השיווק והמכירות וגיוס כוח אדם.

גייסתם סכום גדול. האם אתם שותפים לתחושה שיש טירוף ובועה בתחום כוח האדם, שצריך “לעצור את הטירוף”?

יקואל: “כמו יתר השחקנים בהייטק הישראלי, גם אנחנו מגייסים טאלנטים, ולאחר גיוס ההון נמשיך לעשות זאת ביתר שאת בתחומי השיווק, המכירות, Customer Success והפיתוח. חוקי הכלכלה לא פסחו על ההייטק הישראלי – וכשהביקוש עולה בקצב גבוה מההיצע, המחיר עולה”.

אופטימוב הוקמה ב-2009 ופעלה במודל בוטסראפ, תוך שהיא ממומנת עצמאית וללא כל גיוס הון חיצוני. ב-2016, לאחר שבע שנות פעילות רווחית, גייסה החברה הון – למרות שיכלה להמשיך ולממן את עצמה. גם עם השלמת סבב הגיוס הזה, אופטימוב נשארה רווחית. כיום מעסיקה החברה כ-280 עובדים, רובם בישראל והשאר במשרדי החברה בניו יורק, לונדון, סינגפור, ואוקראינה.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

רוצה להיות הראשון להגיב?

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: