גוגל מציגה שתי דרכים חדשות לפרסם ברשת

הרבה לפני שהיא ענקית חיפוש או ענקית מובייל, גוגל היא ענקית פרסום שמגלגלת מיליארדים. השבוע היא הכריזה על שני מוצרים חדשים בתחום הפרסום המקוון. הצצה

google android mobile smatphone

גוגל, כידוע, לא רק מספקת תשובות לכמעט כל שאלה שעולה על דעתנו אלא גם מהווה את אחת השחקניות הבולטות בתחום הפרסום באינטרנט – באמצעות גוגל אדוורדס, דרך פרסומות ביו-טיוב (אותה רכשה כבר ב-2006) וגם בלשונית “קידומי מכירות” בג’ימייל. השבוע (סוף ספטמבר 2015) הכריזה החברה בבלוג הרשמי שלה על השקת שני מוצרים חדשים שעשויים לסייע לחברות ולעסקים ליהנות מפרסום אינטרנטי אפקטיבי במיוחד: האחד נקרא Customer Match והוא מאפשר לעסקים לפנות אל לקוחות קיימים ופוטנציאליים בדיוק ברגע הנכון שבו הסיכוי כי “יתפתו” להצעה נכונה הוא הגבוה ביותר, והשני הוא Universal App Campaigns – כלי שמאפשר חשיפת אפליקציה לקהל נרחב במיוחד בכל האפיקים והערוצים בהם נמצאת גוגל.

ה-Universal App Campaigns כבר פעיל, ואילו ה-Customer Match – שמאפשר לגוגל להציע אלטרנטיבה של ממש לכלי דומה של המתחרה העיקרית שלה בתחום הפרסום ברשת, פייסבוק, שלקוחותיה נהנים מה-Custom Audiences (גם לטוויטר ישנו מוצר שכזה, Tailored Audiences) – יחל לפעול תוך מספר שבועות. בכל מקרה מומלץ לכל מי שעוסק בשיווק באינטרנט להכיר את הכלים החדשים בשכונה.

לנצל באמת את רשימת התפוצה

כמעט לכל עסק ישנה רשימת תפוצה שבבנייתה הוא השקיע לא מעט משאבים. ה-Customer Match של גוגל מאפשר לנצל את הרשימה בצורה אפקטיבית במיוחד, וזאת על ידי פנייה אל מי שנמצא בה – ובפרט ברגע אופטימלי.

אמנם לא קל לזהות רגע אופטימלי, כלומר כזה שבו ישנו סיכוי גבוה במיוחד שלקוח קיים של עסק ירכוש ממנו שירות או מוצר נוסף, אבל גוגל, שהשרתים שלה גדושים במידע אודות כולנו, מבטיחה למפרסמים כי היא יודעת איך לעשות זאת. לדוגמה, בעל מסעדה יכול ליצור מודעה שפונה ספציפית למי שכבר התארח אצלו ושתוצג רק בפני קהל יעד זה – כשהוא מבצע בגוגל, בכל מכשיר שהוא, חיפוש רלוונטי ועל כן הסיכוי שהוא יקליק על המודעה מקסימלי.

בנוסף ניתן לבחור להציג את המודעה הנ”ל בפני אלו המופיעים ברשימת התפוצה גם כשהם ביו-טיוב, ועוד מקום בו אפשר לפגוש את הלקוחות הוותיקים הוא בתיבת הדואר שלהם, וליתר דיוק בלשונית “קידום מכירות” – עם מייל ספציפי שיזכיר להם כמה נהנו במסעדה ויעורר בהם חשק לפקוד אותה שוב.

למצוא לקוחות דומים לאלה הקיימים

בזכות הכלי החדש יכולים בעלי עסקים גם להשתמש ברשימת התפוצה הקיימת כבסיס להרחבת מאגר הלקוחות, ובפרט כדי לפנות אל מי שישנו סיכוי טוב במיוחד כי ירכוש מוצרים או שירותים.

שוב, לא קל לזהות לקוחות פוטנציאליים אבל גוגל מבטיחה שגם את זה היא יודעת לעשות – באמצעות זיהוי המאפיינים ותחומי העניין של הלקוחות הקיימים ואיתור משתמשים בעלי מאפיינים ותחומי עניין דומים. בדרך זו מאפשרת גוגל לבעלי עסקים להציג מסרים פרסומיים בפני אותם לקוחות פוטנציאליים, הן ביו-טיוב והן בג’ימייל, וליהנות משיווק אפקטיבי במיוחד.

רוצה שכולם יורידו את האפליקציה שלך?

הכלי השני עליו הכריזה גוגל השבוע, Universal App Campaigns, מציע פרסום יעיל ונוח במיוחד לאפליקציות. כל מי שמפתח אפליקציה מעוניין מן הסתם כי היא תיחשף לכמה שיותר עיניים ותותקן בכמה שיותר מכשירים. היתרון הגדול של גוגל מבחינת היכולת לפרסם אפליקציה (כמו כל מוצר אחר) הוא בכך שהיא יכולה לעזור ליצור קמפיין אחד שיפנה לקהל רחב במיוחד ומגוון במיוחד.

באמצעות ה-Universal App Campaigns ניתן להגיע לקהל פוטנציאלי הן ביו-טיוב על מיליארד המשתמשים הנלהבים בה, הן ברשת הפרסום של גוגל (Google Display Network) ובעיקר בתוצאות חיפושים רלוונטיים גם בגוגל וגם בגוגל פליי הלא היא חנות האפליקציות לאנדרואיד. לדוגמה, אם מישהו פיתח אפליקציה שהיא משחק הרפתקאות שימוש בכלי החדש יציג אותה לכל מי שמבצע חיפוש אחרי “משחק הרפתקאות” או חיפושים דומים גם ברשת וגם בחנות האפליקציות ובמקביל יפרסם את האפליקציה ב-GDN וביו-טיוב.

המפרסם בוחר כמה הוא מוכן לשלם עבור כל התקנה של האפליקציה ע”י לקוח חדש, וגוגל מחליטה כיצד לחלק את עוגת הפרסום בין האפיקים השונים הנ”ל על סמך אופטימיזציות שונות שהיא מבצעת, כולל תוך כדי הקמפיין עצמו. בנוסף מתחייבת גוגל ליצור מודעות אטרקטיביות לאפליקציה, וזאת על בסיס התמונות שלה והמידע אודותיה כפי שהם מופיעים ב-Google Play, ולמעשה אף ליצור מספר גרסאות ולבדוק מי מהן עובדת הכי טוב – וכך להגביר עוד יותר את האפקטיביות של הפרסום.

און יבין

און יבין הוא מייסד ומנכ"ל חברת Cointelligence המספקת שירותי מידע וניתוח שוק לכלכלת הקריפטו

הגב

4 תגובות על "גוגל מציגה שתי דרכים חדשות לפרסם ברשת"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
עודד
Guest

מגלגלת מליונים ?

חסוי ● 3●
Guest

לגמרי צודק

דודו
Guest

חחחח מליונים? גוגל היא החברת פירסום הכי גדולה בעולם והיא מגלגלת מיליארדים.

און יבין
Guest

צודקים :) תוקן! תודה על תשומת הלב…

wpDiscuz

תגיות לכתבה: