הכירו את OMGPOP: המלכה החדשה של משחקי הפייסבוק

המשחק הפופולרי ביותר בפייסבוק לפי כמות שחקנים ביום הוא לא משחק של זינגה, אלא של OMGPOP, ויש לזינגה המון מה ללמוד ממנה.

מקור: תמונת מסך מאתר החברה

חברת משחקים חדשה בשם OMGPOP מניו-יורק כובשת את טבלת המשחקים הפופולריים בפייסבוק. למעשה, אם מודדים את המשחקים לפי כמות שחקנים פעילים ביום, אחד ממשחקי החברה,  Draw Something,  עבר את כל המשחקים של זינגה והוא היום המשחק הפופולרי ביותר בפייסבוק. המשחק הפופולארי החדש, הוא למעשה גרסה מקוונת של המשחק המיתולוגי “Guess What am I Drawing” שפותחה בגרסה חברתית המאפשרת לחברים בפייסבוק לנחש מה הציור אותו אתם מנסים לצייר, שלב אחרי שלב.

גם רוצים לנחש מה החברים שלכם מנסים לצייר? נסו עכשיו את Draw Something לפייסבוק 

עקפה את זינגה

עבור OMGPOP, הדירוג ב-AppData מהווה אינדיקציה חיובית לכך שהחברה מצאה נוסחת קסם שעובדת עם Draw Something. חברות רבות מפתחות היום משחקים לפייסבוק, כולל מפתחים פרטיים, ואלו מנסים כל העת לחפש את הנוסחא המנצחת, זאת שתביא מיליוני משתמשים להשתמש באפליקציה ותפתח את הדרך למנגנוני מסחור שונים.

אחד הדברים המשותפים לזינגה ול-OMGPOP, היא העובדה ששתי החברות פתחו מספר משחקים שונים, במטרה לשבות את לב הקהל. לכל אחת מהן זה הצליח לאחר כמה וכמה ניסיונות, כאשר אחד המשחקים פתאום צבר תאוצה. מבחינתה של OMGPOP, ההצלחה בפייסבוק יכולה בקלות לדחוף את החברה משמעותית קדימה, ולקדם את מעמדה. בנוסף, החברה מציעה כבר היום את המשחק הפופולרי ביותר בפייסבוק להורדה גם כאפליקציה למכשירי iOS (קישור להורדה) ולאנדרואיד (קישור להורדה).

זינגה, לאן

למרות הצלחתה של OMGPOP בכיבוש טבלת האפליקציות לפי החתך של משתמשים יומיים, בחתך החודשי עדיין מובילים את הטבלה משחקיה השונים של זינגה. אלה לא בהכרח נתונים מעודדים עבור זינגה, אך הן בהחלט מספקים לה תמונת מצב על שוק המשחקים בפייסבוק, ויודעים לסמן עבורה מהן המתחרות הגדולות שלה היום, ולמה כדאי לה לשים לב.

עבור זינגה, זוהי תקופה לא פשוטה בכלל. בניגוד ל-OMGPOP שמציעה כבר היום את המשחקים שלה במקביל לפלטפורמות הסלולריות הפופולריות, זינגה התחילה את דרכה כמפתחת אפליקציות לפייסבוק בלבד. הצלחתה האדירה בתוך הרשת החברתית הגדולה בעולם עזרה אולי לסמא את החברה מלהתפתח לשווקים נוספים, וכעת היא מוצאת את עצמה חייבת לפתח דרכים חדשות להישאר בלתי-תלויה בפייסבוק. זאת, במיוחד כאשר מביאים בחשבון שמשחקים בפייסבוק, כמו כל אפליקציה, סובלים מעליות וירידות בכמות השחקנים לאורך הזמן. אם המודל העסקי עליו זינגה מנסה להישען, אפילו חלקית, שהוא הכנסות ממכירת סחורות ווירטואליות, זינגה חייבת לוודא שכמויות משמעותיות של שחקנים ממשיכים לשחק את המשחקים שלה. אחרת, היא עשויה למצוא את עצמה מתישהו בשנים הקרובות מול שוקת שבורה.

וידאו: Draw Something מאת OMGPOP

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: