האם ה-Nexus S ידלג על קוריאה?

מדיווחים המגיעים מדרום-קוריאה עולה כי שתי ספקיות הסלולר הגדולות במדינה לא מתכננות בשלב זה לשווק את הטלפון הסלולרי החדש של גוגל.

צילום: יח"צ

האם יכול להיות שהטלפון הסלולרי הבא של גוגל ידלג על השוק הקוריאני? אם הדיווחים המתפרסמים ברשת נכונים, יכול להיות שהתשובה לכך חיובית.

שוק חשוב

השוק הסלולרי בדרום-קוריאה הוא אחד השווקים החשובים ביותר בעולם בכל הקשור לתעשיית הסלולר והגאדג’טים. זהו בדרך כלל השוק הראשון בעולם בו משיקים היצרנים את המוצרים החדשים שלהם והא מהווה, לרוב טבילת אש ראשונה למוצרים החדשים ויכול לספק ליצרנים משוב קריטי לקראת השקת המוצר שלהם בשאר מדינות העולם.

אחת הסיבות העיקריות לחשיבות השוק הטכנולוגי בדרום-קוריאה הוא אחוז החשיפה של הדרום-קוריאנים לטכנולוגיה. תושבי דרום-קוריאה אוהבים את הטכנולוגיה שלהם, וכמה שיותר מתקדמת ככה עדיף. כך יוצא שלא רק מוצרים חדשים, כגון מכשירי טלפון סלולרי חדשים, ואמצעי טכנולוגיה שונים, מוצעים למכירה לראשונה בשוק הקוריאני, טרם העברתם לשיווק ביתר שווקי העולם.

סלולרי לכל תושב – כמעט

מבחינת מספרים, מחקר שהתפרסם בתחילת 2010 הצביע על כך שבקוריאה הדרומית ל-97% מהאוכלוסיה יש לפחות טלפון סלולרי אחד. קוריאה גם מובילה בכל הקשור לרשתות הדור השלישי. ה-3G בקוריאה מצטיין עם אחוז המשתמשים הגבוה בעולם, יחסית לרשתות האחרות במדינה. דוגמאות אלה אינם בודדות בתחומי הטכנולוגיה השונים, אך דומה שתחום הסלולר יקר במיוחד לליבם.

על כן, חברות שרוצות להשיק טכנולוגיה של חדשה יכולות להנות משוק פורה המשווע לחידושי הטכנולוגיה האחרונים ביותר. הצלחה של חברת סלולר בקוריאה הדרומית יכולה לסמל עבורה הצלחה ברורה הרבה יותר בשאר חלקי העולם. לא נשכח שגם הרצה של טכנולוגיה חדשה, ומוצר חדש, בשוק מפותח כמו בקוריאה, יאפשר ליצרנית הסלולר או למפתחת הטכנולוגיה הזדמנות לבצע טעימת שוק וגם לקבל משוב מלקוחות מתוחכמים, דבר שיכול לשמש אותם בשווקים האחרים בעולם.

דילוג מתוכנן

על רקע דברים אלה, מוזר לשמוע שהרשתות הסלולריות בקוריאה הדרומית החליטו לדלג על ה-Nexus S. ספקית הסלולר KT, הרשת השנייה בגודלה בקוריאה, הודיעה כי אינה מתכוונת בשלב זה לשווק את ה-Nexus S. זאת, על אף שבאותה הרשת נמכרו מהקיץ האחרון ועד לסוף השנה כ-50,000 מכשירי הדור הקודם, ה- Nexus One.

ספקית הסלולר הגדולה בקוריאה, SK Telecom, הודיעה גם היא שבשלב זה היא ממתינה לתגובתה של גוגל לדרישות של SK.

שליטה על השיווק

אחת הסיבות המועלות בקשר לסירוב שתי ספקיות הסלולר הגדולות בקוריאה לשווק את ה-Nexus S קשורה בדרישות של גוגל לשלוט הן על השיווק בתוך קוריאה והן על אופי האפליקציות שיוצעו למכשיר. שתי החברות התכוונו לשווק את המכשירים כאשר בוצעה בהם התאמה מקומית של הספק, ותוכנית שיווק עצמאית של כל ספק בפני עצמו. בין היתר, ישנם שירותים ויישומים של הספקיות, אשר נכון להיום ישנן בעיות טכניות עם אספקתם עם מכשיר ה-Nexus S.

אחד היישומים הבעייתיים הוא יישום ייחודי של SK, בשם T-Map, ונכון לעכשיו יש ל-SK בעיה עם התאמתו להפעלה על גבי ה-Nexus S.

נקסוס נגד אייפון

על רקע ויתורים אלה, נשמעים גם קולות הטוענים כי ה-Nexus S אינו צפוי לפגוע בדומיננטיות של האייפון בקוריאה הדרומית. דברים אלה משויכים לאנשי חברת SK. זאת, לאור ההתרשמויות שלהם מהמכשיר והיכולות שלו בהשוואה למכשירים אחרים הנמכרים היום בשוק הדרום-קוריאני.

ההדברות בין שתי הספקיות הגדולות של דרום-קוריאה לבין גוגל ממשיכות. האם באמת גוגל דלג על השוק הדרום-קוריאני? האם גוגל תבחר שלא לעזור לספקיות להתגבר על המכשולים ולהציע את המכשיר החדש רק לשאר העולם? אני בספק, לגבי שתי השאלות, אבל נצטרך פשוט להמתין ולראות.

Avatar

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: