היזם שמאחורי החד-קרן הישראלי החדש: ”לא התאבדנו על רעיון ספציפי מראש”

אחרי שכבר מכר חברה ב-360 מיליון דולר, הקים אלון חורי את Next, סטארטאפ ביטוח שמתמקדת בעסקים קטנים ובינוניים בארה”ב וגייס לזה כבר יותר מ-381 מיליון דולר. שוחחנו איתו כדי לשמוע איך הכל התחיל, איך בוחרים רעיון לסטארטאפ מוצלח, ולמה שימוש בדאטה ומדידה זה חשוב 

“בדרך כלל יזמים קודם כל בוחרים רעיון ואז מתאבדים עליו. אצלנו זה היה הפוך: כשיצאנו להקים את הסטארטאפ שלנו, בנינו לעצמנו מעין מטריצה שכללה את כל הפרמטרים שנרצה שיוכלו בתוך החברה החדשה שלנו. כמובן שדיברנו על החזון והערכים שלנו, אבל בעיקר – רצינו לשנות שוק שלם שיוביל לאקזיט גדול, לעשות טוב לאנשים, ולדאוג למודל מימוני מהיום הראשון”.

אלון חורי הוא סמנכ”ל הטכנולוגיה של הסטארטאפ Next Insurance (נקסט אינשורנס), אשר הינו למעשה חברת ביטוח שמתמקדת בביטוחים לעסקים קטנים ובינוניים בארצות הברית, ואותה הקים חורי יחד עם גיא גולדשטיין וניסים טפירו. החברה שהוקמה ב-2016 גייסה עד כה כ-381 מיליון דולר, והיא פועלת כחברת ביטוח מן המניין בשבע מדינות שונות בארה”ב. לפי פרסומים אחרונים, החברה מתקרבת לקצב מכירות שנתי של 80 מיליון דולר ב-2019 ומשרתת כ-80,000 לקוחות.

לפני שהקימו השלושה את נקסט אינשורנס, השלושה הקימו את חברת Check (צ’ק) שנמכרה ב-360 מיליון דולר לחברת Intuit (אינטואיט). בשיחה עם “עוד פודקאסט לסטארטאפים” ישבנו עם חורי כדי להבין איך הכל התחיל. 

“היה ברור לנו כבר בהתחלה שאנו נמצאים בנקודה בזמן בה יש לנו הזדמנות אמיתית לבנות חברה של עשרות מיליארדי דולרים. כשאתה יושב עם סיפור טוב על שוק גדול כמו ביטוח, זה גם משפיע דרמטית על היכולת שלך לגייס כסף”, אומר חורי. “היכולת של משקיעים להבין טכנולוגיה היא מוגבלת, אבל הם מבינים טוב מי הצוות שיושב מולם ומהי התמונה הפיננסית הפוטנציאלית והנוכחית. אם אתה מקים סטארטאפ ולא רואה איך הוא הופך לחברת ענק – יהיה לך מאד קשה להצליח”. 

חורי מסביר כיצד מעוניינת נקסט אינשורנס לשנות את תעשיית הביטוח, הנאמדת בהיקף של 135 מיליארד דולר: “אנו תומכים באלפי סוגים שונים של עסקים ובכ-80,000 לקוחות בסך הכל. יש לנו כמה קווי מוצר כמו אחריות כללית, אחריות מקצועית, ועוד – ובקרוב הולכים לתמוך גם בביטוחי עובדים, כחלק מהחזון שלנו לתת פיתרון ‘מקצה לקצה’ לכל צרכי הביטוח של עסקים בארה”ב”.

“עולם הביטוח הוא שבור”, מסכם חורי. “בעולם של עיוורים, שתום עין הוא מלך – ולפיכך הדבר הכי משמעותי שאנו עושים זה לתת את השירות מקצה לקצה, ומהווים למעשה חברת ביטוח אונליין. והשימוש שלנו בטכנולוגיה מאפשר לנו להוזיל עלויות, לתת מחירים טובים ואפילו להרוויח יותר”.

עוד פודקאסט לסטארטאפים

"עוד פודקאסט" הוא הפודקאסט המוביל בישראל לסטארטאפיסטים ולמתעניינים ביזמות. אנו מארחים דמויות מובילות בתעשייה – יזמים סדרתיים, משקיעי הון-סיכון ואנשי מקצוע מובילים - בכדי לאפשר לכל מי שמקים סטארטאפ או חושב להקים אחד, לשמוע את סיפורם וללמוד מהם. הפודקאסט נעשה בשיתוף פעולה עם גיקטיים. הפודקאסט הינו בתמיכת מערכת גיקטיים ו-Google for Startups. את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, מייסד תחום Supertools (עוזרים לאנשים וחברות להפוך לעל-אנושיים של סביבת העבודה המודרנית), וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארטאפים ישראלים בלוס אנג'לס).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: