התרשמתי מה’טסלה’ של הקטנועים, אבל לא בטוח שהוא בשבילכם

חלום הרכב החשמלי עדיין רחוק מישראל, אבל הקטנוע החשמלי של NIU נחת בישראל, אז לקחנו אותו לנסיעה כדי לבדוק למי הוא בכלל מיועד

צילום: גיקטיים

בזמן שמעבר לים כלי רכב חשמליים הפכו לעניין שבשגרה בסטארטאפ ניישן, אנחנו איכשהו מפגרים מאחור, ונדמה לפעמים שאפשר לספור על יד אחת את כמות הרכבים החשמליים שנמצאים על הכביש בישראל. אחרי שמכרה יותר ממיליון יחידות, החליטה יצרנית הקטנועים החשמליים הסינית NIU לעשות עלייה לישראל. אז לקחתי את הקטנוע החשמלי הראשון שלה שנחת בישראל, ה-NQiGT (שם קליט, אני יודע), לנסיעת מבחן של כמה ימים, בלי לבזבז טיפת דלק.

השקט שלפני הסערה

צילום: גיקטיים

האפליקציה. צילום מסך

בואו נגיד את זה ככה, העיצוב של גירסת הספורט שבדקתי הוא עניין של טעם וריח. מבחינתי זה עיצוב ששייך קצת לשנות ה-70, ולא עיצוב עתידני מתבקש בסגנון טסלה סייברטראק נגיד.

האלמנט הבולט ביותר על גבי הקטנוע, שמבהיר שלא מדובר בעוד קטנוע ממוצע, נמצא במסך שמחליף את לוח המחוונים הקלאסי. על גביו יכולתי לראות את מצב הסוללה, מהירות הקטנוע ואת מצבי הנהיגה השונים. מאחר וזאת שנת 2020, ה-NQiGT גם מתחבר לאפליקציה ייעודית שמראה לכם לא מעט מידע עליו כמו היסטוריית נסיעות, נתונים על צריכת הסוללה, דיאגנוסטיקה לכלי ואפילו התראות פוש במקרה של ניסיונות גניבה. אלמנט נוסף שמרמז שלא מדובר בקטנוע רגיל הוא האגזוז, או יותר נכון היעדרו.

ברגע שהנעתי אותו בפעם הראשונה (בשקט מופתי, כיאה לכלי רכב חשמלי) והתכוננתי לנסיעה, אני מודה שקצת הופתעתי מהקיק שקיבלתי מסחיטת המצערת. מאחר ומדובר פה בכלי חשמלי, כל מיני הרגלים שפיתחתי מקטנוע הבנזין שאני נוסע עליו מדי יום קצת נאלצו לעבור שינויים קלים. תוך יום של שימוש הסתגלתי לשינויים, ונהניתי לגלות שלמרות שהוא קטנוע קטן עם צמיגים קטנים יחסית, הוא בעל אחיזת כביש לא רעה בכלל. מנוע ה-3Kw של בוש מפעיל ישירות את הגלגל האחורי, והבלימה – על ידי סיבוב הידית השמאלית – אפקטיבית וחלקה.

חוויית הנסיעה השקטה מאוד מספקת, אבל לא יכולתי שלא לפחד מההשלכות המלאות שלה. כרוכב קטנוע, אני גם ככה חצי שקוף לפעמים. קחו למשל נהגים שלא חושבים פעמיים לפני שהם פותחים דלת לאחר שהם חנו, או רגע לפני שהם חותכים נתיב. אז עכשיו תוסיפו לכלי הזה את העובדה שהוא גם פחות או יותר נוסע בדממה מוחלטת, וקיבלתם עוד גורם סיכון מדאיג. מהצד השני, יש את הולכי הרגל, שמתבססים גם הם על חוש השמיעה, ועלולים לחצות כביש בלי לדמיין שקטנוע חשמלי מתקרב אליהם.

ממש לא מיועד לכולם

עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון, זה את המימדים של ה-NQiGT. מדובר פה בכלי קטן יחסית, כך שהוא לא יתאים למבנה הגוף של כולם, וקצת התקשתי למשל בהרכבה של הבת הקטנה שלי, שטענה שלא מדובר בחוויה נוחה. לעניות דעתי מדובר בכלי רכב שמיועד לקהל יעד צעיר, עם דגש על אנשים בעלי מבנה גוף קטן יחסית. נגיד את זה ככה, אופנוע מנהלים זה לא.

ה-NQiGT מסוגל להגיע למהירות מקסימלית של 70 קמ”ש, מה שאומר שבפועל הוא די מוגבל ומיועד אך ורק לנסיעה בתוך העיר, אז אל תצפו לעשות עליו טיולים שקטים ברחבי הארץ. עם זאת, התרשמתי מהתאוצה של הדבר הקטן הזה, שמגיע מ-0 ל-45 קמ”ש ב-4 שניות.

