”צריך להפסיק לדחוף ליזמים אקסלרטורים לגרון”

יותר מ-200 סטארטאפים עברו בתוכנית The Junction. טל זקון, המנכ”ל, מספר איך הכל התחיל, למה יזמים צריכים אקסלרטור איכותי לפני גיוס ה-Seed ומה היתרון שתוכניות יכולות להציע – חוץ מכסף כמובן

“אנחנו נמצאים בשוק כזה שהלקוחות שלנו (הסטארטאפים – ע.פ.) רווים ומתמודדים עם הרבה מאד רעש. כל הזמן דוחפים להם עוד אקסלרטור בגרון. לכן שאלנו את עצמנו איך אנו מבדלים את עצמנו – אני חושב שהדרך הכי טובה היא לדבר עם סטארטאפים בוגרים שלנו, על הערך שהם קיבלו מאיתנו מכה כסף גייסו אחרי”.

טל זקון הוא המנכ”ל של תוכנית ההאצה The Junction מטעם קרן F2 Capital. עם יותר מ-200 סטארטאפים שעברו תחת כנפיה (במודלים שונים, יש לציין – בשנים הראשונות פעלה התוכנית ללא מטרות רווח – ע.פ.) וגייסו לפי הדיווחים כ-500 מיליון דולר, ישבנו לשוחח עם זקון על איך הכל התחיל, למה יזמים צריכים אקסלרטור איכותי לפני גיוס ה-Seed, ואיך אפשר להתקבל לג’נקשין.

“המטרה שלנו היא לסייע ליזמים להתקדם אסטרטגית עם הסטארטאפ שלהם: להתחיל לשוחח עם השוק, להביא לקוחות, ובסופו של דבר להגיע ל-Seed Round גדול וכבד, ובקיצור – שלא ישמעו יותר את צמד המילים: Too early”, מסביר זקון.

התוכנית עצמה הוקמה על ידי קרן ההון-סיכון ג’נסיס פרנטרס (אדן שוחט, כיום שותף בקרן ההון-סיכון Aleph, הוא ממייסדיה), ופעלה ללא מטרות רווח. “פעם התוכנית פעלה במודל ישן של 12-15 סטארטאפים במחזור, במשך 3 חודשים – מה שכל תוכנית ממוצעת הייתה מציעה”, מתאר זקון. “כשפתחנו את הג’נקשן תחת F2 Capital רצינו שהתוכנית תהיה חלק ממודל ההשקעות של הקרן, ולפיכך הארכנו את התוכנית ל-5 חודשים והצענו השקעה של 100 אלף דולר לכל יזם שמתקבל, ב-SAFE ללא Cap”.

– מה היתרון בלהגיע אליכם, מלבד הכסף?

זקון: “אני חושב שאלמנט ההדרכה מקרן הון-סיכון הוא משמעותי. זה מאפשר ליזמים ולנו לעבוד ביחד במשך תקופה משמעותית של חמישה חודשים – אנו פוגשים את היזמים פעם בשבועיים, מגדירים יעדים, עושים חיבורים ונותנים ערך, ומפגישים אותם עם לקוחות. זה עוזר לנו לקבל החלטה אם להשקיע ביזמים כחלק מסיבוב Seed משמעותי לאחר מכן, או לא, וגם להם להבין איך קרנות עובדות וחושבות”.

מה מחפשים בג’נקשן? “אנו מחפשים יזמים בפעם הראשונה שיצאו מחברות או סטארטאפים מוכרים, המקימים מיזמים פורצי דרך ורוצים לשנות את העולם”, הוא אומר. “הכלל הוא שלרובם יהיה הרבה מאד רעש במערכת – וינסו לענות על שאלות כמו: איך אני מגייס כסף? איך לעצב את המוצר? איך אני הולך קדימה, ומי יעשה לי סדר על מה להתפקס? וכמובן, מחפשים לפחות צמד יזמים, כשאחד מהם בעל כישורים טכנולוגיים”.

לסיכום, מבהיר זקון כי “צריך לזכור שהג’נקשין נועד לשרת את הקרן שלנו לדיל פלואו, הערך המוסף וכמובן ההשקעה היא הטבה לפאונדרים כדי לאפשר לנו להביא את המייסדים הכי טובים לתוכנית שלנו. אנו משקיעים ב-F2 Capital בסיבובי Seed של 2-3 מיליון דולר ו-6 מתוך 15 החברות בקרן הראשונה היו חברת של הג’נקשן, רק כדי שתבינו כמה זה משמעותי עבורנו”.

האזינו לפרק עם טל זקון, מנהל כללי של The Junction:

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: