מכה לאמזון: הכוכב הגדול ביותר שלה עורק למיקרוסופט
מיקרוסופט נותנת מהלומה נאה לאמזון, כאשר היא מצליחה לקחת לה את הכוכב הגדול ביותר שלה, נינג’ה, לפלטפורמת הסטרימינג המדשדשת שלה, Mixer
במסגרת התחרות בין חברות הטכנולוגיה הענקיות אנחנו רגילים שהמאבק הוא בעיקר על עליונות טכנולוגית, מחירים ופיצ’רים, אבל נראה שלפחות בין אמזון ומיקרוסופט נפתחת חזית חדשה מכיוון לא צפוי:הכוכבים הגדולים של השנים האחרונות הם כבר לא בהכרח אלו שמככבים בטלוויזיה או בקולנוע, אלא דווקא הגיימרים ככלל והסטרימרים בפרט שכובשים אירועי ענק כמו פסטיבלים, תוכניות אירוח וסוגרים חוזים נדיבים למדי עם חסויות ענק. אחד הסטרימרים הפופולארים בעולם, עושה כעת צעד ענק שיותר מזכיר מהלכים מעולם הספורט מאשר מעולם הטכנולוגיה, ועובר ספינה.
המלחמה הבאה בין חברות הטכנולוגיה?
טיילר בלווינס, או נינג’ה (Ninja), הוא סטרימר בן 28 המזוהה יותר מכל עם פלטפורמת הסטרימינג Twitch, אותה רכשה אמזון בתחרות מול גוגל תמורת מיליארד דולר עוד ב-2014, והיה מהראשונים לאמץ את המשחק הסופר-פופולארי, פורטנייט. בתקופת השיא שלו, בה הוא שידר משחקים בשידור חי בין היתר עם שחקני פוטבול ואפילו עם הראפר דרייק, השידורים שלו הגיעו ללמעלה מ-600,000 צופים בשידור חי, וניפץ את כל השיאים של טוויץ’. על פי הערכות, באותה תקופה הוא גילגל למעלה מ-800,000 דולר בחודש (כ-3.5 דולרים לכל נרשם חדש בחודש).
אמנם מאז כמות המנויים לערוץ שלו ירדה, אך בלווינס הפך לאחד הכוכבים הגדולים ביותר בעולם, הפך למנחה של לא מעט טורנירים ואירועים ואפילו הפך לגיימר הראשון שאי פעם הופיע על השער של מגזין הספורט של ESPN. פרטי העיסקה בין בלווינס למיקרוסופט לא נחשפו, אך ההערכות בתעשייה גורסות כי מדובר בסכום נאה למדי.
מיקרוסופט רכשה עוד בשלהי 2016 את פלטפורמת הסטרימינג Beam, ולאחר חוסר עניין כללי, השיקה אותו מחדש תחת השם Mixer במאי 2017, כאשר הפלטפורמה שולבה היטב בקונסולות ה-Xbox One. אף על פי המיתוג החדש, הפלטפורמה של מיקרוסופט לא הצליחה להתחרות בטוויץ’ וביוטיוב, שהפכו לפלטפורמות ענק עבור מפרסמים וסטרימרים. עם המעבר של נינג’ה למיקסר, מיליונים מתוך 14 מיליון העוקבים שלו צפויים להגר לפלטפורמה החדשה כדי להמשיך לעקוב אחרי הכוכב האהוב עליהם. באם המהלך יהפוך להצלחה, לא מן הנמנע כי החברות השונות יחלו להילחם על כוכבי הסטרימרינג כדי להשאיר אצלן את הצופים.
אמנם המלחמה על נינג’ה התרחשה בין אמזון לבין מיקרוסופט, אבל גם גוגל שמה לא מעט קלפים על עולם הסטרימינג והגיימינג שהופך לתעשייה שמגלגלת סכומי ענק, והכריזה לפני מספר חודשים על Stadia, פלטפורמת גיימינג חדשה. בין היתר, גוגל תאפשר לסטרימרים לצרף גם צופים למשחק עימם ולאפשר להם לשחזר רגעים גדולים. אז בפעם הבאה שאתם כועסים על הילדים שלכם שהם מבזבזים את החופש הגדול במשחקי מחשב, תזכרו שיום אחד גם הם יכולים להפוך לכוכבי רשת, ולהרוויח סכומי עתק.
הגב
3 תגובות על "מכה לאמזון: הכוכב הגדול ביותר שלה עורק למיקרוסופט"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
הפרוגרסיבים בטוויץ קיבלו מכה קשה, אינשאללה זה מה שיתחיל הדעיכה של הפלטפורמה הנוראה הזאת שאטומה כל כך ליוצרי תוכן שלא מתיישרים לפי הדיקטטורים, יש סיפורים בלי סוף על האטימות וחוסר הצדק שלהם
אינשאללה באב-אללה עם נסראללה מגווטמאללה
לא בטוח שאמאזון תתאושש מזה הצפי הוא שהמניה תכנס לסחרור ותהפוך למניית זבל
האנליסטים צופים שנפילת המניה תגרום לאפקט דומינו ותגרור איתה את כל הכלכלה העולמית- כנראה צפויה מלחמת עולם שלישית
זה לא סתם שמייסד אמאזון ג’ף בזוס מכר מניות ב1.8 מיליארד דולר יום לפני…