הקטנוע מגיע עם 2 סוללות ליתיום-יון בקיבולת 35ah – אחת מתחת למושב והשנייה מתחת למדרך הרגל. בימים הספורים שבחנתי אותו הופתעתי לטובה מטווח הנסיעה של הקטנוע שעומד על כ-100 ק”מ. כמובן שהטווח בפועל תלוי בשימוש שלכם, אבל להערכתי, לרוב רוכבי הקטנועים, טווח של 100 ק”מ יספיק להתניידות יומית בתוך העיר או בנסיעות בין רמת-גן לתל אביב וחזרה במקרה שלי. בסוף היום, חיברתי את הקטנוע ישירות לחשמל (באמצעות המטען המצורף) ותוך קצת יותר מ-3 שעות הוא הטעין את את הסוללות לחלוטין והיה מוכן ליום חדש. לצערי, אין אפשרות לטעינה סופר-מהירה – כמו טסלה.

ניהול חכם בענן

כיאה לכלי חשמלי, הטמיעה NIU יכולות “חכמות” בקטנוע. ה-NIU Cloud ECU היא מערכת שמתבססת על החיישנים השונים של הרכב כדי לדגום כ-200 פעמים בדקה את הנתונים השונים שמתקבלים מ-32 החיישנים השונים של הקטנוע. בחברה מסבירים שזה מאפשר לקטנוע ללמוד את דרך הרכיבה שלכם ולשפר את הביצועים בהתאם, וכמובן לכם לפקח מרחוק על נתוני הקטנוע ולהגן עליו מפני גניבה בשילוב הGPS המובנה. כמו ברכבי הטסלה, גם הקטנוע הזה מגיע עם יכולות OTA, שמאפשרות לחברה לעדכן מרחוק את הקושחה של האופנוע – מבלי שתצטרכו להגיע לתחנת שירות.

טעינה ישירות בחניה

כל מי שמכיר כלי רכב חשמליים יודע, שהסוללה היא אחד מהרכיבים היקרים והנשחקים ביותר בכלי רכב. אמנם Niu מתגאה בחיי סוללה של 5 שנים, אולם האחריות היא על רק שנתים שימוש. חבל.

מי שמתכנן להשתמש בו בעיר ולא יכול להכניס את הקטנוע הביתה או לחניה הפרטית, ישמחו לגלות ששתי הסוללות של הקטנוע נשלפות, כך שאתם יכולים להעלות אותן לדירה או למשרד שלכם ולהטעין אותן, בהנחה שהמימדים (כמו מצבר של רכב) והמשקל של כל סוללה (כ-11 קילו) לא מרתיע אתכם כמובן.

ואפשר גם לשלוף את הסוללות ולהטעין בבית או במשרד. צילום: גיקטיים

המחיר של ה-NQiGT הוא ממש לא נמוך, ומתחיל מ-16,490 ש”ח לדגם הספורט (כולל אגרת רישוי, למי שתוהה). על הנייר, בטווח הארוך זה עשוי להתגלות כמחיר לא רע בהתחשב בעובדה שהעלויות השוטפות שלו יהיו יותר זולות בגלל היעדר טיפולי מנוע, החלפת שמנים וכדומה, שלא נדבר על החיסכון בדלק היקר בארצנו וכמובן הביטוח.

לפחות מסוף השבוע הקצר שביליתי איתו התחושה שלי היא שמדובר בכלי שיתאים ל”סטודנט התל אביבי” (עם האמצעים כמובן) או לעובד ההייטק הצעיר שרוצה להגיע מהבית למשרד בלי להתפשר על קורקינט חשמלי.

אז מהפכה אדירה אולי אין כאן, אבל היי, זו התחלה.

עכשיו תביאו כבר את טסלה.

 

NIU NQiGT מיובאת לארץ על ידי UME, היבואן הרשמי

רמי וכנר

מנכ"ל גיקטיים

הגב

4 תגובות על "התרשמתי מה’טסלה’ של הקטנועים, אבל לא בטוח שהוא בשבילכם"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
דוד
Guest

ביטוח לחשמלי זול יותר?

דני-אל
Guest

כן, אבל לא ישפיע פה יותר מידי,
פשוט אם האופנוע עם הספק של אופנוע A1 אז הביטוח עולה כמו לאופנוע של A2

פה נראה לי שההספק הוא כמו של A2 .

זה מה שזכור לי מלפני כמה שנים כשביררתי מול בליצ׳…בנושא זהה.

נהג חדש
Guest

לוח *מחוונים.
הגהה בסיסית לא תזיק.

101
Guest

כפי שאפשר להבין רכב חשמלי זה תחום שסין שולטת בו והקטנוע הזה יחד עם הרכבים של MG וGAC אלו רק הסנוניות הראשונות, תתכוננו למבול שאולי קצת יתעכב בגלל הקורונה.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: