למכור מוצר ב-2.3 מיליון דולר באינדיגוגו? ”היה ברור לנו שזו הדרך”

אחרי שהקים ומכר חברה ב-45 מיליון דולר, הקים דניאל טל את lumen (לומן), שפיתחה מערכת המספקת תוכנית תזונה אישית על בסיס יומי. בראיון מיוחד מספר טל על הדרך שעשה וכיצד מכר יותר מ-11 אלף יחידות של המכשיר בכ-2.3 מיליון דולר באמצעות קמפיין אחד באינדיגוגו

“גילינו שלאנשים יש תשוקה עזה להבין מה קורה בגוף שלהם, באופן כללי ובעקבות תזונה, ולאחר מכן לעקוב ולראות כיצד באמצעות טכנולוגיה ומידע – ניתן להשפיע על האופן בו הם מתנהלים ביום-יום. אין ספק שלייצר טכנולוגיה שמאפשרת את כל זה, הפך את חווית הסטארטאפ הנוכחית למורכבת יותר מהחוויות הקודמות שלנו כצוות”.

דניאל טל אכן חווה חוויות קודמות. בעבר הקים את חברת וויביה (שפיתחה סרגלי כלים ונמכרה לקונדואיט הישראלית בכ-45 מיליון דולר) יחד עם דרור צדר ואבי סמילה. השלושה הצטרפו לאחיות התאומות ד”ר מירב מור וד”ר מיכל מור (דניאל הינו גם בן זוגה של מיכל) והקימו יחד את חברת lumen (לומן), שפיתחה מערכת המספקת תוכנית תזונה אישית על בסיס יומי. ישבנו עם טל כדי לשוחח על תהליך הקמת החברה, שכבר גייסה 15.5 מיליון דולר (על הסבב האחרון בסך 8.5 מיליון דולר הכריזה בשבוע שעבר), מעסיקה כ-20 עובדים בישראל ובארה”ב, ומכרה באחרונה מעל ל-11,000 יחידות של המכשיר בכ-2.3 מיליון דולר באמצעות קמפיין אינדיגוגו. 

“אנחנו למעשה בונים מכשיר שמודד מטבוליזם באמצעות נשימה/נשיפה, ויודע בהתאם להגדיר מהו ‘הדלק המטבולי’ שהגוף רץ עליו כרגע – בין אם מדובר בשומנים או פחמימות – ואז, בהתאם לתוצאות, מגדיר תוכנית תזונה מותאמת אישית”, מספר טל על המוצר. “בהמשך הכוונה שלנו היא לייצר תוכניות נוספות מותאמות אישית, למשל תוכנית אימונים, תוכנית צום, ותוכנית שינה. החזון הוא למעשה להשתמש במידע כדי לתת לאנשים דאשבורד הכי מעניין שיכול להיות על החיים שלהם”.

טל והצוות עומדים רגע לפני שליחת כ-11,000 מכשירים ללקוחות קצה, אותם מכרו בכ-2.3 מיליון דולר באמצעות קמפיין באינדיגוגו. “זה היה יחסית טבעי לחברה כמו שלנו לבחור באפיק הזה”, אומר טל. “מבחינתנו זה היה סוג של הליך presale, שמאפשר לנו לייצר קהילה ראשונית סביב המוצר לראות האם באמת יש לו ביקוש”.

– מה היתרונות והחסרונות במכירה כזו?

טל: “מצד אחד יש ‘הקלות’ אל מול הלקוחות במעמד המכירה, כיוון שהמשתמשים באינדיגוגו יודעים שייתכן ויהיו עיכובים בשילוח או בזמני אספקת המוצר. אפשר להתעכב עם זה אפילו שנה. מצד שני, זה כן מאפשר לנו כסטארטאפ לבדוק את הצורך במוצר שלנו – איך המסרים שלנו עובדים ואיך מגיבים להם, מיהו קהל היעד שמתעניין דה-פקטו במוצר, ובאופן כללי ‘להזרים מים’ בכל מערכות החברה – שיווק, מסרים, מוצר, אופרציה, ועוד

איך עושים קמפיין אינדיגוגו מוצלח? איך מגייסים 15 מיליון דולר לסטארטאפים עם מוצר חומרתי? ואיך מרכיבים חומרים שיווקיים שמעבירים אונליין מסרים מורכבים? כל אלו ועוד – בפרק השבועי של עוד פודקאסט לסטארטאפים עם דניאל טל, מייסד-שותף ומנכ”ל בחברת לומן.

**

“עוד פודקאסט” הינה הפודקאסט המוביל בישראל לסטארט-אפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים – בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארט-אפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם.

הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups.

את “עוד פודקאסט” מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ’, מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג’לס).

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

2 תגובות על "למכור מוצר ב-2.3 מיליון דולר באינדיגוגו? ”היה ברור לנו שזו הדרך”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מוטי
Guest

צריך ללמד את החברה של זל קצת צניעות.
כשאתה יזם אתה לא יכול לתנשא על כולם, צריך צניעות ואת היכולת ללמוד ולהקשים מכולם.
רוב החברות שלהם נחשלות כי הם תופסים תחת על שאר הקהילה

גור
Guest

“תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית)”

באמת?! לא חסרים לכם עוד כמה סופרלטיבים ל”מיזם” הזה של “תומי” שבנה “תחום” שלם להפוך אנשים ל”גיבורי-על”?
אחת ההרצאות המיותרות שנכחתי בהן אי פעם, ועדיין מדהים שאפשר לנסות לעשות מזה קריירה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: