חושבים שטיקטוק טרנדית? תראו מה קורה לניוזלטרים

בחודשים האחרונים חווה תחום הניוזלטרים צמיחה מפתיעה. חברות גדולות פותחות ארנקים ורוכשות חברות המתמחות ברשימות דיוור. למה הן עושות זאת ואיך הפך הפורמט הוותיק של הפצת מדיה לסחורה חמה במיוחד בעולמות התוכן?

צילום מסך

בהתחלה זה נראה כמו קוריוז. רשימות דיוור או ניוזלטרים נתפסו עד לא מזמן כמעין פריט ארכיאולוגי נדיר שהתגלה בחפירות האינטרנט. אבל בימים האחרונים הוכרזה עסקה נוספת של רכישת חברת ניוזלטרים, ומה שהחל בטפטוף ב-2019, הופך לאחת ממגמות התוכן הלוהטות של חברות, וכאמצעי להגיע לקהלים חדשים ודאטה של עוקבים נאמנים.

האחרונה לקפוץ על העגלה הייתה חברת HubSpot, המוכרת למשווקים שעושים שימוש בשירותי ה-CRM הפופלריים שלה, שרכשה את הסטארטאפ The Hustle. החברה הנרכשת מתמחה בהפצת דיוורים בעולמות הטכנולוגיה והעסקים, ומחזיקה ברשימת תפוצה של מעל ל-1.5 מיליון משתמשים יומיים, שצורכים “עסקים וטכנולוגיה ב-5 דקות או פחות”.

27 מיליון דולר עבור 1.5 מיליון נרשמים

“ברכישה של הניוזלטר הפופולרי, אנחנו נצליח להנגיש לעסקים העושים שימוש במערכת שלנו, תוכן איכותי בעולמות העסקים, הטכנולוגיה ולהתאים את התכנים בדיוק לצרכים של הלקוחות שלנו”, כך אמר סמנכ”ל השיווק של האב-ספוט, קירן פלאנגן, בהודעה לעיתונות. מייסד חברת The Hustle, סאם פאר, בישר על הרכישה בציוצים בטוויטר וסיפר כי קיבל הרבה הצעות לרכישה, ולכולן הוא השיב בשלילה. “מרבית חברות המדיה בשלבי גסיסה ואנחנו לא רוצים להצטרף לספינות ‘קליק-בייט’ בדרך למטה, תמיד חשבתי שחברת B2B SaaS תקנה אותנו, אבל לא חשבתי שהן תהיה אמיצות לרכוש אותנו, ואז באה האב-ספוט”.

העסקה על פי הדיווחים נאמדת בכ-27 מיליון דולר, ועל פי הודעתו של מייסד The Hustle, סאם פאר, בטוויטר, “המטרה שלנו היא להפוך לקהילת התוכן העסקית הגדולה בעולם. בקרוב, ובזכות הרכישה, נוכל להתרחב לשורה של קטגוריות ונושאי תוכן חדשים ונוכל להעסיק את יוצרי התוכן הטובים בעולם”.

טוויטר ליוצרים – למה להסתפק רק בציוצים?

העסקה הזו מצטרפת לעסקה נוספת שעשתה כותרות בחודש שעבר. במסגרת העסקה רכשה טוויטר את פלטפורמת הניוזלטרים Revue, שמאפשרת ליוצרי תוכן, להפיץ רשימות דיוור וגם לגבות תשלום עבור התוכן שהם מפיצים לקהל העוקבים שלהם. החברות לא פרסמו את השווי על פיו נעשתה העסקה, אולם פלטפורמת הדיוורים ההולנדית שהוקמה לפני 5 שנים, גייסה כחצי מיליון דולר ומעסיקה 6 עובדים בלבד. המודל העסקי של פלטפורמת הניוזלטרים הציע שירותים ללא עלות עבור הפצת דיוורים של עד 50 משתמשים, ובמודל בתשלום עם עמלת שירות של 6% עבור דיוורים עד 40,000 איש. על פי הדיווחים של טוויטר, החברה תאפשר להפחית את העלויות שבשימוש בפלטפורמה לכ-5% מההכנסות ליוצרים ותאפשר להם לגבות תשלום עבור התכנים שהם יוצרים ומשתפים, וחלק משירותי הפרימיום יוצעו בחינם. אבל לא רק טוויטר, הניו יורק טיימס דיווח שגם פייסבוק מפתחת בחשאי פלטפורמת ניוזלטרים משלה, שתאפשר ליוצרי תוכן וכותבים לקבל תשלום עבור הכתיבה שלהם.

הניוזלטר הבועט שנרכש ב-75 מיליון דולר

הדיווחים האללו מצטרפים לעסקה הגדולה של 2020 בעולמות התוכן של הדיוור הישיר, עם רכישת הניוזלטר המצליח Morning Brew באוקטובר על-ידי חברת המדיה Insider Inc, בעסקה בשווי של 75 מיליון דולר. חמש שנים מאז הקמתו של הניוזלטר הפופולרי המופץ לקהל רחב מאוד שחצה את רף 2 מיליון המנויים, הצליח לשבש את הפורמט הוותיק של הניוזלטר, בעיקר בזכות הנגשה צעירה וקצבית של תוכן עסקי לקהל צעיר של מיליאנלז, שאוהב ללעוס את החדשות העסקיות שלו בפורמט קליל. בכתבה נרחבת בנושא באתר קהילת השיווק, עסקנו במה הפך את המיזם מרעיון במכללה, לשיחת המסדרון בסיליקון וואלי ועד לעסקה שהפכה את המייסדים למיליונרים בזכות ניוזלטר חצוף ובועט.

שחקנית נוספת וחזקה בתחום הניוזלטרים היא פלטפורמת Substack, שגייסה ב-2019 סכום של 15.3 מיליון דולר מאחת מהקרנות הנחשבות בעולם, אנדריסן הורביץ, ומתגאה כבר ביותר מ-50 אלף מנויים משלמים על הניוזלטרים השונים שלה. בחברה אף מתגאים כי חלק מהכותבים נהנים מהכנסות של מאות אלפי דולרים בשנה.

משלמים עבור הדאטה ועבור המשתמשים

ניוזלטרים ורשימות דיוור עסקיות היו כאן כבר שנים ותעשיית השיווק במייל היא תעשייה ותיקה ולא ממש מחדשת. אבל החברות שנרכשו הצליחו לייצר שיבוש בתוך תעשייה מסורתית ולפרוץ מחוץ לגבולות התוכן שהפך עם הזמן ל-More of The Same, ובזכות הסגנון הבועט, התמציתי והקליל של הפורמטים, לצד קהל נאמן של מיליונים, החליטו חברות גדולות להשקיע בהן ובמייסדים מיליונים – הן עבור הדאטה של רשומות התפוצה העסקיות, הן עבור הפורמט הפופולרי שהפך לשיחת המסדרון העסקית החדשה, והן עבור הצעדת המדיה לעולמות החדשים של צריכת התוכן.

 

אמיר שניידר

מאז שזוכר את עצמו מחובר למסכים, אובססיבי לחידושים טכנולוגיים, עוסק בשיווק, פרסום, דיגיטל וטכנולוגיה, בזמן הפנוי, שאין לו, מנהל קהילת שיווק בת עשרות אלפי חברים, משחק ועוסק בעולם הגיימינג

הגב

הגב ראשון!

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: