מחקר: מה עושים האמריקאים ברשת

דוח של חברת המחקרים נילסן מראה שגולשים מקדישים יותר זמן לרשתות חברתיות בעוד משחקים מקוונים לראשונה עקפו בפופולריות את הדואר האלקטרוני, אחד משרותי הרשת הוותיקים ביותר

איור: stock.xchng

דוח חדש של חברת המחקרים נילסן מציג כמה נתונים מעניינים על הרגלי הגלישה במחשב האישי של משמשים בארצות הברית, ואלו שופכים אור על כמה מהטרנדים הבולטים בתחום חברות האינטרנט וההשקעות בתחום. מחקר זה, המבוסס על נתוני הגלישה של גולשים בחודש יוני השנה, מראה שגולשים מקדישים יותר זמן לרשתות חברתיות בעוד משחקים מקוונים לראשונה עקפו בפופולריות את הדואר האלקטרוני, אחד משרותי הרשת הוותיקים ביותר.

חברתיים יותר, שולחים פחות מיילים

אחד הנתונים המשמעותיים הנובעים מהמחקר שהתפרסם הוא העליה העצומה בזמן המוקדש על ידי משתמשים ברשת למדיה חברתית כמו רשתות חברתיות, בלוגים וכדומה. ביוני אשתקד כ-18 אחוזים מהזמן ברשת הוקדש למדיה חברתית, השנה מספר זה גדל ל-23 אחוזים. פייסבוק, הפופולרית שברשתות החברתיות חלשה על לא פחות מ-85 אחוזים מזמן זה.

הנסיגה של שרות הדואר האלקטרוני מ-11.5 אחוזים ב-2009 ל-8.3 השנה יכולה להיות מוסברת על ידי כמה גורמים. חלק נכבד מהתקשורת עוברת לרשתות חברתיות בהן ניתן לשלוח הודעות ומסרים גלויים או אישיים למשתמשים וגם עסקים מתחילים לאמץ את השימוש ברשתות החברתיות לתקשורת פנימית וחיצונית. כמו כן, יותר ויותר משתמשים בדואר האלקטרוני בסמארטפון ובמחשב האישי מטפלים אותי רק בהודעות הדורשות הקלדה מרובה או קריאה של קבצים מצורפים גדולים.

משחקים ובידור ברשת

שלל הרכישות וההשקעות בחברות משחקים מקוונים בהחלט מוצדקות בהתחשב במיקום האתרים האלו במקום השני ברשימת הפעילויות המקוונות של האמריקאים מבחינת השקעת זמן. בשנה שעברה למשחקים מקוונים היה נתח של 9.3 אחוזים מזמן שבילו משתמשים ברשת והשנה העפיל מספר זה ל-10.2. עם זאת, אפשר לומר כי אחד הגורמים לכך הוא הוספת אלמנט המשחק המקוון הנעשה יותר ויותר נפוץ בכל סוגי משחקי המחשב והווידאו.

גם אחוז הזמן שמבלים משתמשים אלו בצפיה בווידאו אונליין עלה, עם הגידול בפופולריות של שרותי צפייה מקוונים שטרם עשו עליה לישראל כמו נטפליקס.

קשה אמנם להבדיל בין הזמן שמבלים משתמשים במשחק לבין זה שאלו מבלים בפייסבוק. למשל, אלפי השעות שמבזבזים האמריקאים על משחקיה של חברת זינגה כמו פארמוויל הפופולארי עשוי להיחשב בקטגוריית המשחקים או בזו של רשתות חברתיות ולכן קשה להבדיל. עוד בין הנפגעים מנהירת הגולשים לרשתות החברתיות הם פורטלי התוכן למינהם שמנסים כעת למצוא דרכים חדשות להרוויח בעולם התחרותי של תוכן מולטימדיה מקוון ותוכן משתמשים התופס כיום יותר ויותר מזמנם של המשתמשים  אונליין.

אילנה ברודו

אשת המילה הכתובה וחובבת טכנולוגיה. גרפומנית, גיקית, גיימרית, בשלנית, ואפילו משוררת לעת מצוא. בימים עיתונאית רשת נעימת הליכות ובלילות לוחמת צדק דיגיטלי חסרת רחמים ובעלת לשון מושחזת היטב. לשעבר כתבת טכנולוגיה ב-ynet ו-walla!.

הגב

2 תגובות על "מחקר: מה עושים האמריקאים ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
מנו
Guest

מזל ששמת תמונה שלא קשורה בכלל לנתונים בכתבה (שממילא לא אומרת כלום), אחרת היינו יכולים להתבלבל.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: