קניות מקוונות זה אפל

במהלך החג האחרון, הייתה עלייה משמעותית ברכישות מקוונות לקראת החג, הנעשו בעיקר דרך מכשירים סלולריים. האם נוכל לצפות למגמה דומה גם בארץ?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

רוצים לזכות בטלוויזיה 42 אינץ’ ומערכת קולנוע ביתי? הצביעו ב-Geek Awards 2011 והכריעו – מי הובילו את העולם הטכנולוגי השנה?

במהלך השבועות האחרונים משתמשים רבים היו עסוקים ברכישת מתנות לקראת החגים ובעיקר ברכישות עבור חג המולד.

בעוד שלפני כמה שנים אנשים טרחו לצאת מהבית, להגיע לקניון הקרוב ולעמוד שעות בתור – נדמה שעם התפתחות הטכנולוגיה, למדו המשתמשים לייעל את הכלים שברשותם ולחסוך את התורים הארוכים והטרחה. אך כמה משתמשים ביצעו את הרכישות שלהם באינטרנט? האם מדובר במגמה עולה, או בצורך הנובע מהעובדה כי החנויות סגורות במהלך החג?

מתנה לחג

חברת RichRelevance, העוסקת בהתאמה אישית של קניות עבור קמעונאיות הציגה לפני כשבוע את מחקרה החדש, בדקה את אחוז הרכישות שנעשו במהלך החודשים אפריל ועד דצמבר. במסגרת המחקר, בדקה למעלה מ-3.4 מיליארד רכישות כשמטרתה העיקרית הייתה לחשוף את מנהגי הרכישות של סוף 2011 – שכלל הנראה יהיו אלה האחראים לעיצובה של שנת 2012 ולהציע לסוחרים תובנות חדשות אודות הצרכנים.

במסגרת המחקר התברר כי אחוז נרחב מהמשתמשים העדיף לבצע את רכישותיהן בצורה מקוונת, בעזרת מכשיר סלולרי – בניגוד למחשב הביתי או לחילופין הצורך להגיע פיזית לחנות. עוד גילתה החברה כי התנועה הסלולרית לאתרים אלה הוכפלה במסגרת חודשי הבדיקה, כך שמדובר במגמה הנמצאת בעלייה וכלל הנראה תמשיך לגדול במהלך השנה הבאה גם כן.

מנכ”ל RichRelevance, דיוויד סלינג’ר (David Selinger) מסביר כי ממצאים אלה מוכיחים לבעלי חנויות שעליהם להשקיע ולפנות לקהל היעד הנכון, דרך הערוצים החדשים בהם התחילו לרכוש – ולהציע תמיכה סלולרית שתוכל לאפשר להם חווית קניות נוחה ופשוטה, על גבי מגוון מכשירים ומערכות הפעלה.

אז מה היה לנו?

במהלך חודשי המחקר, גילתה חברת RichRelevance כי הייתה עליה של למעלה מ-15 אחוזים בטראפיק המגיע לאתרים ישירות ממכשירים סלולריים – באפריל גלשו כ-9 אחוזים מכלל המשתמשים לאתרי המסחר המקוונים דרך מכשירים סלולרים, בעוד שכבר בדצמבר חלה עליה משמעותית ואחוז הרוכשים כמעט והכפיל את עצמו – והיווה 18 אחוזים מכלל הלקוחות.

אחד מהממצאים העיקריים הראה כי לאחר חג ההודיה אחוז הרכישות גדל ל-24 אחוזים – כמו גם העובדה שסופי שבוע וחגים התאפיינו בכך שבמהלכם התבצעו מרבית מהרכישות באינטרנט, ייתכן שעלייה זאת נבעה בעיקר מהעובדה שהחנויות היו סגורות, כמו גם במבצעים מיוחדים הכללו את Cyber Monday, Free Shipping Day וכדומה.

אחת המגמות העיקריות שמצאה החברה, הייתה שמכשירי האייפד והאייפון היו הכלים העיקריים דרכם גלשו המשתמשים לחנויות המקוונות. למעלה מ-92 אחוזים מכלל המכירות בחודש דצמבר נעשו על גבי מכשיר סלולרי המריץ את מערכת iOS , בעוד שבחודש אפריל הנתון עמד על 88 אחוזים.

בעוד שבסופו של דבר כלל המכירות שהתבצעו דרך מכשירים סלולרים הגיעו ל-3 אחוזים מכלל המכירות שנעשו בתקופת החגים, עלינו לתהות מתי המגמה תגיע גם אלינו ומתי אתרי המסחר הישראליים יוכלו לתמוך בגלישה מקוונת דרך מגוון רחב של מכשירים ופלטפורמות – ולא יאלצו אותנו להשתמש בדפדפן ספציפי או במערכת הפעלה מסויימת כדי לבצע רכישה מקוונת?

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: