במקום לקלל את הרמזור: פיתוח ישראלי הופך צמתים ורמזורים לחכמים

הסטארטאפ הישראלי NoTraffic העושה שימוש בראייה ממוחשבת וחיישנים לניהול אוטונמי של התנועה בצמתים עמוסים, ע”י זיהוי כל המשתמשים בדרך

הנהלת NoTraffic | צילום: NoTraffic, דיוויד גארב

כמה פעמים קרה שאתם עומדים ברמזור אדום, רק כדי לראות שבעבר השני של הצומת יש רמזור ירוק, אבל אף מכונית לא מתקרבת או נוסעת? הסטארטאפ הישראלי NoTraffic, שמפתח פלטפורמה לניהול תנועה, רוצה לטפל בזה ובבעיות הבטיחות בדרכים, ומודיע היום (ד’) על השלמת סבב גיוס A בהיקף של 17.5 מיליון דולר. את סבב הגיוס בסטארטאפ הישראלי הובילו הקרנות Nielsen Ventures ו-Grove Ventures של דב מורן, חברת הביטוח מנורה ומיטב דש. בסבב השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, הכוללים את הקרנות lool ventures, Next Gear Ventures ו-North First Ventures.

משתמשים בראייה ממוחשבת וחיישנים לשדרוג ניהול התנועה

הפלטפורמה של NoTraffic (נו טראפיק) מנהלת את התנועה בצורה אוטונומית על ידי שימוש במערכת מבוססת ראייה ממוחשת הרצה בענן לצד חיישנים, המותקנים בצמתים מרומזרים ובנקודות מפתח, המאפשרים תקשורת עם כלי הרכב (V2X) וזיהוי של כלל משתמשי הדרך, בהם מכוניות, תחבורה ציבורית, רוכבי אופניים והולכי רגל.

הפלטפורמה מצוידת מאפשרת הפחתת עומסי תנועה, פליטות מזהמים ותאונות דרכים על ידי חיבור של מערך הרמזורים לענן תוך פחות משעתיים, כך אומרים בנו-טראפיק. כך הופכת הפלטפורמה של הסטרטאפ הישראלי את מערך הרמזורים לרשת דיגיטלית ודינמית המנוהלת אוטונומית ע”י אלגוריתמים של בינה מלאכותית, בהתאם לדרישות של כל לקוח (עיריות). בנוסף, היא מסייעת במניעת תאונות בין כלי הרכב להולכי הרגל, כלי רכב לא מחוברים ונהגים ש”גונבים” רמזורים אדומים.

פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ פנקו את הטלגרם שלכם עם ערוץ הטכנולוגיה הגדול בארץ הצטרפו לערוץ גיקטיים בטלגרם

הפלטפורמה של נו טראפיק מאפשרת לתעדף תחבורה ציבורית בהתאם לתפוסת האוטובוס, מתן קדימות לתחבורת חירום או ציים לוגיסטיים וכן העדפה של הולכי רגל, קורקינטים ואופניים בדרכים על פני רכבים. הסטארטאפ הישראלי עובד במודל SaaS, ועם ההודעה על הגיוס מודיע על מכירת הפלטפורמה לשלוש ערים באריזונה – פיניקס, טוסון וצ’אנדלר – שינהלו את הצמתים העמוסים ביותר שלהן בעזרתה.

את NoTraffic הקימו ב-2017 אוריאל כץ (CTO) אור סלע (VP R&D) וטל קרייזלר (CEO). עד היום גייס הסטאראטפ הישראלי 25.5 מיליון דולר. בנו טראפיק מועסקים 30 עובדים, במשרדי הסטארטאפ שבתל אביב ובסן פרנסיסקו.

מנכ”ל NoTraffic, טל קרייזלר, אמר עם ההודעה על הגיוס כי “בעוד שרכבים הופכים למקושרים ואוטונומיים יותר, תשתיות כביש חכמות נמצאות בתחילת דרכן, ומתפתחות לקראתה של קפיצת מדרגה משמעותית בעידן כלי הרכב המקושרים והמרחב המחובר, כשהטכנולוגיה של NoTraffic מייצרת את הסביבה המתאימה לשלב הבא. סבב ההשקעה הנוכחי הוא בעל חשיבות אסטרטגית עבורנו, בעזרתו נוכל להעמיק את פריצת הדרך הטכנולוגית עליה מתבססים הפיתוחים שלנו ולתמוך בהרחבת הפעילות העסקית”.

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

10 תגובות על "במקום לקלל את הרמזור: פיתוח ישראלי הופך צמתים ורמזורים לחכמים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שחר
Guest

זה לא בדיוק מה שעושה אקסיליון?
הייתי גם נזהר עם הביטוי סטארטאפ, כי מוכרים למדינות או ערים, אפילו לא B2B. הבעיה היא לא טכנולוגית, היא השאלה אם יש מדינה שמוכנה להשקיע הרבה כסף בתשתית שלא נחשבת “חיונית”.

TYh
Guest

סבבה, אבל מה עושים איתנו הדתיים? אם המערכת חכמה ומזהה הולכי רגל בשבת וחגים זה בעייתי. צריך שזה ינוטרל ויעבוד בצורה “טיפשה” בחגים ושבתות.

יהודה
Guest

למה ? זה הודלק לפני שבת

גרגמל
Guest

יש לי רעיון יותר טוב,
צאו אל האור. תתקדמו.תבינו שחשמל מיוצר 24/7 ולכן החוק של שבת לא רלוונטי. זה לא ימיי הביניים פה. ותתחילו להבין שצוהר עושים עליכם כסף סתם. ראיתם את המנהלים של צוהר, באיזה רכבים הסוכנים הבכירים שלהם נוסעים, כל אחד שם נוסע בביואיק חדשה שלא הייתה מביישת בורר בכיר בעולם התחתון.

דנידין
Guest

זה לא מדוייק. יש הייתר אם אתה לא מתכוון לזה וזה נעשה לבד. בדיוק כמו שהיום רוב המרחב הציבורי מרושת במצלמות, אז אסור להסתובב ברחוב בשבת?? מותר כך גם זה.

יזמקו
Guest

האם יעבוד גם עם אופנועים? המערכות הישנות לא תופסות אותן

צחי
Guest

עוד סטארטאפ שבוחר לשים מצלמה/מכ”מ/סנסור אחר כדי לנסות להבין כמה תנועה יש בצומת כדי לנהל את הרמזור.
כל המידע שהם מנסים להפיק עם מערכות מתוחכמות נמצא כבר בוויז. לא צריך שום סנסור נוסף. יום אחד, כששוק הרמזורים החכמים יהיה גדול מספיק, גוגל תתעורר ותחסל את כל הסטארטאפים האלו.

רועי
Guest

אם גוגל תרצה לעשות את זה היא עדיין תצטרף להתממשק לצמתים ולרמזורים, וויז אלגוריתמית מתעסקת בפרט ולא בניהול זרימה של עיר. זו טכנולוגיה שהם יצטרכו לפתח. ולכן לדעתי הם פחות או יותר באותה נקודת פתיחה.

גרגמל
Guest

אולי במקום כל הסטארטאפים האלו שבאים לפתור בעית רמזורים.. המדינה תתחיל להשקיע בתחבורה ציבורית ראויה!!! שאפשר יהיה להשתמש בה בכל שעות היום, וגם בשעות הלילה, ו.. הכי חשוב- בשבת!. ככה תוציאו את הצורך ברכב פרטי.

yaniv
Guest

בוא נתחיל עם כפתור הפעלת ירוק להולכי רגל. פתרון ככ פשוט אבל לא מיושם ב99% מהצמתים בארץ.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: