השירות שיפחית מכם את עומס העבודה בשבתות וחגים

שעות העבודה בישראל הן מהגבוהות בעולם, ובכל זאת רוב העובדים – בעיקר בתעשיית הייטק – לוקחים את העבודה הביתה או לחופשה. לפעמים זה מיותר, ויש תקלות או בעיות ששירות אוטומטי או חיצוני יכול לטפל בהן כדי שאתם תוכלו באמת לנוח. הכירו את Noc As A Service

צלם/תמונה: Thomas Barwick / Getty Images Israel

מאת אדיר כהן, מנכ”ל GNS

מנתונים שפרסם בנק ההשקעות UBS בספטמבר 2016 עולה, כי עובדים בתל אביב נמצאים בעבודה שעות רבות יותר מאשר עובדים בלונדון, בפריז או בניו יורק. בעוד שבתל אביב עובדים 2,038 שעות שנתיות בממוצע – כ-40 שעות שבועיות, הממוצע בלונדון הוא 1,740 שעות עבודה בשנה, בניו יורק הוא 1,847 שעות ובפריז עובדים 1,604 שעות בשנה בלבד. לפי נתוני הבנק השוויצרי, שיאנית שעות העבודה היא הונג קונג, שבה עובדים בממוצע 2,606 שעות בשנה.

נוסף על שעות העבודה במשרד העובדים בישראל לרוב נדרשים להיות זמינים גם מחוץ למשרד. כך, בייחוד במקצועות ההייטק, אנשים רבים נותרים מחוברים לעבודה – בין אם מכורח ובין אם מרצון – בעודם בבית גם בשעות הלילה, בשבתות ובחגים.

החיים הלחוצים בישראל והעבודה האינטנסיבית רק מדגישים את הצורך בחופשה, שבה נצליח להקדיש את הזמן הקצוב למשפחה ולחברים, ודאי כשמדובר בהפרעות שנובעות מקריאות שווא, הנקראות גם false positive, שהיו יכולות להיות מטופלות על ידי גורמים טכניים אחרים ללא התערבות שלנו.

אחד מהשירותים הללו הוא NOC As a Service, שמאפשר לסנן התראות סרק ואף טיפול פרואקטיבי בתקלות בזמן אמת.

מה זה NOC ובשביל מה זה טוב?

כל מי שעבד פעם בתמיכה טכנית אצל ספקית אינטרנט או ספקית שירותי רשת גדולה מכיר היטב את המושג NOC – Network Operation Center, או חדר NOC – החמ”ל של הרשת אותה הוא מנהל. ה-NOC הוא בעל חשיבות קריטית לכל ארגון גדול שיש בו רשת מורכבת ומסועפת שצריכה להיות בזמינות גבוהה, כמו בתאגידי ענק עסקיים, אוניברסיטאות, משרדי ממשלה וכל אפליקציה או אתר שנסמכים על שרת, וכשהוא נופל השירות לא קיים.

מדובר למעשה בקו ההגנה הראשון של השרת נגד תקלות, שעוסק בזיהוי ואבחון נכון שלהן, כדי לתאם בין הגורמים השונים שיכולים לטפל במקרה של בעיה חמורה שמצדיקה אסקלציה. הצצה לחדר מצב כזה נראית, בדרך כלל, כמו סצינה מסרט: הוא מלא במסכים שמציגים את רשימת התקלות הפתוחות ומדדים לביצועי הרשת בזמן אמת. המהנדסים שבו מתמודדים עם תקלות דרמטיות, כמו תקלות System הכוללות תקלות שרתים ו-Performance, בעיות קוד, תקלות תקשורת, בעיות ברמת Data Base וכמובן מתקפות DDoS ואף הפסקות חשמל. כל אלו יכולות להשבית רשת שלמה ולפגוע בארגון פגיעה אנושה.

האפשרויות של הארגונים הבינוניים והקטנים

לארגונים גדולים יש NOC אורגני בתוכם ולפעמים אפילו יותר מאחד, אך לא כל ארגון יכול (או רוצה) לשאת בהוצאה הכבדה של הקמה ותפעול מוקד כזה – ניהול עובדים במשמרות 24/7, רכישת מערכות ניטור, מוניטורים וציוד מחשוב מתאים, וכמובן תשומות הניהול של הקמה, הדרכה והטמעה של מחלקה חדשה בארגון וגיוס מהנדסים עם המומחיות והניסיון הדרושים.

לעומתם, ארגונים בינוניים וקטנים אינם מייצרים Scale עבודה אשר מצדיק את ה-Over Head של אחזקת מערך NOC מקומי, ולכן הם לרוב בוחרים או להעביר את אחריות ה-NOC לצוותים הטכניים שעובדים בשוטף; או להשתמש בשירותי NOC חיצוניים כשירות מנוהל.

ההבדל בין שתי האפשרויות הוא בדיוק זה שמאפשר לצוות הטכני לא לעבוד מהבית, אלא במקרים דחופים. ארגונים מהסוג הראשון דורשים מהצוותים הטכניים לעבוד מהבית במשמרות תורנות, להתעורר בלילה להתראות וכמובן לעבוד לא מעט שעות במהלך שבתות וחגים; ואילו בארגונים שצורכים שירות חיצוני, חברה שמתמחה בתחום ומשכירה את שירותי ה-NOC שלה עושה את כל העבודה – ניטור בזמן אמת של השרתים הקריטיים ושירותי הרשת, ניתוח קריאות והתראות שמגיעות מהלקוח וטיפול בהן – כך שהצוותים הטכניים יכולים לנוח ולחדש כוחות.

אין ספק שעידן הענן פתח את תחום השירותים למחוזות חדשים. כיום ארגונים טכנולוגיים בינוניים וקטנים משתמשים בשירותים של ספקים חיצוניים בעיקר בתחומי התשתיות (Infrastructure As A Service) והתוכנה (Software As A Service), אך קיימים גם שירותים אחרים שיכולים לעזור, להקל בעומס ולהעלות את התפוקה של העובדים גם בתחומים אחרים.

הכתבה בחסות GNS

GNS הינה ה-Public Cloud Provider הישראלי הגדול ביותר. עם פריסה של 12 Data Centers שונים ברחבי העולם. כחלק משירותי המומחה אותם מציעה GNS נכללים 2 מוקדים עיקריים: מוקד System המאוייש 24/7 ומספק שירותי מומחה סיסטם עד רמת DevOps ומוקד NOC המספק שירותי NOC As a Service – שירות הניתן על-ידי צוות מומחים מיומן המאייש את מוקד בקרת ה NOC 24/7/365 ומנטר עשרות אלפי שרתים ברחבי העולם.

כתב אורח

אנחנו מארחים מפעם לפעם כותבים טכנולוגים אורחים, המפרסמים כתבות בתחומי התמחות שלהם. במידה ואתם מעוניינים לפרסם פוסט בשמכם, פנו אלינו באמצעות טופס יצירת קשר באתר.

הגב

1 תגובה on "השירות שיפחית מכם את עומס העבודה בשבתות וחגים"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 
Sort by:   newest | oldest | most voted
RCA
Guest

כן ומה עם אנשי סייבר רבותיי, איפה ההתייחסות לSOC as a service או SOC מנוהל כפי שרובנו מכירים… חדל עם התראות השווא פור גאד סייק

wpDiscuz

תגיות לכתבה: