היזמת הזו עשתה פיבוט של 180 מעלות וגייסה לזה מיליוני דולרים

נועה שפיר לקחה את מיזם המדיה שלה ועשתה פיבוט לסייבר. עכשיו, אחרי ש-Odo Security גייסה כ-5 מיליון דולר היא מספרת לנו על הימים הראשונים של אודו, איך מביאים את הלקוח הראשון (כשעוד אין מוצר) ואיך מגייסים כסף על הפגישה הראשונה

צילום: איציק רובין

“הרעיון הראשון לסטארטאפ שלנו היה גרוע. הוא היה בתחום המדיה והסתובבנו איתו בהרבה מיטאפים, פגישות עם משקיעים ולקוחות פוטנציאליים. אחרי כמות גדולה של פידבקים שליליים עשינו אחד ועוד אחד – וזנחנו את הרעיון. במבט לאחור, אני חושבת כמה מזל היה לנו שניגשנו ישר לדבר עם השוק ולא בנינו מוצר בהתאם לחזון שהיה לנו; אחרת, עוד היינו היום נאבקים עם הרעיון הקודם”.

– ואיך יודעים מתי מספיק פידבק שלילי הופך רעיון לבאמת גרוע?

“אני חושבת שהשאלה היא מי בדיוק האדם שנותן לך את הפידבק השלילי, וכמה פעמים קיבלת פידבק כזה. כל מי שעושה סטארטאפ ופועל B2B – צריך ללכת ולנסות למכור את המוצר שלו ללקוחות, לפני שכותבים שורת קוד אחת”.

אז נועה שפיר והצוות שלה זנחו את הרעיון הקודם, והשלושה הקימו את Odo Security (אודו סקיוריטי), פתרון אבטחה המייצר רשת וירטואלית מבוזרת וממודרת באופן דינמי על סמך מאפיינים פרסונליים שונים. לאחר גיוס של כ-5 מיליון דולר מהקרנות מאגמה, TLV Partners ו-KDC Ventures, החברה מעסיקה כ-20 אנשים בת”א ועובדת עם לקוחותיה הראשונים בתחום.

לקחנו את שפיר לשיחה צפופה ב”עוד פודקאסט לסטארטאפים” על הימים הראשונים של אודו, איך מביאים את הלקוח הראשון (כשעוד אין מוצר) ואיך מגייסים כסף על הפגישה הראשונה.

“הגענו ללקוחות הראשונים באותה הדרך בה פסלנו את הרעיון הראשון שלנו”, נזכרת שפיר. “פשוט פנינו ללקוחות פוטנציאליים וסיפרנו להם על הצעת הערך של אודו, קצת סטייל Fake it until you make it – כי אין הרבה ברירה אחרת, וכך למדנו מה הלקוחות רוצים וצריכים”.

– ואיך נראית פגישה כזו?

שפיר: “הארגון שכיום מהווה הלקוח הראשון שלנו הזמין אותנו לפגישה כי התעניין בהצעת הערך (וכי כבר ביררנו מלכתחילה שיש צורך אמיתי בשוק), ובעיקרון הכניסו אותנו לחדר ו’צלבו’ אותנו מבחינה טכנולוגית. אחרי שהבינו שאנו מבינים על מה אנחנו מדברים, הרגישו בנוח לדבר איתנו ממש על המוצר שלנו ולשקף את הצרכים שלהם”.

האזינו לפרק המלא עם נועה שפיר, מייסדת-שותפה וסמנכ”לית המוצר ב-Odo Security

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

2 תגובות על "היזמת הזו עשתה פיבוט של 180 מעלות וגייסה לזה מיליוני דולרים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלמון
Guest

יאוזה! i’m in

ספיר
Guest

כל הכבוד! לצאת לעשות פיבוט זה הכי חשוב בעולם. שיהיה המון בהצלחה

wpDiscuz

תגיות לכתבה: