ד”ש לאינטל: NVIDIA מציגה לראשונה מעבד ARM עם Ray Tracing

כבר לא רק כרום וג’ימייל: אנבידיה, הרוכשת הטרייה של ARM, הדגימה היום כיצד משחק עם דרישות גרפיות רץ היטב על מעבד שבדרך כלל תמצאו בכרומבוקים

כשאנחנו אומרים לכם לחשוב על מעבדים למחשב גיימינג, אתם מדמיינים מחשב מבוסס על מעבדי x86 של אינטל או אולי אלו של AMD בשנים האחרונות. אבל היום, נכנסה שחקנית חדשה ולא צפויה במיוחד לשוק – ARM, שהציגה היום פריצת דרך משמעותית בדרך ללב המיינסטרים בתחום המחשבים.

מעבד לכרומבוק + GPU של NVIDIA = ריי טרייסינג

במסגרת כנס מפתחי המשחקים (GDC) הציגה NVIDIA, שרכשה כזכור את ARM תמורת 40 מיליארד דולר רק בשנה שעברה, 2 דמואים במסגרתם מחשב עם מעבד Kompanio 1200 בארכיטקטורת ARM (שלרוב נמצא בכלל בכרומבוקים), בשילוב עם מעבד גרפי GeForce RTX 3060, הצליח להריץ בזמן אמת את המשחק Wolfenstein: Youngblood (משחק שהוא אמנם לא מהשנה האחרונה, אבל עם איכויות גרפיות לא רעות בכלל) עם Ray Tracing ו-DLSS מופעלים. זוהי הפעם הראשונה אי פעם ששתי הפונקציות פועלות על גבי מחשב מבוסס ARM.

Ray Tracing היה נחשב במשך שנים רבות לסוג של הגביע הקדוש של עולם הגיימינג והאפקטים, כאשר במקום אפקטי תאורה שכבר אפויים למודלים ומתנהגים בצורה צפויה, ריי טרייסינג משתמשת באלגוריתם שמדמה את פעולת התאורה והשתקפויות, כך שהאפקטים שמתקבלים הם הרבה יותר מציאותיים. DLSS לעומת זאת, הוא קיצור ל-Deep Learning Super Sampling, והוא משתמש בבינה מלאכותית כדי להוביל לקצב פריימים טוב יותר, ולתמונה ברזולוציה גבוהה יותר. בקיצור, שתי טכנולוגיות שאמורות לספק חווית משחק חלקה, מציאותית ומוצלחת יותר, אבל הן דורשות לא מעט כוח.

בנוסף למשחק, NVIDIA הריצה גם את הדמו Bistro (אותו חשפה ב-2017) שנועד להדגים טכנולוגיות anti-aliasing, אבל הפעם עם טכנולוגיות תאורה דינאמית (RTXDI), ומנוע רינדור מבוסס AI. ב-NVIDIA מסבירים ששתי ההדגמות עבדו היטב בזכות פורטים ל-SDKs שלה שהותאמו לארכיטקטורת ARM. בכך, היא מכריזה שכמה וכמה כלי פיתוח שלה יהיו זמינים למפתחים גם בארכיטקטורת ARM, כאשר RTXDI, NRD ו-RTXMU זמינות כבר עכשיו, ו-RTXGI ו-DLSS יהיו זמינות “בקרוב”.

אמנם מדובר כאן בהדגמה יחסית בסיסית, אך עצם העובדה שמעבד בארכיטקטורת ARM מסוגל בכלל לנהל ולטפל בטכנולוגיות יחסית מתקדמות כמו ריי טרייסינג צריכה להדליק נורת אזהרה (נוספת) אצל אינטל. ARM אולי לא הייתה ידועה עד כה כאופציה לגיימרים, אבל האינטגרציה בין NVIDIA, שבהחלט נחשבת לשחקנית החזקה ביותר בתחום ה-GPU, לבין הכוכבת העולה בתחום המעבדים, עשוי להתגלות כשילוב עוצמתי שאולי יעזור ל-ARM להפוך לאופציה עבור גיימרים שלא בהכרח רוצים לרכוש מעבד במאות דולרים.

 

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

8 תגובות על "ד”ש לאינטל: NVIDIA מציגה לראשונה מעבד ARM עם Ray Tracing"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
וואט
Guest

אפל יציגו בחודש הבא את המקבוק פרו 16, שיגיע עם המעבד החדש שלהם וכרטיסים גראפיים של AMD.

ARM יכול להשתלב עם כרטיסים גרפיים

שם קצר כלשהוא
Guest

ריאליטי צ’ק: חוץ מכרומבוקים המקים החדשים עובדים עם ARM, מאות מיליוני אנשים משחקים על הטלפונים שלהם (אנדרוואיד או אייפון) עם ARM, נינטנדו SWITCH גם ARM. הרבה יצרנים אחרים קופצים עכשיו על העגלה ויציגו מחשבים ניידים ושולחניים מבוססי ARM עם חלונות 11 או לינוקס. לא צריך להיות עתידן גדול כדי להמר שאם אינטל לא ימציאו את עצמם מחדש גם הגרסאות הבאות של הקונסולות יהיו מבוססות ARM. על מי שבאמת חבל לי זה AMD. חברה מצויינת שבחרה בארכטיקטורה הלא נכונה.

אודו
Guest

צודק באמת חבל על AMD ולא על אינטל שהיא חברה שמעסיקה בישראל 20,000 עובדים…

דיויד
Guest

המממ… ריאליטי צ’ק נוסף: כשמתקרבים עם ARM וכרטיס גרפי ליכולות של x86 קורה משהו מעניין ממש: גם המחיר מתקרב. בסוף כנראה שזה משחק סכום אפס – אפשר להגיע לאותה תוצאה משני הכיוונים (או יותר) אבל זה די דומה לקפיצת דור לכאן או לכאן של אינטל או AMD. מה שכן, העוגה תתחלק בין יותר סועדים ואנחנו כנראה נרוויח.

גיימר אש מגיל 6
Guest
גיימר אש מגיל 6

כסף זה לא הכל בחיים
יש יתרון משמעותי לצריכת חשמל של מעבד arm

שם קצר כלשהוא
Guest

דווקא לגיימרים אין שום יתרון לצריכת חשמל. מצידי שהמחשב שלי יצרוך 1 קוט”ש אם רק אצליח לעשות את זה בלי להמיס את המעבד :-)

שם קצר כלשהוא
Guest

בשנת 2011 יצא מאמר מדעי קצר (רק 111 עמודים) של חוקר מ MIT בשם רוברט ס. פלמינג תחת הכותרת The End of The Intel Age. הוא מנתח ומסביר בדיוק למה הטכנלוגיה של x86 לא תחזיק מעמד במרוץ מול ARM. (המאמר מפורסם כ PDF מוזמנים לחפש להוריד ולקרוא). פרט לכך אינטל עשתה כל טעות אפשרית ניהולית, שיווקית והנדסית כדי לעזור לניבוי שלו להתגשם…

אני
Guest

רק חבל שהכותב לא בדק.
אנבידיה הגישה הצעה בגובה $40B לרכישת ARM שנמצאת כרגע בבעלות SoftBank, ורק לאחרונה סיכויי אישור הרכישה עלו מ 10% ל 40%, כך שיש עדיין יותר סיכויים שהרכישה לא תצא אל הפועל מאשר כן
עד אז אנבידיה רק משתפת פעולה עם ARM ומפתחת פתרונות מבוססים מעבדי ARM

wpDiscuz

תגיות לכתבה: