”פחדתי מגבהים – אז הלכתי להיות טייס מסוקים”

רון יקותיאל הקים את חברת הסטארטאפ קלטורה יחד עם שלושה שותפים. היום היא כבר שווה יותר ממיליארד דולר, עם קרוב ל-500 עובדים בעולם והשקעות בגובה 160 מיליון דולר. בראיון מיוחד מדבר יקותיאל על איך מתחרים בחברות הגדולות בעולם, איך מגייסים מנהלים ועובדים, מתי כדאי לצאת לסבב גיוס, ואיך מביאים את הלקוח הראשון

“גרתי והייתי בהרבה מקומות בעולם, אולם רק במקום אחד אני מרגיש את תחושת השייכות (Ownership במקור) – וזה בישראל. יש סיפור על הנשיא לשעבר חיים ויצמן שישב עם נשיא ארה”ב טרומן, והאחרון הלין בפניו שהוא צריך להיות נשיא של 180 מיליון איש. ‘אתה צוחק עליי?’, השיב ויצמן, ‘אני צריך להיות נשיא של 2 וחצי מיליון נשיאים’. אני חושב שזה ממצה את ההוויה הישראלית – ישראלים נכנסים לחדר, לוקחים הובלה ואומרים מה הם חושבים”.

גם רון יקותיאל אומר מה הוא חושב. ב-2006 הוא ייסד את חברת הסטארטאפ קלטורה יחד עם שלושה שותפים (מיכל צור, שי דוד וערן איטם), ומוביל אותה מאז ועד היום כמנכ”ל ויו”ר הדירקטוריון. החברה היא אחת מחברות ההייטק המובילות בישראל ומובילה עולמית בשוק של פתרונות ותשתיות וידאו לחברות – מעסיקה קרוב ל-500 עובדים בעולם, גייסה מעל ל-160 מיליון דולר, ומשרתת מעל ל-1,000 לקוחות ארגוניים ומאות מיליוני משתמשי קצה. 

יקותיאל הגיע בחודש שעבר למפגש של “עוד פודקאסט לסטארטאפים” ודיבר על איך בונים מובילת תעשייה השווה מעל למיליארד דולר, איך מתחרים בחברות הגדולות בעולם, איך מייצרים תרבות אירגונית מבודלת, וגם על השאלות הפרקטיות: איך מגייסים מנהלים ועובדים, מתי כדאי לצאת לסבב גיוס, ואיך מביאים את הלקוח הראשון.

“כשהקמנו את קלטורה, רצינו להביא את הכוח של הווידיאו מפלטפורמות כמו יוטיוב לכל מקום אפשרי – ולשרת צרכים כמו למידה, שיתופי פעולה, ואפילו שיווק ומכירות”, מספר יקותיאל. “האמנו בשוק הווידיאו ובנינו אסטרטגיה שתאפשר לנו להשתלט עליו – ולבנו תאת המוצר שלנו כפלטפורמה. כיום אנו נותנים יכולות וידיאו לכל ארגון באשר הוא, גם לחברות תקשורת, וגם לצרכני הקצה”.

מוצרי החברה משרתים מאות מליוני משתמשי קצה – בביתם, במקום עבודתם ובמוסדות חינוך. כמו כן, קלטורה משרתת מעל ל-1,000 לקוחות ארגוניים הכוללים גם את מרבית חברות ה-FORTUNE 100, מרבית האוניברסיטאות הגדולות והיוקרתיות בעולם, וכן חברות מדיה וטלקומוניקציה מהגדולות בעולם. “יש לנו לקוחות כמו אינטל, SAP, Accenture, AT&T, ועוד”, מסכם יקותיאל.

איך עושים זאת? בהתחלה פנו יקותיאל והצוות ללקוחות קטנים יותר כ-Design Partners ודרכם קיבלו פידבק ראשוני וגם ייצרו את ההכנסות הראשוניות של החברה. “במקביל כל הזמן בדקנו עם השחקנים הגדולים מה הם צריכים בתחום הווידיאו ועל מה הם מוכנים לשלם”, נזכר יקותיאל, “וכך במקביל לתחילת עבודה עם לקוחות קטנים בנינו אסטרטגיה לתת ערך לגדולים יותר”. 

על הרוח היזמית שלו, סיפר יקותיאל: “אין משמעות לפחד – פרט לפחד עצמו. היה לי פחד גבהים, אז הפכתי לטייס מסוקים בחיל האוויר. גרתי בפפואה ניו גינאה ובאמזונס עם שבטים מקומיים. ניהלתי כמנכ”ל את החברה הראשונה והרגשתי שאני ‘ערום’, משחק איזשהו משחק. כיום אני מבין שלכל אחד יש את הבסיס כדי להיות מנהיג, מנהל ולהצליח”. 

 

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

3 תגובות על "”פחדתי מגבהים – אז הלכתי להיות טייס מסוקים”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
גיגי
Guest

מרתק מרתק
תודה

משה
Guest

הלכתי לטייס מאותן סיבות. עכשיו אני מפחד גם מגבהים וגם מחשמל סטטי… :|

eyal
Guest

הייתי בראיון הזה בwework – היה מעלף! כל כך הרבה רצון לחלוק אינפורמציה…כל כך הרבה תשוקה למקצוע ולעזרה לאחרים. רמה מעל ללא ספק! תודה!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: