קרן NFX של גיגי לוי-וייס סגרה 275 מיליון דולר לקרן השנייה שלה

הקרן השנייה תמשיך להתמקד בשלבי הסיד והפרה-סיד של סטארטאפים ישראליים עם רצון להגיע לשוק האמריקאי. לוי-וייס: ”אם היו אקזיטים אחרי שנתיים בלבד הייתי מודאג”

צילום: יורם רשף, עיבוד: ירמי אריאלי

קרן NFX הישראלית אמריקאית – שבה שותף היזם והמשקיע הישראלי גיגי לוי-וייס, השלימה גיוס קרן שנייה בגובה 275 מיליון דולר. הקרן הראשונה של NFX, שנסגרה ב-2017 השקיעה כ-150 מיליון דולר בעשרות חברות, כששליש מתוכן ישראליות והשאר אמריקאיות.

מחפשים את “אפקט הרשת”

NFX החלה דרכה כאקסלרטור ב-2015. אחרי כשנתיים הפכה NFX לקרן להשקעות בחברות בשלבים המוקדמים, כלומר שלבי הפרה-סיד והסיד, ולהשקעות המשך A ו-B בחברות הפורטפוליו שלה. עתה מודיעה הקרן על סגירתה של הקרן השנייה בגובה 275 מיליון דולר, שתמשיך להשקיע בחברות ישראליות ואמריקאיות. על פי הקרן, כ-40 אחוז מההשקעות הן השקעות סיד והשאר יוקדש להשקעות ההמשך. יחד עם לוי-וייס שותפים בקרן גם פיט פלינט וג’יימס קורייר, שפועלים מהמשרד בסן-פרנסיסקו. השלושה אגב לא מושכים משכורות, כדי להיות מותאים ליזמים בתחילת דרכם – שבהם הם משקיעים.

בשיחה עם גיקטיים מספר גיגי לוי-וייס, השותף הישראלי ב-NFX, כי הקרן תמשיך לפעול באותה מתכונת של הקרן הקודמת עם השקעות בחברות B2B ו-B2C שיש להן מוצר עם “אפקט הרשת” (Network Effect), כלומר אפקט ויראלי של הצטרפות משתמשים חדשים. על פי לוי-וייס כל המשקיעים בקרן החדשה הם משקיעים אמריקאיים קיימים בקרן הקיימת, כולל משקיע מוסדי ישראלי אחד ו-3 משקיעים חדשים.

הקרן הראשונה עוד לא רשמה אקזיטים. מרגישים לחץ מהמשקיעים?

“מה פתאום. המשקיעים מאוד מרוצים ולראייה הם הצטרפו לקרן החדשה. הקרן הראשונה רק בת שנתיים, כך שאם היה לנו אקזיט הייתי מודאג. אני רואה את התוצאות הנכונות על הנייר ואני מרוצה. בין היתר השקענו ב-Outdoorsy שעושה Airbnb לקראוונים; Zeus ו-Lyric שגייסו כל אחת מעל ל-100 מיליון דולר; Ribbon שגייסה מעל ל-150 מיליון דולר ועושה מהפכה בדרך שבה אנשים קונים נדל”ן; Firefly רשת הפרסום שגייסה גם מגוגל ו-Mammoth Biosciences, שמבצעת אבחנות מבוססות CRISPR זולות ומהירות.

מה התובנות שיש לכם מהשקעות בקרן הראשונה?

“אנחנו נמשיך לחפש את היזמים הטובים ביותר שיש ולתת להם יותר מכסף. אנחנו נותנים יותר מכסף ועוזרים בכל מחזור החיים של הסטארטאפ – החל במוצר, דרך עזרה ברילוקיישן, חיבורים בוואלי, גישה לפייסבוק או גוגל, גיוסי כח אדם… זה מה שמאפשר לנו להיות מכפיל כוח לעומת משקיעים ישראליים”.

נעזרים בתוכנה שפיתחו

לוי-וייס חושף כי לצורך הניהול השוטף של הקרן וכן לצורך עזרה בקבלת החלטות משתמשת הקרן בתוכנות שפותחו in house. “תחשוב על משהו כמו CRM להשקעה עם אלמנטים של למידת מכונה”. בנוסף, השיקה NFX גם כלי בשם Signal, שעוזר ליזמים למצוא את המשקיעים שמחפשים אותם ולמשקיעים למצוא את ההזדמנויות שרלוונטיות עבורם. לצורך הפיתוח העסיקה הקרן 11 מפתחים.

למרות זאת, ב-NFX לא חושבים על שחרור התוכנה הפנימית לשימוש על ידי גופי השקעה חיצוניים. לוי-וייס גם לא חושב שהשימוש ב-ML ייתר את המשקיע בזמן הקרוב: “אנחנו לא מנסים להחליף את המשקיע, אלא רק לתמוך ולייעל את תהליך קבלת ההחלטות שלו”.

Geektime Code

 

יניב אביטל

עורך אתר גיקטיים, ובזמנו החופשי גיק, קופירייטר, אבא, חולה על גאדג'טים וקוד, לא בהכרח בסדר הזה

הגב

2 תגובות על "קרן NFX של גיגי לוי-וייס סגרה 275 מיליון דולר לקרן השנייה שלה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
Shay Rapaport
Guest

הרשו לי לטרחן בתיקון טעות: אפקט רשת ואפקט ויראלי הם שני דברים שונים. אפקט ויראלי קשור התפוצה של מוצר ואפקט רשת קשור בערך שנוצר לסך כל המשתמשים מהצטרפות של משתמש חזק ומכאן גם העמידות של המוצר כנגד תחרות פוטנציאלית.

לפעמים מאפיינים דומים מביאים גם לתפוצה ויראלית וגם לאפקט רשתי (למשל, שימוש בזהויות דיגיטליות “דור ישן” ואפשרות הזמנת חברים להתחבר על גבי פלטפורמה חדשה, כמו שאי סי קיו ופייסבוק עשו עם אימיילים ואחר כך וואטסאפ עם מספרי טלפון). אבל עדיין אלו דברים שונים.

Shay Rapaport
Guest

הרשו לי לטרחן בתיקון טעות: אפקט רשת ואפקט ויראלי הם שני דברים שונים. אפקט ויראלי קשור לתפוצה של מוצר ואפקט רשת קשור בערך שנוצר לסך כל המשתמשים במוצר מהצטרפות של כל משתמש חדש – ומכאן גם העמידות של המוצר כנגד תחרות פוטנציאלית.

לפעמים מאפיינים דומים מביאים גם לתפוצה ויראלית וגם לאפקט רשתי (למשל, שימוש בזהויות דיגיטליות “דור ישן” ואפשרות הזמנת חברים להתחבר על גבי פלטפורמה חדשה, כמו שאי סי קיו ופייסבוק עשו עם אימיילים ואחר כך וואטסאפ עם מספרי טלפון). אבל עדיין אלו דברים שונים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: