200 אלף תגובות אינסטגרם ב-7 דקות: דיברנו עם יזם ההייטק שהביא את זיכרון השואה למילניאלז בכל העולם

מתי כוכבי הוא יזם הייטק ומשקיע לא שגרתי, אשר מחזיק בחברה הפועלת בתחום ה-IoT והמדיה; בנוסף, הוא גם משקיע בסטארטאפים, מקים חברות, ומנהל קמפייני מדיה ותקשורת. אבל לתודעה של רבים הוא עלה ביום השואה האחרון עם קמפיין ”הסטורי של אווה” שהגה והקים. בראיון מיוחד הוא מספר כיצד קמפיין אינסטגרם אחד יכול להגיע ל-200 מיליון חיפושים בגוגל תוך יממה, ולכ-200 אלף תגובות שונות ב-7 הדקות הראשונות מאז שעלה לאוויר

“נקודת המפנה עבורי הייתה כשלמדתי שכשליש מהצעירים באירופה לא מאמינים שהשואה התרחשה, ובארה”ב המספרים עולים לכ-40% מהצעירים. אתה מבין? זו כמות האנשים שחושבים השואה לא התקיימה, כפי שהנרטיב שלנו כישראלים מתייחס אליה. הבנתי שאני חייב לעשות משהו. מבחינתי זו הייתה לגמריי מלחמה בפייק-ניוז כמו שאני תופס את המונח הזה”.

מתי כוכבי הוא יזם הייטק ומשקיע לא שגרתי, הנע בשנים האחרונות בתווך שבין טכנולוגיה למדיה ותוכן. הוא המייסד והבעלים של חברת AGT, שמפתחת טכנולוגיה בתחום ה-IoT ובינה מלאכותית כדי לייצר יישומים לעולמות תוכן שונים – דוגמת ערים חכמות, פעילות ייצור תעשייתי, בידור וספורט – ופועלת בכל העולם, לרבות במדינות ערים.

“תוצרים נלווים” של AGT הינן קבוצת חברות אחות או חברות בת (כל אחת מהן עשויה להיחשב כסטארטאפ) הפועלות מסביב ל-AGT דוגמת Digital Clues (המרכזת פעילויות של מערכות מודיעין ללחימה בפשיעה וטרור), וכן סטארטאפים המשלבים בין טכנולוגיה עמוקה ופעילות מדיה דוגמת Vocativ (גוף תוכן), וחברת Heed (שסיפקה נתונים חדשים בזמן אמת לצופים בטורנירים ואירועי ספורט, החברה, שנסגרה בינתיים, גייסה כ-38 מיליון דולר בין היתר מסופטבנק).

עם זאת, כוכבי הוא גם איש מדיה, ומעריך מאד תוכן איכותי, רשתות חברתיות, ואת ההשפעה של כל אלו על העולם. כך הגיע לפרויקט “הסטורי של אווה” – מיזם להנצחת זכר השואה שבוצע ביום הזיכרון לשואה ולגבורה 2019. המיזם סיפר את סיפורה של אווה היימן – ילדה יהודיה אשר נספתה בשואה – והתחקה אחר יומן אמיתי שהשאירה אווה מאחוריה. כלל הקמפיין קודם דרך האינסטגרם והוצג כסדרת סרטונים קצרים. בפרק ספיישל של “עוד פודקאסט לסטארטאפים”, ישבנו עם כוכבי כדי לשמוע על הקמפיין ואיך הכל התחיל.

“הצלחנו להביא תוך 7 דקות כ-200 אלף תגובות של משתמשים באינסטגרם”

כוכבי: “הרעיון היה לעשות ערוץ סושיאל מדיה על השואה, עם הרבה חשיבה מאחוריו. בחרנו בכוונה יומן של נערה חמודה, שאוהבת לרכוב על אופניים, עם אבא מפורסם, נראית טוב ואוהבת בנים – למה? המטרה הייתה שכל נער ונערה ברחבי העולם יצפו בה ויוכלו להזדהות איתה, או ירצו להיות כמוהה. בניית הדמות הייתה חשובה”.

– ובכל זאת, קיבלתם הרבה ביקורת על הבחירה באינסטגרם כערוץ ההפצה שלכם? 

כוכבי: “מבחינתי זה די פשוט, העלינו את הקמפיין באינסטגרם כי שם אנשים נמצאים כיום. הצלחנו להביא תוך 7 דקות כ-200 אלף תגובות של משתמשים באינסטגרם. בתוך יממה היו מעל ל-200 מיליון חיפושים בגוגל על הפרויקט. מבחינתי ה-Engagement הזה הוא ההצלחה שלנו”.

“הייתי מהקולות הראשונים שהזהירו, עוד לפני עליית הסושיאל מדיה, מתופעת הפייק ניוז וכיצד היא תשפיע עלינו. אני חושב שאנו נמצאים בנקודה דרמטית בהיסטוריה של האנושות – במסגרתה המודלים החברתיים והכלכליים שמנהלים אותנו מתרופפים, לאור השילוב והקשרים שבין רשתות חברתיות, ותוכן מזויף. אי-אפשר כיום לדעת מה נכון ומה לא, ואיך אפשר להאמין למה שאנו רואים ושומעים כשאלגוריתמים משתלטים על הכל?”.

“אני בטח לא היזם הטיפוסי בעולם ההייטק, גדלתי בבית עם ספרייה של 20,000 ספרים ואבא היסטוריון”, מסכם כוכבי. “הייתי אמור להיות איש ספרות, אבל החיים הובילו אותי לכיוונים של טכנולוגיה, ואני שמח לשלב בין האהבה שלי למדיה ורשתות חברתיות לבין הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

האזינו לפרק המלא עם מתי כוכבי, איש מדיה, יזם סדרתי ומשקיע

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

11 תגובות על "200 אלף תגובות אינסטגרם ב-7 דקות: דיברנו עם יזם ההייטק שהביא את זיכרון השואה למילניאלז בכל העולם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
קייזר סוזה
Guest

אנשים שעבדו איתו מתארים איש בלתי נסבל.. לא להתקרב

אביעד
Guest

ההיסטוריה זוכרת מעשים, בטח אם הם בעלי השפעה. אנשים קטנים לא חסר ונראה שיש בכל כתבה איזה מגיב טיפש שזקוק לתשומת לב ואולי לחיבוק. מציע שבמקום להגיב תמצא אפיק אחר להביע בו את התסכול שלך מהעולם או שתעשה משהו חיובי במקום. ;)

קייזר סוזה
Guest

כוכבי , אתה מגיב לכתבות על עצמך?
בוא נדבר עם העובדים שלך ב AGT או ב HEED. אולי באמת נפתח על איך זכית בחוזה האבטחה במפרץ??
יש סרט ישראלי מצויין שנקרא “אפס ביחסי אנוש “, כנראה שנעשה על האיש הלא נכון.
החיים דבש למי שיודע לעקוץ.

אחד ששמע את הפודקאסט
Guest
אחד ששמע את הפודקאסט

פייק ניוז בלייב
בדקת את הסיפור מאחורי ״האנשים שעבדו איתו״ או שאתה סתם כותב משהו ששמעת ממישהו בלי לרדת לעומק הסיפור ולהבין מה היו המניעים שליהם

גל דרעי
Guest

ללכך מבלי מהזדהות זה קל
מתי כוכבי איש ישר ואמין עם חזון שאין להרבה אנשים
איש יקר שעשה המון למען העתיד ולמען העם היהודי

בלה בלה בלה
Guest

מ-ל-ך!!

עובד לשעבר שמכיר את הבלוף
Guest
עובד לשעבר שמכיר את הבלוף

האלגוריתם שלו פיענח כמה פייק ניוז היה בראיון הזה? או שאין אויבים מבית?

הייקר
Guest

פרוייקט פנטסטי שכל כולו מעוף, איכפתיות וחכמה צרופה. נדיר בעולם של תכנים זולים ומידע שקרי. כה לחי!

יואב
Guest

גם אם יש לאנשים ביקורת על הצורה שבה הוא עושה עסקים (לרוב אנשים קטנים וקנאים), לא ניתן להתכחש לפרוייקט המדהים והמיוחד של אווה.
יישר כוח.

בייגל
Guest

מי זה בכלל… עוד מגלומן אחד?

אריאנה
Guest

כבוד!

wpDiscuz

תגיות לכתבה: