ה”מינה צמח” של הסושיאל מנסה להביא יותר טראפיק לאתר שלכם [סטארטאפ]

הסטארטאפ הישראלי opinionstage מציע לאתרי תוכן להשאיר את הגולשים זמן ארוך יותר באתר ולהביא קהלים חדשים; לגולשים הוא מבטיח שסופסוף יספרו גם אותם בסקרים.

opinionstage

חברת הסטארטאפ הישראלית opinionstage מפתחת מערכות הצבעה וסקרים המבוססות על פרופילי הרשתות החברתיות של המשתמשים. הייחוד של השימוש בפרופילים האמיתיים של המשתמשים לצורך הצבעה הוא כמובן עצם היות ההצבעות גלויות ובנוסף, החשיפה וההפצה ברשתות החברתיות.

 הכל התחיל במחאה החברתית של קיץ 2011

“הגרעין הרעיוני ל-opinionstage הגיע בעקבות המחאה החברתית” נזכר אסף פרג, מנכ”ל החברה. “היה ברור שלאנשים יש צורך מאוד גדול להגיד את דעתם כדי לבטא את עצמם ולהשפיע על הנעשה סביבם, ושלרשתות חברתיות יש פוטנציאל אדיר כערוץ הפצה. אבל בסופו של יום, הדעות המובעות בפידים השונים של הרשתות החברתיות לא מסודרות, וקשה לייצר מהם תובנות מענינות”.

פרג, שבעברו ניהל מוצר של שני סטארטאפים (Gteko ו-Kidaro), חבר לגיל יופה (בוגר יחידה טכנולוגית עלית של צה”ל וה-CTO) וביחד הם בנו אתר שמאפשר למשתמשים להתדיין על סוגיות שונות ולענות לסקרים, כשהתוכן נוהל על ידם. די מהר הם הבינו שעדיף שישנו את המיקוד, ויעניקו את שירותי הסקרים לאתרי תוכן קיימים. פרג מסביר: “הרעיון היה לבנות שכבה אפליקטיבית של כלים להבעת דעות שבנויה על גבי התשתית הקיימת של רשתות חברתיות. אפליקציות שיאפשרו לארגן את הדעות ולהפיק מהן תובנות”.

פרג מוסיף ש”אתרי תוכן מחפשים כל הזמן דרכים להשאיר את הגולשים יותר זמן באתר, להביא קהלים חדשים לאתר ולייצר הכנסות. אנחנו מציעים להם מערכת סקרים מבוססת רשתות חברתיות שמאפשרת להם לשפר את כל שלושת המדדים הללו”. ואכן, הפרויקט החשוב הראשון של החברה לא איחר והתרחש בבחירות 2013. בסקר שערכו עבור אחד העיתונים בארץ השתתפו מעל ל-30 אלף אנשים עם פרופיל הפייסבוק שלהם. האנשים שבחרו להצביע יכלו לשתף בהצבעתם, לראות מה הצביעו חבריהם ואף לראות את ההצבעות בפילוחים שונים כמו מגדר, אזורים גאוגרפיים ורשתות חברתיות.

 יש מתחרים, יש משקיעים

נכון לימים אלו משתמשים בשירותי החברה מעל ל-15 אלף אתרים ומותגים שונים, כשתוך שנה הם מקווים לחצות את קו מיליון המשתמשים הרשומים. כבר עכשיו, הסקרים שלהם זוכים לעשרות מיליוני חשיפות באתרים השונים ברחבי העולם. הצלחה זו לא נעלמה מעיני המשקיעים הפרטיים שכבר השקיעו בחברה והעניקו לה מימון שמספיק לעוד כשנה וחצי של פעילות. בחברה, בכל מקרה, מתכננים להאיץ את ההתקדמות ולצורך כך מתחילים לעבוד על גיוס יותר משמעותי.

לשירות שמציעה החברה יש לא מעט מתחרים בשוק. די אם נזכיר חברות שמתמקדות בסקרי שוק כמו SurveyMonkey, Polldaddy, LimeSurvey וכן אפליקציות מובייל ורשתות חברתיות שמתבססות על משאלים כמו voice. מה שמייחד את החברה, לדעתם של מייסדיה, הוא שהם פונים לקהל הרב שנמצא כבר באתרי תוכן; וכדי להגביר את המעורבות של הקהל, המערכת תתאים את הסקרים לגולשים, על ידי שימוש בביג דאטה וטכנולוגיות סושיאל שונות.

אנחנו שואלים את המייסדים “איפה הכסף?” והם מסבירים שהמודל העסקי של החברה מבוסס על שני ערוצים: הראשון הוא של מינויים חודשיים, שבו אתרים ומותגים משלמים עבור שירות הפרימיום שכולל יותר פיצ’רים – ערוץ שכבר פעיל מספר חודשים, ומייצר כבר הכנסות יפות; והערוץ השני שמבוסס על פרסומות, והאתרים שעושים בו שימוש, נהנים משירות חינמי, תמורת חלוקת רווחים על פרסומות שמשולבות בתוך הסקרים.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: