שירות שיתוף האופניים הגדול בעולם מגיע לישראל ומודיע על גיוס ענק של 866 מיליון דולר

חברת ofo הסינית, שנחשבת ל”אובר” של האופניים, פעילה כבר במאות ערים בעולם ותגיע בשבועות הקרובים גם לישראל. השירות מאפשר להזמין אופניים באפליקציה ולהשאיר אותם בכל מקום – ללא נקודות עגינה קבועות

צילום: OFO

שלושה שבועות אחרי שהמתחרה הגדולה MoBike השיקה פעילות בישראל, מגיעה לארץ ofo – חברת שיתוף האופניים הראשונה והגדולה בעולם. במקביל הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס ענק בגובה 866 מיליון דולר בהובלת קבוצת עליבאבא.

משאירים את האופניים ביעד

חברת ofo הוקמה בשנת 2014 בסין והיא פלטפורמת שיתוף האופניים הראשונה והגדולה בעולם. השירות פועל ללא תחנות עגינה ואתם פשוט מתבקשים להניח את האופניים במקום שלא יפריע למרחב הציבורי. האפליקציה של החברה מאפשרת לאסוף את האופניים מכל נקודה בעזרת סריקה פשוטה של קוד QR, שמוטבע על כל נעליים ומשמש לנעילה ולשחרור זוג האופניים המבוקש. כך לא צריכים הרוכבים לחשוש מגניבות או להחזיר את האופניים לתחנת עגינה מוגדרת שעלולה להיות רחוקה מהיעד שלהם. כיום פועל המיזם הסיני ב-250 ערים בעולם ורשומים בו יותר מ-200 מיליון משתמשים.

היום (ד’) הודיעה החברה על כניסה רשמית לישראל, ובשבועות הקרובים היא תחל לפעול במספר ערים ברחבי הארץ, בינתיים היא מפעילה פיילוט מצומצם באוניברסיטת בר-אילן. המיזם המקביל, סיני גם הוא – MoBike – זמין כרגע במתכונת של פיילוט ניסיוני במספר רשויות ובהן ראשון לציון, רחובות, קריית ביאליק, קריית מוצקין, קדימה צורן, אזור ים המלח והכנרת.

מנכ”ל ofo בישראל, אמרי גלאי, מסר: “לאחר שעשתה מהפכה בתחום במדינות רבות בעולם, ofo מגיעה לישראל ותציע את שירותיה בערים רבות ברחבי הארץ. אנחנו שמחים להוביל את ענף האופניים השיתופיים ולהביא את הבשורה לישראל”.

במקביל להשקה בארץ הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס ענק בגובה 866 מיליון דולר. החברה לא מסרה באיזו הערכת שווי הוא נעשה, אולם הגיוס הקודם שנחתם ב-2017 נעשה על פי הערכת שווי של 2 מיליארד דולר. הובילה את סבב הגיוס הנוכחי ענקית הסחר האלקטרוני הסינית Alibaba, עם השקעות של Haofeng Group, Tianhe Capital, Ant Financial and Junli Capital. סך הגיוסים של החברה מאז הקמתה עומד עתה על 1.3 מיליארד דולר.

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

7 תגובות על "שירות שיתוף האופניים הגדול בעולם מגיע לישראל ומודיע על גיוס ענק של 866 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
איתי
Guest

ofo כבר נמצאים באוניברסיטת בר אילן מתחילת שנה.
מאוד הצליח בהתחלה ולאט לאט השימוש דעך.

ASD
Guest

יש סיבות לדעיכה?

איתי
Guest

עדיין בשימוש אבל אנשים לא מחנים את האופניים במקומות הייעודיים ולא ברור למי צריך לפנות בנוע לתיקון כמו כיסאות וכידונים שבורים.

חד אופן חד פעמי
Guest
חד אופן חד פעמי

היה כבר פיילוט של ofo בטכניון. היתה התלהבות בהתחלה, אבל מהר מאד נעלמו. האופניים החלו להתפזר ברחבי העיר, ובנקודות שהושארו לא היה לאף אחד צורך בהם.

סיש
Guest

אנחנו משתמשים ב OFO בסיאטל, העיר נוחה מאוד עם המון מסלולים לרכיבה, כמעט בכל מקום ניתן למצוא אופניים (יש פה עוד 2 חברות גדולות עם אותו שירות בדיוק). קשה לי להאמין שיש תשתיות לזה בישראל. פשוט לא ברמה וגם לא בתפיסה של האוכלוסיה. חבל.

הקורא הסקרן
Guest

“בעזרת סריקה פשוטה של קוד QR, שמוטבע על כל נעליים ומשמש לנעילה ולשחרור זוג האופניים המבוקש. כך לא צריכים הרוכבים לחשוש מגניבות”!

אשרי מי שמכיר, אבל למי שלא, לא יזיק להראות את “הנעליים” ולהסביר קצת על הטכנולוגיה, היות ומדובר באתר טכנולוגי והקהל בהתאם – טכנולוגי.

אורח
Guest

כדאי להוסיף פירוט על ההבדלים בין אופו למובייק, במיוחד לאור הכתבה הקודמת שפרסמתם.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: