ניוז קורפ מנסה להיפטר מ-Myspace

הרשת החברתית מייספייס מפטרת 47% מהעובדים, ומודיעה כי חברת האם שוקלת אפשרויות שונות לגבי עתיד החברה. בין היתר, נשקלת מכירת החברה או הפרדתה לחברה עצמאית.

תקופה קשה עוברת על העובדים של הרשת החברתית MYSPACE. בשבוע האחרון 47% מהם קיבלו הודעת פיטורין על רקע דעיכת הרשת ומקורות ההכנסה שלה. לזה מצטרפות ידיעות כי חברת האם, News Corp, מנסה למכור את מייספייס.

הרשת החברתית של מייספייס ידעה זמנים יפים יותר. באמצע שנות האלפיים היא הייתה הרשת החברתית הדומיננטית. נהירה של סלבריטאים ואנשים כאחד הביאו את הרשת למצב בו מיליוני משתמשים מעדכנים בה את העדפותיהם במוסיקה, סרטים, ושומרים על קשר עם חברים אחרים ברשת.

רוצים ללמוד איך בונים סטארטאפ מצליח? בואו לשמוע מיזמים שכבר עשו את זה באירוע GeekU שיערך ב-26 בינואר.

אינטראקציה עם האוהדים

בוראט השיק את דף הבית שלו במייספייס, לקראת ההשקה הצפויה, דאז, של הסרט שלו. סשה ברון כהן, השחקן המגלם את בוראט, התגאה בכך שיש לבוראט המון חברים במייספייס (מספרם היום עומד על קרוב לאלף). הדף של בוראט היה דווקא דוגמא טובה לכך שניתן לבצע אינטראקציה עם המשתמשים האחרים ברשת, ובוראט פרסם סרטונים ובהם הוא עונה על שאלות או התייחס לדברים שכתבו לו החברים שלו במסגרת תגובות שפרסם בעצמו באתר.

מנסים למנוע מהספינה לשקוע

במסגרת מאמצים להחיות את המותג, מייספייס קיבלה לאחרונה מתיחת פנים רצינית. אנשי מייספייס השקיעו בהפיכת תהליך ההרשמה לשרות לפשוט יותר והוסיפו עדכונים שוטפים לאינטראקציה עם החברים המנויים.

המשך הדרך

בראיון שהעניק מנכ”ל מייספייס, Mike Jones, בעקבות גל הפיטורין שדילל את מצבת כוח האדם של החברה בראשותו בכמעט חצי, הוא תאר כי בשלב זה חברת ניוז קורפ שוקלת מספר אפשרויות לעתידה של מייספייס, וביניהן מכירה, איחוד עם חברה או שרות אחר, או spin-off.

אם באמת תופרד מייספייס מניוז קורפ ותהפוך להיות חברה עצמאית, ניוז קורפ מתכננת להשקיע משאבים בעסק העצמאי ואף ייתכן ועובדיה יוכלו להיות זכאים לקבל מניות בחברה העצמאית החדשה.

דקירה בלב העסק

אחד הדברים שהשפיעו וימשיכו להשפיע על עתידה של מייספייס הוא חידוש עסקת הפרסום עם גוגל. לפי הדיווחים, תזרים המזומנים הקבוע שמייספייס נהנתה ממנו עד כה באמצעות הפרסום של גוגל בתוך שרות מייספייס הגיע לקיצו. בהסכם החדש עם גוגל, אשר נחתם לאחרונה, נעדר סעיף שהיה בהסכם הקודם אשר עיגן סכום מינימלי שגוגל תעביר למייספייס, 900 מיליון דולר, בגין האפשרות לשלב פרסומות של גוגל בתוך שרות מייספייס. שינוי הסכמי זה לא רק מצמצם את תזרים המזומנים הקבוע שהיה החברה, אלא מחזק את התלות שלה במפרסמים ובפרסומות שבאתר.

במצב בו החברה נמצאת, מצב בו פייסבוק היא הרשת החברתית הפופולרית היום, ומייספייס מנגנת כינור שני (או שלישי, תלוי את מי שואלים), מייספייס תצטרך להיות יצירתית ולפתח מודל עסקי אשר יוכל לספק לה תזרים מזומנים קבוע לאורך זמן. במידה ואכן תצליח, תוכל החברה לנשום לרווחה לעוד פרק זמן בהיסטוריה של העולם המקוון.

במקביל, נראה שהעיצוב המחודש הפיח קצת חיים במייספייס. הרשת מדווחת על עליה במספר החשבונות החדשים מאז שהושק העיצוב, וגם מספר המשתמשים דרך הסלולר עלה ועומד כיום על מעל ל-22 מיליון משתמשים. נאלץ להמתין ולראות האם די בשינויים עיצוביים אלה כדי להציל את החברה מהסחרור שפקד אותה.

נדב דופמן-גור

עו"ד העוסק בתחומי דיני הטכנולוגיה, דיני פרטיות וקניין רוחני. מרצה ומנטור לסטארטאפים, ובעל ניסיון רב-שנים בפיתוח ווב (http://about.me/nadavdg).

הגב

1 תגובה על "ניוז קורפ מנסה להיפטר מ-Myspace"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
נברא
Guest

זו ההזדמנות של גוגל לחזור לזירה של הרשתות החברתיות. מעניין לראות כיצד יפול דבר…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: