לראשונה בישראל: קניתם ופתחתם גאדג׳ט? יש לכם 90 יום להתחרט ולקבל את כל הכסף בחזרה

במקום 7 עד 14 ימים, תוכלו לרכוש אפילו אייפון או לפטופ, לנסות ולהחזיר. אבל יש לא מעט אותיות קטנות – אז קראנו במקומכם את התקנון

תמונה: Unsplash

אם טיילתם בארצות הברית ומדינות נורמליות צרכנית אחרות, אתם מכירים את חוקי הצרכנות הנהדרים שמאפשרים לכם לרכוש מוצר, ולהחזיר אותו תוך פרק זמן סביר לחנות אפילו כשהוא היה בשימוש, ובלי שאלות ובלי יותר מדי תנאים נוספים – לקבל את הכסף שלכם בחזרה באותו הרגע. בישראל, המצב גרוע בהרבה, ומספיק בדרך כלל שאפילו פתחתם את אריזת המוצר, ואתם כבר לא יכולים להחזיר אותו על פי חוק. כעת, רשת מרכזית בישראל מבצעת מהלך מרשים מאוד ותאפשר לכם להשתמש במוצרים במשך 90 יום, להחזיר אותם – ולקבל את כל הכסף בחזרה.

קניתם לפטופ והתחרטתם? תחזירו

כיום, תקנות הגנת הצרכן מאפשרות לכם להחזיר גאדג׳טים בתוך 7-14 יום, אבל בתנאי שלא פתחתם את הקופסה ולא עשיתם בו שימוש, כך שאם למשל קניתם לפטופ וגיליתם בבית שהוא לא מתאים לתוכנה החשובה שלכם, אתם תתחילו לבלות הרבה במרקטפלייס של פייסבוק. אבל הבוקר (ד׳) הודיעה רשת מחסני חשמל על קונספט חדש, ובו תוכלו לקנות מוצרים בסניפי הרשת ובאתר, ולהחזירם גם לאחר שעשיתם בהם שימוש עד 90 יום. אבל ברור לכם שיש אותיות קטנות, ובשביל אנחנו כאן לקרוא במקומכם את התקנון.

שימו לב לכל התנאים

בשלב הראשון, הרשת מבצעת פיילוט רק על ארבע קטגוריות: טאבלטים, סאונדברים, מחשבים ניידים ונייחים וסמארטפונים. למרבה ההפתעה, המותגים המשתתפים במהלך הזה הם כמה מהבולטים ביותר בישראל כמו מכשירי אפל, סמסונג, שיאומי ועוד. אז לפני שאתם רוכשים, אם אתם מעוניינים בגמישות הזאת, חפשו את התווית ״90 ימי ניסיון״, כיוון שלא כל המוצרים משתתפים במהלך המעניין הזה.

בניגוד למדינות מערביות רבות בהן אפשר להחזיר את המוצר שרכשתם לכל סניף של הרשת ממנה קניתם, במחסני חשמל עושים את החיים מעט יותר קשים, ומאפשרים לכם להחזיר את המוצרים רק לאחד מארבעה סניפים: פתח תקווה סגולה, ביג באר שבע, ביג קרית אתא או ראשון לציון (חונים קונים). בנוסף, מן הסתם, אתם צריכים להשיב את המוצר באריזתו המקורי, בצירוף כל האביזרים הנלווים וללא נזק פיזי. ברשת מציינים כי שריטות, פגמים, ואפילו התקנה של תוכנות או אביזרים נלווים על המוצר ימנעו את הזיכוי. עמדתם בתנאים? תוך שבעה ימים ממועד השבת המוצר לסניף תקבלו את כספכם בחזרה לכרטיס האשראי או העברה בנקאית אם שילמתם במזומן. אם ביצעתם את הרכישה באמצעות זיכוי או שובר, תקבלו בחזרה שובר לאתר וסניפי הרשת. עוד אות קטנה וחשובה: אם קניתם מספר מוצרים באותה עיסקה, למשל אייפון ומכשיר גלקסי, תוכלו להחזיר רק מוצר אחד, אז אל תתכננו לעשות השוואות בבית בין אנדרואיד ל-iOS.

למרות שלא מדובר בנוחות מקסימלית כמו בקניות שלנו בארצות הברית, עדיין מדובר בשינוי מאוד מבורך ביחס לחוק הצרכני המאוד לא מוצלח שלא באמת מאפשר לצרכנים לבדוק האם מוצר כלשהו מתאים להם. עכשיו נצטרך לראות האם עוד רשתות יחקו את המהלך של מחסני חשמל, ויעשו את מה שהמדינה משום מה לא עושה.

עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו עוד סיפורים כאלו מחכים לכם עכשיו בערוץ העדכונים הרשמי של גיקטיים

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

14 תגובות על "לראשונה בישראל: קניתם ופתחתם גאדג׳ט? יש לכם 90 יום להתחרט ולקבל את כל הכסף בחזרה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עמי. ר
Guest

שלום לכולם אולי אתם לא יודעים, אולי לא רוצים שתדעו, אבל ברכישות באינטרנט יש זכות ביטול עסקה בכפוף להוראות על פי חוק עד 14 ימים מיום קבלת המוצר. קניתם אייפון? לא מתאים לסבתא? תחזירו. יספרו לכם שאי אפשר כי כבר פתחתם. זה לא נכון.

יואב
Guest

אתה טועה ומטעה.
יש 14 יום להחזיר את המוצר ובלבד שלא נעשה בו שימוש ובאריזתו המקורית.
כמו כן, אם נפתחה האריזה יוכל המוכר לסרב לקבל את המוצר במקרים בהם יש סימני שימוש כגון שריטות וכד'.

אליעזר גרין
Guest

בעסקת מכר מרחוק, אפשר להודיע על ביטול עד 14 ימים מיום קבלת המוצר.
שימוש במוצר אינו מונע (כיום) את זכות הביטול במכרז מרחוק.
אם ערך המוצר פחת משמעותית, העוסק יכול לתבוע (בבית משפט) את נזקיו.
(אני עובד ברשות להגנת הצרכן, מכיר היטב את החוק בנושא)

דוד
Guest

חרטא בקטא לדעתי. יקפיצו את המחירים ואנחנו נקבל מכשיר משומש
תנו לי חדש ואל תבלבלו מוח

ליאור
Guest

מעדיף שלא יהיה את זה, בסופו של דבר המחיר של מוצרים כולל את כיסוי ההוצאות על כל אלה שמחזירים.. אז אנשים בלי בושה יקחו דברים לניסיון ויחזירו ואני אצטרך לשלם יותר כדי שמחסני חשמל לא יפסידו יותר מדי.

חנן
Guest

אם זה עובד בארה"ב ובאירופה זה יעבוד גם פה!
המחירים פה כבר ככה מהגבוהים בעולם, אז כדאי שיתאימו גם את רמת השירות!

גל א
Guest

תרגום למציאות: מותר לקנות, להשתמש, להחזיר את הכסף, rinse, repeat
אלה כללים שטובים לארה"ב, בה יש מושג fair play, כללי הוגנות בסיסיים.

חיים
Guest
המחיר גם כולל את הרווח לרשת ולבעלים של הרשת. הבעלים לא מפסידים, לא יותר מידי ולא פחות מידי, הבעלים מרוויחים על על מוצר ומוצר שהם מוכרים ועכשיו מצאו דרך להרוויח עוד קצת, לתת שירות קצת פחות רע לצרכן מתוך תקווה שאנשים ירכשו יותר. אין סיבה להניח שהרשת תמכור לך משומש התור חדש אלא אם אתה מניח מראש שהם רמאים ואם ההנחה שלך נכונה הם ירמו כל הזמן, לא רק בסיטואציה מסויימת. איומים על העלאת מחירים וצרכנים חזירים היו גם כשחוקקו את חוק המכר, המחירים לא עלו והצרכנים לא חזירים. הצרכן הישראלי הוא הפראייר הכי גדול בעולם, גם כשרשת מנסה לתת… Read more »
עמי. ר
Guest

ישר מאשימים את הצרכנים? אולי זה חלק מהשירות של כל החברות הגדלות בעולם?
תנו קצת קרדיט לצרכן הישראלי (מדובר על קניות באונליין בהן לא רואים את המוצר). לאנשים בדר"כ אין כוונת זדון להזמין ובטל. אבל יש מקרים של אי התאמה. ואולי הגיע הזמן לתת ללקוחות להתנסות קצת במוצרים הטכנלוגיים לפני רכישה.

להבטיח אפשר תמיד
Guest
להבטיח אפשר תמיד

נשמע נחמד על הנייר, בארץ לבטח ייושם כמו עוד תרגיל שיווקי שאין מאחוריו כלום והמוכרנים בסניפים יונחו להקשות ואף להתנער מההחזרה גם אם היא לכאורה (עד כמה שהלקוח יכול להגיד) עונה על האותיות הקטנות. זה גם סוג של הבטחה שאין מאחוריה כלום ברמת הגנה של גוף צרכני כזה או אחר אז גם אין למי להתלונן כאשר לא יתנו את ה-90 יום ללא סיבה נראית לעין

דור
Guest

מטורף, עוד לא ראיתי שירות כזה בארץ.

Borderly
Guest

שיכור.
למי אתה קורא מטורף?

אריק
Guest

רק מזכיר שהתופעה הזו יוצרת הרבה נצלנים שלוקחים לכמה ימים, משתמשים ומחזירים כי לא באמת התכוונו לרכוש וגם אם היו כמה תמימים, בסוף, זה יוצר הרי זבל מכל הציוד המוחזר שאף אחד לא ירצה 'כמשומש במצב חדש'

משה
Guest

הונאה. 1.ההחזר הוא בזיכוי ולא במזומן. 2. אין אפשרות באמת לבחון את המכשיר אם אי אפשר להתקין עליו תוכנות במשך ה3 חודשים האלו. סתם הונאה ותרגיל שיווקי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: