ענקיות הפירסום Omnicom ו-Publicis הודיעו על מיזוג, יהפכו לחברה הגדולה בתחום

שתי חברות פרסום מהגדולות בעולם הודיעו בתחילת השבוע על מיזוג – Publicis ו-Omnicom. כיצד מהלך זה עתיד להשפיע על שלוחות הפרסום הישראליות, אם בכלל?

מקור: יח"צ, עיבוד תמונה

מקור: יח”צ, עיבוד תמונה

שתיים מענקיות הפירסום הגדולות בעולם, Omnicom הממוקמת במקום השני ו-Publicis במקום השלישי, הכריזו בתחילת השבוע על מיזוג בין שתי הרשתות. במסגרת המיזוג הנוכחי, הקבוצה שתקרא מעתה Publicis Omnicom Group, תהפוך למעשה לקבוצת הפרסום הגדולה בעולם, כאשר לשתיים ביחד יהיה שווי שוק של כ-35 מיליארד דולרים.

מאוחדים יחדיו

במסגרת המיזוג בין שתי החברות, מנכ”ל אומניקום ג’ון וורן ומנכ”ל פובליסיס מאוריס לוי יהפכו להיות מנכ”לים שותפים של הקבוצה כולה, כאשר כל אחת מהחברות תאחוז ב-50 אחוזים מנתח הקבוצה. בזכות האיחוד הקבוצה תמנה למעלה מ-130 עובדים ברחבי העולם, כאשר גם חברות הבת של קבוצות הפרסום יהנו מהאיחוד המדובר, כגון BBDO, Saatchi & Saatchi ו-Leo Burnett.

האם מדובר במונופול חדש בשוק הפרסום? כלומר, אומניקום היא הקבוצה העומדת מאחורי המותג פפסי, בעוד שליאו ברנט היא חברת הפרסום המקדמת את קוקה קולה – שני מותגים הנלחמים על נתח שוק. בזכות המיזוג כל אחת מהן יוצאת מנצחת ללא שום קשר לבחירת הצרכן. ניתן למצוא קונפלקטים נוספים מסוג זה כגון רשת AT&T אותה מייצת אומניקום לעומת רשת ווריזון אותה מקדמת פובליסיס, לצד “יריבויות” נוספות ורבות בשוק הפרסום.

מהצד החיובי, בזכות כל חברות הבת תזכה הקבוצה לכיסוי רחב יותר של שוק הפרסום ברחבי העולם, וכמובן שאף יוכלו להעביר לקוחות ומותגים מחברה אחת לאחרת – בהתאם לדרישות והיכולות השונות. במסגרת העסקה ייבדקו גם חברות הבת של הקבוצות, וייתכן שחלק מהן ייסגרו לחלוטין במידה וימצאו יותר מידי “חפיפות” או נגיעות דומות באותו התחום בין שתי החברות.

כלומר, העסקה שצפוייה להסגר במהלך מרץ 2014 אולי תהפוך את הקבוצה החדשה לאחת מהשולטות בשוק, אך ייתכן שזה יגיע עם מחיר כבד של איבוד חברות בת ועובדים כתוצאה מכך.

הקשר הישראלי

בכל הנוגע לישראל, השלוחה הישראלית של פובליסיס – באומן ופובליסיס הינה מיזוג של אריאלי וגלר נסיס, בעוד שאומניקום הינו מיזוג של גיתם, יהושע וזרמון. גם כאן ניתן למצוא ייצוג של קבוצות הפרסום הבינלאומיות, כאשר גיתם הינה למעשה BBDO לאחר שאומניקום רכשה חלק מהחברה, יהושע שהצטרף לרשת TBWA, שגם היא חלק מקבוצת אומניקום וזרמון Ddb Nidham – כאשר גם היא חלק מקבוצת אומניקום הבינלאומית. מבולבלים? תקראו את המשפט הזה שוב.

עם זאת, המיזוג הנוכחי אינו צפוי להשפיע על איחוד המשרדים הישראלים, שכן תהליך זה ידרוש אישור ממונה בארץ – שרק לפני מספר חודשים דחה את בקשת המיזוג של חברות המדיה גיתם ובאומן.

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: