פיצ׳ר חדש בטוויטר מאפשר לכל אחד לגלות כמה קראו את הציוץ שלו

לא רק לסלבס ולחברות: מעכשיו, כל אחד יוכל לדעת כמה אנשים בפועל ראו את הציוצים שלו, כמה מתוכם גם הגיבו או שיתפו ואפילו להשוות לחודשים קודמים. האם גם משתמשים פרטיים יתחילו לפעול כמו אתרי תוכן או מפרסמים?

מקור: צילום מסך + עיבוד תמונה

מקור: צילום מסך + עיבוד תמונה

כל מי שמשתמש בטוויטר ונוהג לצייץ מדי פעם היה שמח לדעת לכמה אנשים הגיע הציוץ שלו. נכון, אפשר לראות תגובות או ריטוויטים, אבל תכל’ס, כמה אנשים ממש קראו את הציוץ? זה היה סוד ששמור בשרתי החברה. בחודש שעבר התחילה טוויטר לאפשר לחלק מהמשתמשים לקבל סטטיסטיקות מדוייקות על כל ציוץ שלהם, אבל הפיצ’ר היה מוגבל למשתמשים המיוחסים שלה, המשתמשים המאומתים. אותם משתמשים בעלי הסימון הזה  ליד שמם כמו סלבס וחברות. עתה מודיעה החברה כי השירות יורחב בהדרגה לכלל המשתמשים.

לדעת הכל על הציוצים שלכם

הדשבורד של טוויטר, שנפתח בהדרגה לכל המשתמשים מאפשר לכל משתמש לקבל סטטיסטיקה מפורטת והשוואות על הציוצים שלו: הוא יכול לדעת בזמת אמת לכמה אנשים יש Engagement בציוצים שלו; הוא יכול להשוות את הפעילות שלו בטוויטר בין חודשים שונים, כלומר, לראות כמה ריטוויטים היו בחודש הנוכחי מול החודש הקודם; הוא יכול לקבל מידע מפורט על כל ציוץ שלו, מידע שכולל כמה ריטוויטים הוא קיבל, כמה תגובות, כמה פייבוריטס, עוקבים וקליקים מהו יחס ה-Engagement (כמה תגובות/ריטוויטים/פייבוריטס ביחס לכמות האנשים שנחשפו לציוץ); ומי שעושה שימוש בציוצים מקודמים יוכל גם לקבל מידע מפורט על הציוצים האלו – בנפרד מהשאר. טוויטר גם מאפשרת להוריד את כל הנתונים הללו כקובץ גיליון אלקטרוני. כל הססטיסטיקות האלו נמצאות בלינק הזה.

שימו לב רק שהעדכון יתגלגל בהדרגה לכל המשתמשים, כשהראשונים ליהנות ממנו הם משתמשים בעלי ותק של לפחות 14 ימים בשירות, שמצייצים בעיקר באנגלית, צרפתית, יפנית וספרדית. מהניסיון שלנו לפחות אין בעיה לקבל את הסטטיסטיקה הזו למשתמשים בעברית.

כל משתמש הוא גוף תוכן

על ידי חשיפת הסטטיסטיקה המפורטת לכל המשתמשים שלה, הופכת טוויטר את כל משתמשיה למעין גופי תוכן חצי-מקצועיים. כלומר, היא רוצה שכל אחד מאיתנו ישים לב לתוכן שהוא מפרסם בשירות. מצד אחד, זה יעזור אולי לפיד נקי יותר מציוצים סתמיים כמו מה משתמש אכל לארוחת בוקר; אולם מצד שני, טוויטר עלולה לגרום למצב שבו, ביודעין או שלא ביודעין, כל אחד מאיתנו יפרסם ציוצים על פי שיקולים של אתרי תוכן או מפרסמים, כלומר, איזה ציוץ יביא לו יותר Engagement, ייחשף ליותר אנשים וכדומה. ניתן להניח שטוויטר מצפה, שמרגע שעסקים קטנים ומשתמשים פרטיים יהיו חשופים לסטטיסטיקה, ייגבר הפיתוי שלהם להשתמש בכלים הפרסומיים שלה דוגמת Twitter Ads, כדי להגביר את החשיפות ושיעורי ה-Engagement שלהם.

 מקור תמונה ראשית: twitter

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: