חדש בדרום קוריאה: אוטובוסים חשמליים שנטענים מהכביש

שני אוטובוסים חשמליים שהחלו לפעול בדרום קוריאה אינם צריכים לעצור באף שלב על מנת להטעין את עצמם.

האוטובוס החשמלי. מקור: phys.org

האוטובוס החשמלי. מקור: phys.org

אוטובוסים חשמליים הם לא משהו חדש בנוף העירוני, אך דרום קוריאה החליטה לקחת את הטכנולוגיה לרמה אחרת לחלוטין, ומציגה אוטובוסים חשמליים הנטענים תוך כדי נסיעה. האוטובוסים הללו אינם זקוקים לעצירה ב”תחנות תדלוק”, ולמעשה אינם דורשים מהנהגים לעצור כלל.

נוסעים ונטענים

אתמול (ג’) עלו על כבישי דרום קוריאה שני אוטובוסים חדשים הנקראים OLEV, משמעות השם: Online Electric Vehicles. בניגוד לרכבים החשמליים המוכרים לנו הפועלים על סוללות אותן צריך להטעין לעיתים קרובות, מה שהופך את הנסיעה לארוכה ומורכבת עבור רוב המשתמשים, OLEV מציעים טכנולוגיה חדשה המאפשרת טעינה תוך כדי תנועה.

OLEV מקבלים כוח בצורה אלחוטית בזכות יישומה של טכנולוגיית SMFIR, או Shaped Magnetic Field in Resonance. מדובר בטכנולוגיה חדשה המאפשרת לרכבים לקבל חשמל בצורה אלחוטית משטח הכביש בזמן נסיעה. האנרגיה מגיעה מכבלים חשמליים הנמצאים מתחת לפני השטח, היוצרים שדה מגנטי. בתחתית האוטובוסים מצויים פסים המסוגלים לקלוט את השדה המגנטי ולהמיר אותו לאנרגיה.

הודות לעובדה שהאוטובוסים נוסעים כ-17 סנטימטרים מעל האדמה, ולאור העובדה שאין צורך ביישום הכבלים החשמליים לאורך כל המסלול אלא רק בנקודות מסויימות – לא היה צורך בבניה מחודשת של הכבישים כולם, אלא רק עדכון של כמה מקטעים קטנים, מה שלקח זמן קצר ולא הפריע לכלל התנועה בעיר.

יישום המערכת גם הוא אינו דורש יותר מידי ממון, הודות למקטעים הקצרים ולעובדה שהכבלים החשמליים נכנסים לפעולה רק כאשר כלי הרכב הייעודיים נוסעים מעליהם – כך שאינם צורכים כמות גבוהה של חשמל. המערכת הינה יעילה גם בתהליך המרת החשמל, שכן מסוגלת להשתמש ב-85 אחוזים מהכוח שמספקים הכבלים, ולאור הטעינה המתמשכת סוחבים האוטובוסים סוללה שהיא שליש מהגודל של הסוללות הקיימות בכלי רכב חשמליים כיום.

נכון לעכשיו מדובר על ניסוי בקנה מידה קטן יחסית, שכן שני האוטובוסים נוסעים במסלול מתחנת הרכבת Gumi ועד מחוז In-Dong, נסיעה של כ-24 קילומטרים. למרות ההצלחה, סביר להניח שהטכנולוגיה לא תגיע לרכבים פרטיים מכיוון שתהליך זה ידרוש בנייה מחדש של כבישים, גדילה משמעותית בצריכת החשמל והוצאות רבות למדינה ולנהגיה השונים.

מצד שני, לחוקרים יש תקוות גדולות עבור הטכנולוגיה החדשה ומעוניינים להציג את OLEV לכל רחבי העולם, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית ליעילה ואפילו מהירה מבעבר. שתי המדינות הראשונות שיטמיעו את OLEV במערך התחבורה שלהן הינן מלזיה ויוטה, בתקווה שהמוצר ימשיך להתפשט למדינות נוספות.

וידאו: On-Line OLEV

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

2 תגובות על "חדש בדרום קוריאה: אוטובוסים חשמליים שנטענים מהכביש"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יוסי
Guest

אולי בטר פלייס הייתה צריכה להשקיע בטכנולוגיה כזאת

מורגן
Guest

להיות ירוק ולסבול בגלל זה מקרינה אלקטרומגנטית גבוהה זה שווה .

wpDiscuz

תגיות לכתבה: