לא מפחדים מאמזון: הסטארטאפ הישראלי שרוצה קניות ללא קופות גייס 10 מיליון דולר

הפיתוח של Shopic הישראלית מאפשר רכישה ללא תור ברשתות השיווק. מנכ”ל החברה לא חושש מאמזון או מסטארטאפים דוגמת Trigo, שגייסו כבר יותר מ-100 מיליון דולר

מקור: Shopic

בשנים האחרונות אנחנו רואים 2 מגמות בולטות בקמעונאות העולמית. לצד מעבר לרכישות אונליין, מגמה שהתגברה במיוחד בימי הקורונה, אנחנו רואים כיצד עוד ועוד קמעונאים מנסים לשלב פתרונות לרכישה ללא קופות וללא קופאים וקופאיות. חברת Shopic הישראלית, שמאפשרת רכישה ללא תור ברשתות השיווק, הודיעה היום (ג’) כי גייסה עוד 10 מיליון דולר.

המערכת של Shopic (שופיק) מתבססת על אלגוריתמים מתחום הבינה המלאכותית (AI) והראייה הממוחשבת (Computer Vision), ויודעת לזהות בצורה מדוייקת את המוצרים שהקונים בחנויות מכניסים או מוציאים מעגלות הקניות שלהם. בנוסף, מאפשרת המערכת לקמעונאים לתקשר עם הלקוחות שלהם בזמן הקניה בחנות באופן שמותאם אישית לכל לקוח, וללמוד טוב יותר איך הלקוחות קונים ואיך החנות מתנהלת. הפיתוחים של החברה יכולים להיות מיושמים בעזרת אפליקציה, סורק ברקודים וכן מערכת לניתוח רכישות ומניעת גניבות מעגלת הקניות.

העגלה החכמה של אמזון. מקור: Amazon

רז גולן, שותף-מייסד ומנכ”ל Shopic, מסביר בשיחה עם גיקטיים כי פתרונות דוגמת אלו של אמזון גו, החנות ללא קופות של אמזון, והפיתוח של חברת Trigo הישראלית, כוללים רישות של החנות במדפים חכמים שמצויידים במשקל והתקנה של עשרות מצלמות בחנויות. לדבריו, אמנם הפתרון מאוד נוח לקונים, שפשוט לוקחים את המוצרים ויוצאים, אולם הוא פתרון יקר, שדורש הקמת תשתית ייעודית ומתאים בעיקר לחנויות קטנות עם מגוון מוצרים קטן.

“הפתרון שלנו” מסביר גולן “כמעט שלא דורש לשנות דבר בחנות והוא מתאים לסופרמרקטים גדולים והיפרמרקטים עם עשרות אלפי סוגי מוצרים”. לדבריו, גם פתרון דוגמת העגלות החכמות של Amazon Dash Cart, דורש בנייה של עגלות ייעודיות חכמות: “הן יקרות מאוד (אלפי דולרים לאחת) ולכן לא ניתן להוציא אותן מהחנות, כלומר, אפשר לשכוח מלקחת את העגלה לחניה, למשל”. לעומת הפתרונות האלו, טוען גולן, המוצר של Shopic נשלף ומותקן על כל עגלה רגילה רק למהלך הקניה, “ביציאה מהחנות הוא נשאר על מדף ואת העגלה אפשר לקחת עד הרכב”.

ובכל זאת, אתם פעילים בשוק שבו פעילות ענקיות טכנולוגיה כמו אמזון, מיקרוסופט וגם סטארטאפים מקומיים ממומנים היטב כמו טריגו. לא מפחיד? המשקיעים לא חוששים?

גולן: “אמזון היא מהגורמים שמזיזים את השוק, כמובן. אבל הדיסרפשן שלה הוא מאוד חיובי לחברות כמונו. הקמעונאים הגדולים בעולם לא יעבדו עם טכנולוגיה של אמזון, המתחרה בהם, ולכן הם צריכים למצוא פתרונות אחרים, מחברות כמו שלנו. לגבי סטרטאפים כמו טריגו (שמתמחים במדפים חכמים) אנחנו מתחרים בהם ברמת המוצר, כפי שעניתי קודם לכן. אנחנו מאמינים שהפתרון שלנו עובד טוב יותר ופותר את הבעיה באופן אלגנטי יותר. גם הלקוחות שלנו מאמינים בזה”.

מקור: Shopic

שופיק הוקמה ב-2014 על ידי רז גולן, ערן קרביץ ודן בנדלר, שכיהן כמנכ”ל החברה ופרש מאז, והיא מעסיקה כיום 35 עובדים בישראל ובניו-יורק. סבב הגיוס האחרון, בגובה 10 מיליון דולר, הובל על ידי קרן Claridge Israel, והשתתפו בו גם המשקיעים הנוכחיים – Entrée Capital, IBI Tech Fund ו-Tal Capital. סך הגיוסים מאז הקמתה עומד על 21 מיליון דולר, כשהגיוס הקודם נסגר לפני כשנה.

נראה שההייטק הישראלי רוצה לקחת חלק בלתי נפרד מהקונספט של קניות ללא קופות, כאשר לא מעט סטארטאפים ישראליים מפתחים את הטכנולוגיות הללו, ובניגוד ללא מעט סטארטאפים שהסיכויים שלכם לפגוש את המוצרים שלהם קלושים, דווקא בתחום הזה אתם תוכלו להתנסות בהם כבר בזמן הקרוב. Shopic הטמיעה את המערכת שלה בסניף גלילות של שופרסל וטוענת כי שיתוף הפעולה יתרחב במהלך השנה לסניפים נוספים; חברת סייב אורג, אבי כץ ורמי לוי עומדים להשיק בשבועות הקרובים רשת מינימרקטים תחת השם Q וגם בה לא תמצאו קופות.

עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר עוד ועוד חברות בוחרות בגיקטיים אינסיידר רוצים לראות את ההייטק הישראלי מבפנים? היכנסו עכשיו

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים. יש לכם רעיון לכתבה? טיפ סודי? הדלפה? מחכה לכם ב-yaneev@geektime.co.il

הגב

8 תגובות על "לא מפחדים מאמזון: הסטארטאפ הישראלי שרוצה קניות ללא קופות גייס 10 מיליון דולר"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
רן ד
Guest

עבדתי עם מי שמוביל שם את הראייה הממוחשבת, אני לא מופתע מהתוצאות! מדובר בטכנולוג ברמה גבוהה מאוד!

ריאליסט
Guest

לכאורה, עד עכשיו – הדבר היחידי שהחברה מוכרת זה מניות למשקיעים… מכיר אותם מהיום שהוקמו ועד היום לא ראיתי מוצר שלהם בשום מקום. בהצלחה.

ריאליסטי
Guest

רשום בכתבה, הטמיעו את המערכת בשופרסל סניף גלילות

חנניה
Guest

צוות מדהים, רז – אתה מלך!!!

ריאליזם
Guest

מה שהם לא אומרים זה שיש בעיה בקונספט שלהם כי אנשים גונבים ככה מוצרים. לכן, למרות שהטכנולוגיה שלהם פשוטה לפיתוח וליישום, אין אף רשת בעולם שעושה לזה רול אאוט. פתרונות כמו של אמזון וטריגו אין להם בכלל פחת ולכן בסופו של דבר גם זולים יותר במצטבר וגם החווית משתמש שונה לחלוטין מה שיביא יותר קונים לחנות שיקנו יותר מוצרים

קונה
Guest

לא הייתי משתמש בזה בגלל האי נוחות של להוציא ולחבר את ההתקן
לא עובד אצל הסופר ולא אמור להטריח את עצמי
ההתקן צריך להיות בנוי בעגלה או במדפים ולכן זה מצליח
לא רואה את השימוש הפרקטי של זה למעט ניסיון לייצר מוצר low-cost שקל יותר לפתח ולהטמיע אבל מקשה על השימוש

דוד
Guest

מה אתה מעדיף – עגלה של אמזון שאתה לא יכול להוציא אותה מהחנות עד הרכב וצריך ללכת עם שקיות לרכב, או עגלה שאתה משקיע 10 שניות להוריד ממנה את החיישן הפשוט של החברה שבכתבה כאן?

רונן
Guest

השתמשתי בעגלה שלהם בפיילוט בגלילות. מאוד מסורבל ולא נח. הכנסת פריטים לעגלהמעכבת את הצרכן ולא עוברת חלק. תהליך היציאה גם מסורבל, כשצריך לפרוק את כל העגלה שוב ולארוז שוב את כל הפריטים בשקיות. אין שום יתרון על קופות שרות עצמי.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: