”התפקיד של סמנכ”ל שיווק בסטארטאפ הוא לא לשווק, אלא להקשיב”

בראיון מיוחד מספרת אפרת פניגזון, לשעבר סמנכ”לית השיווק של Airobotics, ובעלת ניסיון של 15 שנה בשיווק ומיתוג בתעשיית ההייטק על שיווק, מיתוג ומיצוב, תקשורת ודוברות, יח”צ ויצירת הזדמנויות עסקיות לסטארטאפים

“תמיד ידעתי שאני רוצה לעבוד בעולם הטכנולוגיה, אבל לא לייצר אחת, אלא לייצר שיחה על טכנולוגיה. אז הפסקתי לתכנת – וכיום, אני חושבת שכולם מבינים את הצורך בלייצר מותגים חזקים. גם אם לסטארטאפ שלך יש מוצר טוב ו-Product Market Fit, אם לא תבנה מותג שיגרום לאנשים להתחבר אליו ברמה הרגשית, אתה לא תישאר פה להרבה זמן. בעולם כבר מבינים את זה, ולתפיסתי גם בישראל”.

אפרת פניגזון היא יועצת שיווק עצמאית לסטארטאפים ומומחית למיתוג אישי. בתפקידה האחרון כיהנה כסמנכ”לית השיווק של חברת Airobotics, ובעלת ניסיון של 15 שנה בשיווק ומיתוג בתעשיית ההייטק. קודם לכך כיהנה כדירקטורית השיווק בחברת viaccess-orca (חברה בת של קבוצת Orange העולמית). לפני כן ייסדה את ענף הניו מדיה במכון הייצוא הישראלי ושימשה כמנהלת הפיתוח העסקי בו, וכמפתחות בחברות משחקי וידיאו בישראל ובאוסטרליה (Sony PlayStation, Xbox, Nintendo). בפרק ספיישל “עוד פודקאסט לסטארטאפים” שוחחנו איתה על שיווק, מיתוג ומיצוב, תקשורת ודוברות, יח”צ ויצירת הזדמנויות עסקיות.

“אני חושבת שלא כל סמנכ”לי השיווק השכילו להבין שהם יכולים לבנות את עצמם כמותג, שמשרת בתורו את החברה שהם מועסקים בה ואת מותג החברה”, מסבירה פניגזון. “יש המון חשיבות בעיני למיתוג האישי כיום, ואני חושבת שבאופן אישי זה עזר לי להתקדם ולהגיע להיכן שאני כיום.”

– ואין כאן ניגוד עניינים בכל הקשור לזה שאת עובדת בעסק שהוא לא שלך?

פניגזון: “בעיני זה בלתי נמנע. מדברים על זה הרבה בשימור עובדים, למשל. מעסיק חושב לעצמו: למה שאני אתן לעובדים שלי הדרכות, אוציא אותם לאירועים וכנסים, וכיו”ב? הם יברחו לי כך. אני אומרת – זה קורה בין אם המעסיק ירצה ובין אם לא. ככה עובדים פועלים היום והם נחשפים להזדמנויות כל הזמן. זה כמו לנסות להחזיק טינאייג’ר בן 15 בחדר… הסוד הוא לא בלמנוע מהם דברים, אלא בלגרום להם לאהוב את מקום העבודה שלהם”.

“בכל הקשור לאסטרטגיית שיווק לחברות כמו Airobotics, הרציונל אינו רק להדהד את המסרים ולעורר תשומת לב דרך מותג מקורי וייחודי, אלא ממש להגיע עם המסרים הנכונים ללקוחות הנכונים”, מפרטת פניגזון. “היה ברור לנו שבאמצעות סיפורים על התעשייה, על העובדים בחברה, ועל תהליכים שעברו – נתפוס תשומת לב; אך הקפדנו על מסרים שמבהירים כמה זמן וכסף נוכל לחסוך ללקוחות שלנו, וכך כשנתקלו במסרים השיווקיים שלנו, פנו אלינו”.

“התפקיד של סמנכ”ל שיווק אינו לשווק, אלא להקשיב”, מסכמת פניגזון. “זה מה שעשיתי רב הזמן בתפקידים קודמים – דיברתי עם השוק: לקוחות, שותפים, מתחרים ועובדים, וניסיתי להבין מה מרגש אותי ואנשים אחרים בכל תעשייה ותחום רלוונטיים”.

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

9 תגובות על "”התפקיד של סמנכ”ל שיווק בסטארטאפ הוא לא לשווק, אלא להקשיב”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אנונימי מענף ההיטק
Guest
אנונימי מענף ההיטק

סורי, הרבה מאוד ססמאות ומעט מאוד ערך אמיתי. מזמין את עורכי גיקטיים ואת המראיינים ב פודקאסט לבוא ולהקשיב לפודקאסט המנגל ולהבין מהו מיתוג. מהריאיון הזה קיבלתי הרבה שיווק עצמי ומעט מאוד ערך למאזין ולקורא. חבל!

ASD
Guest

זו בעיה מאוד גדולה פה בביצה הקטנה שלנו. אנשים שוכחים שהם מתראיינים כדי לתת ערך לקורא/מאזין ולא לאגו של עצמם כדי שיוכלו לשים קישור בלינקדין ולמקסם את הקריירה שלהם.

זה נורא מזוייף ומעצבן בעיקר כי מדובר כנראה באנשים מוכשרים שיודעים לעשות את העבודה.

זאתי שהייתה שם
Guest
זאתי שהייתה שם

חלאס כבר עם היפעת הזו, יש דבר כזה גם חשיפת יתר. תנוחי! כבר שנה שהיא מובטלת ומסבירה לכולנו על מיתוג עצמי.
המנהלים הקודמים שלה לא ממש עפו על העבודה השיווקית שלה אז אולי שתחזור גם לעשות קצת שיווק ולהשמיע ולא רק להקשיב.
וגיקטיים, לא מתאים לכם לפרסם אנשים שאין להם שום דבר חדש לומר. תעשו בדק בית גם אצלכם!

מעולם השיווק
Guest

בכלל לא התלהבתי, בעיקר שעמום ושום תועלת לקורא. ובכלל החברה שהיא עבדה בה כלל לא מוכרת, לא עשתה כזה חיל על זה שהיא בכל מקום מתראיינת. לפעמים אם אתה לא כוכב עדיף לך לא לעשות רעש כי אז…

תותי
Guest

התגובות פה מעידות עליכם ובאיזה תדר אתם פוגשים את העולם . זאתי שהיתה שם אלק ….

תל אביבי
Guest

קשה לשמוע את האמת בפנים אפרתוש?

קייזר סוזה
Guest

ועל זה נאמר, החיים דבש למי שיודע לעקוץ

תמיר
Guest

מצטער אבל זה בסך הכל פודקאסט עם מובטלת שכבר שנה מדברת על עצמה כאילו זה מיתוג עצמי ומאחוריה אין כלום. מנהלת מרקום שטוענת שהיא סמנכל שיווק. לכי לעבוד עוד כמה שנים לפניי שאת מדברת. את מעייפת גברת פניגזון את יפה וחמודה וגם בטח חכמה אבל אנשים אומרים שהמלכה היא עירומה ואת לא רואה את זה. לכי לעבוד.

תל אביב
Guest

ראיון מיוחד עאלק! חחחח
סמנכלית שיווק בסטארטאפ? התפלק לה אצל חברים שלה מיבנה ובנתה קריירה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: