בינתיים בנורווגיה: הפורשה החשמלית נמכרת יותר מכל רכבי הבנזין ביחד

שנת 2021 אמנם היתה שנת שיא לרכב החשמלי בישראל, אבל עדיין מדובר בנתח שוק זעום. אם אנחנו רוצים לראות כיצד ייראה שוק הרכב בעתיד, אנחנו יכולים פשוט להסתכל על נורווגיה

תמונה: פורשה

שנת 2021 הייתה שנת שיא במסירות רכבים חשמליים בישראל, אבל עם כל הכבוד, הם עדיין תופסים נתח שוק זעום מסך רכישות הרכבים בישראל. אבל לא רק בישראל, גם ברוב מדינות העולם הרכבים החשמליים עדיין לא גירדו את הפוטנציאל שלהם לשינוי עולם הרכב. כלומר, אלא אם אתם גרים בנורווגיה.

איך הפורשה החשמלית הצליחה למכור יותר מאשר כל רכבי הבנזין גם יחד?

על פי נתוני מועצת הדרכים של נורווגיה (OFV), בחודש ינואר האחרון הרכבים החשמליים היוו 83.7% מסך הרכבים החדשים שנמסרו. למעשה, מתוך 20 הרכבים הנמכרים ביותר, רק אחד היה לא-חשמלי בהגדרה, ה-Toyota RAV4, שהוא רכב היברידי. אם תוציאו את הרכבים ההיברידיים מההגדרה של רכבים המונעים בדלק, תקבלו תמונה כמעט הזויה במסגרתה ה-Porsche Taycan (שבשבוע שעבר שברה שיא עולמי מעניין) נמכרה יותר מאשר כל הרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית – ביחד – באותו החודש.

אנחנו בכל זאת מדברים על נורווגיה – מדינה עם קצת יותר מ-5 מיליון אזרחים, ומדינה שבה כמות הרכבים היא מועטה למדי. בחודש ינואר נמכרו 7,957 רכבים בסך הכל. בישראל, לשם השוואה, נמסרו ״רק״ 37,404 רכבים בחודש ינואר, וזה עוד נחשב לחודש גרוע במיוחד לאור עיכוב באישור קבוצות רישוי חדשות. אבל נחזור לנורווגיה ברשותכם.

איך זה קרה, ומה יש לישראל ללמוד?

מתוך אותם 7,957 רכבים שנמכרו בנורווגיה בחודש ינואר, רק 387 היו מונעים בבנזין או דיזל ו-6,659 רכבים היו חשמליים. הרכב הנמכר ביותר, אם תהיתם, הוא ה-Audi Q4 e-tron. על פי הערכות, הסיבה לעלייה הכל כך חדה במכירות של רכבים חשמליים טמונה בהסרה של הטבות שונות שקיבלו האזרחים ברכישת רכבים היברידיים – שבוטלו בשנה שעברה. כך, אם בינואר 2021 כמעט 20% מהרכבים החדשים היו היברידיים, בינואר 2022 הם היוו רק 6.6% מהמכירות.

הנורווגים מציגים דוגמה מעניינת לשאר העולם שמוכיחה שעם תמריצים נכונים, אפשר להפוך את עולם הרכב, ולעיתים זה דווקא נובע מהצעדים שלא מבצעים: הממשל הנורווגי נוהג עד עכשיו בשיטה של 0 מע״מ על רכבים חשמליים חדשים, מה שבוודאי תרם לפופולריות של הסגמנט ולשכנוע של משתמשים חדשים לתת צ׳אנס לסוג חדש של רכב. בישראל, בינתיים, אנחנו רק דוחים את הקץ על הפיכת הרכבים החשמליים לאפילו פחות משתלמים, בעוד רכבי הבנזין נותרים בשלהם.

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

15 תגובות על "בינתיים בנורווגיה: הפורשה החשמלית נמכרת יותר מכל רכבי הבנזין ביחד"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צהוב
Guest

הנה תמריץ מעניין. מדינת ישראל מקבלת המון כסף על הדלק וכמעט כלום על חשמל.

מישו
Guest

תרם – לא טרם

אבי
Guest

שימו לב:
המיסוי הגבוה על רכבים נובע בעיקרו מהרצון לצמצם את מספר כלי הרכב על הכביש.
ולכן, אפס מיסוי על מכונית חשמלית, לא יהיה כאן במדינה.

כיום, המדינה רואה במיסוי על כלי הרכב חלק אינטגרלי בהכנסות שלה.
שזה רע מאוד בלי קשר לעניין…
כי נראה שהמס הזה אינו מביא תוצאות.
צריך לשנות גישה.
אבל המדינה, שכחה מזמן את הייעוד של המס הזה.

גיל
Guest

זו לא גישה זו מציאות . פשוט אין אלטרנטיבה נוחה בדמות מטרו מרושת שיביא אנשים אל מחוז חפצם. ברגע שזה יקרה אנשים יפסיקו לקנות רכבים . מדבר על משהו כמו 30 אחוז

העם הנבער
Guest

בתור מי שנוסע מדי יום מהצפון למרכז, אין לי שום אפשרות סבירה להגיע בתחבורה ציבורית. מדובר במסע שאורך שעתיים וחצי!!! בזמן שברכב אני מגיע ב70 דקות. אז קודם שמדינת הפח הזו תלמד לשנע נוסעים ביעילות ובחוכמה, לפני שהיא קורעת אותי במיסים על רכב שאני מחזיק בלית ברירה.
הרי רוב הנסועה היא של עובדים, מישהו חשב פעם לפתח תחבורה ציבורית שנותנת מענה ישיר להסעת המונים בדרך המהירה והקצרה למרכזי עבודה? במיוחד בהייטק שלרוב יש גושי משרדים במקומות מאד מרוכזים ואפשר לסבסד שאטלים ולעודד חברות להציע פתרונות.
אבל נאדה. במשרד התחבורה והאוצר יושבים אהבלים שלא מבינים כלום. הכל מינויים פוליטיים של מלקקי ישבן.

עוזרי
Guest

מה שהולך להשתנות עכשיו זה שיהיה הרבה יותר עבודה מהבית אז אנשים יקנו פחות רכבים והכנסות המדינה יירדו.

שלר
Guest

עבודה מהביתזה הייפ זמני. ברגע שאנשים יעשו את החישוב של העלויות, חימום/קירור, עלויות החזקת מקום עבודה נוח (בין אם חדר שלם, או רק מסך גדול) וכו', הם יתחילו לדרוש אותן בשכר. כשהחברות יעשו את החישוב, הם פשוט ידרשו מהאנשים לחזור למשרדים…

ארז
Guest

אי אפשר לכתוב כזאת כתבה מבלי לתת לה הקשר: נורווגיה היא אחת המדינות העשירות באירופה בזכות… שדות הנפט הגדולים שהתגלו לחופיה בעשורים האחרונים. את הרווחים מהנפט הם לא חילקו לתושבים (כמו במדינות ערב) אלא השקיעו אותם בפורטפוליו מניות מגוון מאוד של עשרות חברות טכנולוגיה ועוד. כן, לממשלה יש תיק מניות נרחב.
בזכות הקופה הציבורית העמוקה, הם יכולים להרשות לעצמם לוותר על המיסים לרכב לטובת עתיד ירוק יותר. האם זה מצדיק את המצב בישראל? לא.

דגכ גכעכג
Guest

נשמע יותר כמו don't use your own product

אייל
Guest

מהנתונים:
ישראל מדינה עם פחות מעשר מיליון תושבים קנו בחודש ינואר כ מעל 37 אלף רכבים,
באותו חודש בנורבגיה, מדינה בעלת מעל 5 מיליון תושבים (יותר מחצי ביחס לישראל) קנו פחות מ 8000 רכבים חדשים
ז"א יחס הרכבים החדשים לאזרח בישראל גבוה יותר מפי שניים, לדעתי זה מצביע על מצבה העצוב של. תחבורה הציבורית בישראל.

101
Guest

BYD HAN EV תשנה את המציאות של שוק הרכב בישראל, רכב חשמלי איכותי להמונים

כלכלן
Guest

מישהו צריך לממן כאן אוכלוסיה הולכת וגדלה שלא משתתפת בשוק העבודה אלא רק לומדת תורה…זו אותה אוכלוסיה שגם משתמשת הכי הרבה בשירותים הציבוריים מטעם המדינה – כגון בתי חולים ציבוריים.

עד שהבעיה הזאת לא תפתר בצורה של הפיכהת האוכלוסיה הזאת לאוכלוסיה עובדת משלמת מיסים – כולנו נמשיך לשם כאן מיסים גבוהים מאוד על רכבים , נדלן ומס הכנסה..
ניסה לאמר זאת השבוע ליברמן – אבל לא ניסח עצמו היטב

אני
Guest

משהו ממן כאן את עבס ואת הערבים.

מומחה בריאות
Guest

הבעיה העיקרית היא שישראל היא מדינת עולם שלישי לעומת נורווגיה בכל מה שנוגע לממשלה

לוח כל ישראל
Guest

חכו 3 שנים ורכב אוטונומי מונית בשירות עצמי שתזמינו באפליקציה תסיע אותכם בעלות זולה יותר מאחזקת רכב.ואז כבר לא יהיו פקקים ולא יהיה צורך לקנות רכב.ולכן כל ההשקעה במטרו ורכבות מיותרת

wpDiscuz

תגיות לכתבה: