הסטארטאפ הישראלי הזה הצליח לגייס 6 מיליון דולר בתוך פחות משבוע
במקום אנליסטים, למידת מכונה: oolo מסייעת לחברות מדיה לאתר בזמן אמת ובאופן אוטומטי בעיות שעשויות לפגוע בהכנסות שלהן. כעת, היא נחשפת לראשונה, ומודיעה על סבב גיוס ראשון
שרתים נופלים ממגוון רחב של סיבות, אבל כדי לשמור על הלקוחות שמחים, סביר להניח שהצוות הטכני מקבל על כך התראה מיידית ועושה הכל כדי לחזור לעסקים כמה שיותר מהר. הסטארטאפ הישראלי oolo פועל בתחום דומה, ומפתח מוצר שמסייע לצוותי אופרציה בחברות מדיה לאתר באופן אוטומטי את הסיבות לבעיות שביכולתן לפגוע בהכנסות שלהן. כעת, הוא מודיע על השלמת סבב גיוס ראשון בגובה של 6 מיליון דולר בהובלת S Capital, ובהשתתפות 2B Angels והמשקיע רמי ברכה.
מאתר בזמן אמת בעיות עסקיות ומנמק את מקורן
המוצר של oolo (אולו) רוצה להחליף את האנליסטים של עולם המדיה בבינה מלאכותית; המערכת שפיתחו בחברה סורקת כמויות גדולות של מידע ממגוון סוגים, ומזהה בו אנומליות – לטובה או לרעה. לאחר מכן, המערכת מנמקת את מקור הבעיה או לחילופין את ההזדמנות שזיהתה, מתמחרת את המשמעות הכספית שלה, ומתריעה על כך לאדם הרלוונטי בארגון.
״כיום, מנהלי ה-ad ops של אתרים גדולים מבלים כ-60% מהזמן שלהם בתחקור מידע. הם מחפשים מי משותפי הפרסום שלהם לא מתפקד כמו שצריך, כמה מהר האתר שלהם עולה, האם יש בעיה בגיאוגרפיה מסויימת וכד'. הבדיקות האלו לא נגמרות והן נעשות בצורה ידנית. בזכותנו, אנשים לא מבזבזים את כל היום שלהם על עבודת מכונה, וההכנסות של הארגון עולות בגלל השיפור ביעילות״, מסביר לגיקטיים יובל ברנר, מייסד משותף ומנכ״ל החברה.
בעוד שקיימים בשוק אינספור מוצרים לזיהוי אנומליות עבור צוותים טכניים (dev ops) – האיזור שבו oolo בחרה להתמקד בו יחסית פנוי מבחינת תחרות. ״בצד העסקי, אין אף חברה שבחרה התמחות וורטיקלית כמונו… השילוב של המומחיות שלנו, עם טכנולוגיה עמוקה, מייצר לנו עליונות ברורה מאוד על פני החלופות״, טוען ברנר.
oolo הוקמה ב-2019 על ידי יובל ברנר (מנכ״ל) ורועי יניב (CTO). מדובר בחברה השנייה שהשניים מייסדים יחד, אחרי שהקימו ב-2012 את קרמבולה. לאחרונה שוחררה גרסת בטא של המוצר למספר לקוחות משלמים והם מדווחים על רשימת המתנה של עשרות חברות, כאשר קהל היעד הם אתרי תוכן ואפליקציות. במשרדיה שברעננה מועסקים כ-20 עובדים, ובעזרת הגיוס האחרון מתכננת החברה להגדיל באופן משמעותי את מצבת העובדים שלה.
"סבב הגיוס היה חריג מאוד. בחרנו את המשקיעים שלנו לפני שהם בחרו בנו והסבב הסתיים תוך מספר ימים בודדים. כל חברה היא מסע חדש – והיה קריטי מבחינתנו לבחור את האנשים הנכונים ביותר למסע המאתגר הזה. כמו תמיד, נטל ההוכחה כמובן עלינו ואנו כבר שקועים עד צוואר בעשייה", מסכם ברנר.
הגב
רוצה להיות הראשון להגיב?
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.