”בארה”ב אחזקת מכונית פרטית עולה כמו אייפון חדש בכל חודש”

בכירי הסטארטאפים הישראליים בתחום התחבורה והרכב נפגשו בפאנל מיוחד שנערך במסגרת כנס NOAH בתל אביב עם 200 תאגידים מאירופה וכ-600 מיזמים ישראליים. זה מה שהם חושבים על היכן עומד הענף כיום ולהיכן הוא נוסע

צילום: גיקטיים

200 תאגידים מאירופה, 600 מיזמים ישראליים ויומיים של נטוורקינג עם בכירים בחברות טכנולוגיה ממגוון תחומים: אחרי 9 שנים בלונדון וברלין, כנס NOAH הבינלאומי הגיע לתל אביב, במטרה לחבר בין סטארטאפים ישראליים ובין תאגידים ומשקיעים גדולים על מנת להעצים את האקו סיסטם האירופי.

במשך יומיים עלו בכירים מתעשיות הטכנולוגיה וההשקעות בישראל להרצאות קצרות של 10 דקות, ואחריהן נערכו שיחות אינטימיות של אחד על אחד מול הקהל. הכנס חולק לנושאים, שבהם Artificial Intelligence & Deep Learning, Hardware & IoT, Digital & Adtech, Cyber Security, Fintech, Crypto Currencies ועוד.

“הנסיעה הפכה לחוויה בפני עצמה”

במושב שעסק בכלי רכב חכמים ואוטונומיים עלו בכירים מסטארטאפים ישראליים בתחום, והציגו את פעילות של החברה ואת החלק שהיא ממלאת בעולם החדש של תחבורה אוטונומית חשמלית. עמוס חג’ג, מייסד משותף ומנכ”ל Optibus, שפיתחה מערכת אופטימיזציה חכמה לתחבורה ציבורית, דיבר על אופטימיזציה של הסעת המונים בערים הגדולות. “כמה רכבים אנחנו צריכים כדי שבערים הגדולות אנשים יוכלו לנוע בנוחות ממקום למקום? מאיזה סוג הם צריכים להיות, באילו מקומות הם צריכים לעצור, כמה נהגים יסיעו אותם וכמה הם ירוויחו?”, הוא שאל והוסיף כי כרגע האופטימיזציה של התחבורה הציבורית נעשית באופן ידני בכל העולם, “אנשים עומדים מול לוח ומזיזים פיסות נייר”.

קובי מרנקו, מייסד משותף ומנכ”ל Arbe Robotics. צילום: גיקטיים

חג’ג’ אמר עוד כי בחברה הבינו שהמערכת שלהם פותרת רק 10% מהבעיה, ושה-90% האחרים הם בעלי מכוניות פרטיות שלא ניתן לשלוט באופטימיזציה שלהם. “בארה”ב הפקקים עולים 300 מיליארד דולר בשנה. וזה מבלי לדבר על המחיר האישי של כל נהג”, סיפר, “מלבד הזמן והעצבים, בארה”ב אחזקת מכונית פרטית עולה כמו אייפון חדש בכל חודש”. חג’ג’ סיכם ואמר שבחברה גילו שהדרך היעילה ביותר להסעת המונים בלונדון, שם היא פועלת בין היתר, היא שילוב של ציי רכבים אוטונמיים בתחבורה הציבורית, מה שיאפשר לעשות אופטימיזציה גם לרכבים הפרטיים.

דייב וייסר, מייסד ומנכ”ל Gett, מאפליקציות הנסיעה והמשלוחים המובילות בעולם, סיפר כי שוק ההסעות הגלובלי עומד על כ-10 טריליון דולר והוא השני בגודלו בעולם. “השוק משתנה ועובר ממכירת מכוניות למכירת נסיעות”, אמר, “מכונית פרטית נמצאת בשימוש כ-1.3% מהזמן בממוצע, ויחד עם עלויות התחזוקה, מציאת חניה ועמידה בפקקים הרבה אנשים מעדיפים לוותר עליה. עם זאת, אותם אנשים גם חייבים אלטנרטיבה טובה מספיק”.

וייסר הוסיף כי 5% מההסעות בעולם נעשות בפלטפורמות דומות לגט, וכי הנסיעה עצמה היא גם חוויה. “יצרנו שת”פ עם פורשה, כך שניתן להזמין גם נסיעה ברמה גבוהה”.

חיישנים שעולים יותר מהרכב

“כ-1.3 מיליון אנשים בעולם מתים בשנה מתאונות דרכים, והנתון הזה רק עולה”, אמר חגי זיס, מנכ”ל Autotalks, שפיתחה שבב המאפשר לכלי רכב לתקשר זה עם זה ועם הסביבה במטרה למנוע תאונות דרכים. הפתרון של החברה מאפשר לרכבים לתקשר לגבי מידת המהירות למשל כדי לחזות את העתיד הקרוב (20-15 שניות) וכך למנוע תאונות או לפחות לצמצם אותן. הרעיון הוא לא להסתמך רק על התגובה של הנהגים בעת מצב חירום.

זיס התייחס לבעיית הפקקים ואמר כי היא לא תיפתר עם רכבים אוטונומיים, כי הם יחליפו את הרכבים הרגילים. “לפעמים עומדים בפקק שפתאום משתחרר, בלי שהייתה תאונה או כל עיכוב אחר בכביש”, הוסיף, “זה קורה כי מישהו מאט ויוצר האטה לכל אורך הצומת, הכביש או הרמזור. תקשור בין המכוניות יכול להביא למצב שבו המכוניות נוסעות יחד וכך ניתן להקל על הפקקים”.

דורון מייסדורף, מייסד ומנכ”ל StoreDot. צילום: גיקטיים

“אנחנו מנסים להבין את הסביבה המורכבת שמסביב למכונית באמצעות חיישן מתקדם ובמחיר שווה לכל כיס”, אמר רוני כהן, מנכ”ל Vayavision, שפיתחה סנסור 3D לרכבים אוטונומיים, “הבעיה כיום היא שהחיישנים שמאפשרים רכבי אוטונומיים לפעמים עולים יותר מהמכונית עצמה”.

קובי מרנקו, מייסד משותף ומנכ”ל Arbe Robotics, אמר כי “לפי מה שגוגל ו-GM עושות אפשר לחשוב שכל הבעיות של הרכב האוטונומי נפתרו, אך ברגע שפותחים את תא המטען של הרכבים האלה מתגלה כל הסיפור: חיישנים, סוללות ושאר מוצרי אלקטרוניקה שמכבידים על הרכב ועולים כ-100 אלף דולר לבדם”. הוא הוסיף כי השינויים שעוברים על עולם התחבורה לוקחים זמן והדרך לעתיד אוטונומי היא ארוכה, וצפויה לקרות באמצע העשור הבא.

דורון מייסדורף, מייסד ומנכ”ל StoreDot, סטארטאפ ישראלי שרוצה להביא מהפכה בעולם הסוללות של הרכבים החשמליים, הסביר על היתרונות ברכבים החשמליים. “הם זולים יותר לתחזוקה וטובים יותר לסביבה”, אמר, “אך הבעיה העיקרית היא הסוללה וזמן ההטענה שלה, וזה כנראה המניע העיקרי שמונע מאנשים לאמץ רכבים חשמליים”.

רונה חזקיה

עורכת וכותבת על כל תחום חוץ מכדורגל. עיתונאית בעשור האחרון, בעלת תואר ראשון בספרות ולשון עברית ומגיהה גם את הגב של אריזת הקורנפלקס. כתבת מגזין והעורכת המסחרית של גיקטיים

הגב

3 תגובות על "”בארה”ב אחזקת מכונית פרטית עולה כמו אייפון חדש בכל חודש”"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* שימו לב: תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, לרבות דברי הסתה, הוצאת דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב ו/או בניגוד לדין ימחקו. Geektime מחויבת לחופש הביטוי, אך לא פחות מכך לכללי דיון הולם, אתיקה, כבוד האדם והדין הישראלי.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
ניר
Guest

גם בישראל לשים ילד בגן פרטי זה כמו אייפון חדש בכל חודש

בוריס כרשינא
Guest

בחיי כמה בלבול מח רק בערים הגדולות הביטוח לרכב קצת יקר אבל בכל שאר המקומות בארהב ממש זול להחזיק רכב חצי מחיר מהארץ אגרת רישוי עולה פה 30 דולר לשנתיים ודלק ממש זול והביטוח הוא 600 דולר לשנה

דוד
Guest

כתבת העתיד – רן לוי#

wpDiscuz

תגיות לכתבה:

נותרו עוד
00
ימים
:
00
שעות
:
00
דקות
:
00
שניות
לכנס המפתחים הגדול בישראל