נוקיה מציגה מערכת מתקדמת לרכבים אוטונומים [וידאו]

לאחר שהציגה את מערכת HERE המעניקה לנהגים מידע נוסף וחיוני בזמן הנהיגה, מעוניינת כעת נוקיה לשפר את החוויה גם עבור מכוניות ללא נהג.

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

מקור: צילום מסך מהסרטון המצורף

בזמן שחברות רבות עובדות רק על פיתוח מכוניות אוטונומיות, נוקיה החליטה לחבור למרצדס על מנת לפתח לא רק מכונית אוטונומית, אלא גם את המפות שילוו אותה בדרכה. המפות החכמות יהיו תלת מימדיות ויכללו את כל המידע הנוגע לתנועה, הכבישים והאלמנים השונים בדרך שיעזרו לאותן מכוניות לנהוג כמעט כמו נהג אמיתי.

מפתחים מאחורי הקלעים

בתחילת החודש נוקיה הציגה את HERE, מערכת המוטמעת ברכב ומאפשרת לקבל את כל המידע הרלוונטי בזמן הנהיגה. החזון העומד מאחורי המערכת החדשה של נוקיה הוא ליצור מכונית המחוברת לאינטרנט ולמאגרי מידע לא רק על ידי חיבור הסמארטפון של המשתמש אליה, אלא גם כיחידה עצמאית ברכב, ולהציג אלמנטים חדשים ומשמעותיים לא רק עבור הנהגים, אלא גם עבור היצרניות עצמן.

נוקיה כבר החלה בשיתוף פעולה עם Continental Corporation וחברת Magneti Marelli על מנת שאלה יעזרו לה להפוך את המערכת לחכמה הרבה יותר באמצעות הוספת אלמנטים למפה הכוללים את מספר הנתיבים בדרך, כיוון הנסיעה, התמרורים המופיעים בצידי הדרך ואפילו המיקום המדוייק בו נמצא רמזור התנועה. מידע זה יועבר בזמן אמת אל “מוח” המכונית או מערכת הבקרה שלה, כך שתוכל להבין את הדרך בצורה טובה יותר, ובכך לנהוג כמעט כמו נהג רגיל ואנושי.

נוקיה ומרצדס מסבירות כי הסטנדרטים הקיימים כיום אינם מספיקים על מנת להעניק למכוניות האוטונומיות את המידע הדרוש להן על מנת לצלוח את הדרך בבטחה. בעוד שיצרניות עובדת על מנת לבנות את הטכנולוגיה שתאפשר את נסיעתן של המכוניות ללא נהג, הן בדרך כלל אינן חושבות על התאמת התשתיות והדרכים עצמן שיוכלו לתמוך בטכנולוגיה החדשה. בדיוק בנקודה זאת מעוניינת להכנס נוקיה, ולהפוך גם את הדרכים לחכמות, ולנתח אותן ברמה הרבה יותר עמוקה מאשר זיהוי תמונה.

המערכת של נוקיה תוכל לאסוף מידע וללמוד באמצעות מקורות ניידים, כגון מכשירי הסמארטפון של המשתמשים, שיוכלו להעניק מידע נוסף כגון גובה משוער של המכונית, קו האורך בו היא נמצאת, מהירות הנסיעה וכמובן מיקום – שבתמורה יוכלו להעשיר את מאגר המידע של HERE, ולשפר את תנאי הנהיגה עבור המכוניות שיסעו בה לאחר מכן.

יוצאים לדרך

בסרטון שהציגה מרצדס המצורף בסוף הפוסט ניתן לראות את המכונית האוטונומית מבצעת נסיעה למרחק יחסית רחוק, מבלי שהנהג נוגע בהגה. המסלול שנבחר הינו בין הערים Mannheim ל-Pforzheim בגרמניה. דרך זאת לא נבחרה בצורה אקראית, שכן מדובר על מסלול הנסיעה של מכונית ה-Benz Patent-Motorwagen מבית חברת בנס, שנחשבה לכלי הרכב הראשון, לפני 125 שנים.

עם כל מה שקורה סביב נוקיה לאחרונה, נראה שהפעם הצליחה לזהות בעיה בזמן הנכון. עם כל הכבוד למכוניות המסוגלות לנהוג בעצמן ולתקשר עם המכוניות האוטונומיות האחרות בכביש, כל זה אינו שווה כאשר הן אינן יודעות לעצור בתמרור עצור, וזה בדיוק מה שנוקיה, בעזרתה של מרצדס, מעוניינת לעשות.

וידאו: Mercedes-Benz TV: Autonomous long-distance drive

חן אידן

אוהבת גאדג'טים, אפליקציות ואת עולם הטכנולוגיה בכלל. שלל עיסוקיה כוללים הריסת מכשירים סלולריים לצרכי בדיקה, התעסקות בלתי פוסקת ברשתות חברתיות, סקירת אפליקציות חדשות, סטארטאפים מבטיחים והתנסות עם (כמעט) כל מוצר חדש שיוצא לשוק.

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: