אפליקציית Native או Web? הסוגייה הוכרעה

פיתוח אפליקציה לעסק או בניית אתר מותאם היא החלטה קריטית. מחקר חדש קובע שב-87% מהזמן שאנו מקדישים לסלולרי שלנו אנו מבלים באפליקציות, ורק יתר הזמן מוקדש לדפדפן

shutterstock smartphone

הפוסט נכתב על ידי אוון ספנס.

אנליסטים מחברת הביג דאטא Flurry פרסמו נתונים מהמידע שאספו על הצרכנים בארה”ב במהלך הרבעון הראשון של 2014 – כך, בעוד משתמשים מבלים יותר זמן בחברת המכשירים שלהם (ממוצע של שעתיים ו-42 דקות ביום, עליה של 4 דקות מהתקופה המקבילה בשנה שעברה), בפרמטר של איך הם מבלים את הזמן הזה חל שינוי מהותי באמת. 22 דקות ביום בלבד, זה הזמן שמשתמשים בילו בדפדפן הסלולרי שלהם, כשאת יתר הזמן הם העבירו באפליקציות השונות.

בהינתן חלוקת הזמנים הזו, נראה שהמשתמשים ממש נצמדים לתכנים שיש באפליקציות שלהם. בעוד שמשחקים דורשים שימוש באפליקציות באופן די ברור, כמעט בכל תחום אחר יש למשתמש ברירה – לחפש את המידע באפליקציות או באינטרנט.

התחרות לא ממש קיימת, משתמשים מעדיפים אפליקציות מובנות

מהנתונים שפורסמו עולה כי יותר ויותר משתמשים מסתמכים כיום רק על האפליקציות ועושים שימוש מועט בלבד בדפדפנים. כל מי צריך להגיע היום לצרכנים חייב להביא בחשבון את הנתונים הללו, ולגבש אסטרטגיה שתכלול גם את המימד האפלקטיבי של העניין.

עסקים שמשתמשים בפלטפורמות ששמות את הדגש על הרשת ועל שירותים מקוונים, עשויים למצוא עצמם בעמדת נחיתות מבחינת המצגת בפני המשתמשים, וזאת מול נותני שירות דומים בעזרת אפליקציות. אם המיקוד הוא בבניית אפליקציות, ולא בבניית אתרים מותאמים, היתרון בבחירת השימוש באנדרואיד או ב-iOS ברורים – יותר משתמשים שווה יותר נגישות, יותר הורדות, יותר הצלחה.

אחת המטרות של מערכת ההפעלה החדשה פיירפוקס OS, היא לתת למפתחים כלי פשוט, זול ונגיש להגיע למשתמשי הסלולר, מבלי שיצטרכו לעבור דרך חנות אפליקציות זו או אחרת. ובכל זאת, למרות שהחזון של חיפוש אונליין פשוט שיוביל ל’דפי אינטרנט דמויי אפליקציות’ או יריצו אפליקציות ישירות מהענן, משמעו עלויות פחותות בהרבה ונגישות לכל, עדיין אין במערכת את הגמישות שיש באפליקציות היום, וככל שאנשים עוברים יותר ויותר לסביבה אפליקטיבית, מכשירים שיריצו את מערכת ההפעלה של פיירפוקס יהפכו פחות ופחות אטרקטיביים.

בעוד שהאינטרנט מקדם גישה שווה לכולם, פלטפורמת האפליקציות נותנת לשומרי הסף (כמו אפל וגוגל) את הכוח לקבוע את כללי המשחק, את המדיניות הבסיסית, ואף לשנותם במהלך הזמן מבלי שתוכלו לעשות דבר בנדון.

אבל, אם בעסק שלכם אתם עוקבים אחרי הכלל שאתם הולכים לאן שהלקוחות שלכם הולכים, אז כדאי שתתחילו לבנות ולהפיץ את האפליקציה שלכם, וכמו כן תתחילו להפנים שגוגל ואפל תמיד יהיו צד שלישי בכל קשר שתבצעו עם הלקוחות, עד לדבר הבא.

הפוסט פורסם לראשונה באתר פורבס ישראל.

קרדיט תמונה: smartphone via shutterstock

לקריאה נוספת

הכירו את כלי הנגינה היקר בעולם

מומחים מעריכים שאפל קרובה לכניסה לתחום השידורים ברשת האינטרנט

פורבס ישראל

הגב

11 תגובות על "אפליקציית Native או Web? הסוגייה הוכרעה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
אלון
Guest
נשמע שיש פה בלבול בהגדרות. יש 2 חלוקות: 1) תוכן באפליקציה מול תוכן באינטרנט. 2) אפליקציית Native מול מה שבדרך כלל מכונה HTML5. נשמע שהמחקר בדק את החלוקה הראשונה בגלל איזכור המוגדש של הרשת ושל השימוש בדפדפן, אבל מצד שני הטרמינולוגיה של “נייטיב” והאיזכור של פיירפוקס OS גורם לחשוב שאולי מישהו בילבל בדרך בין החלוקות. (וגם העובדה ש-FLURRY ידעו סטטיסטיקות תומכת שהכוונה היתה לאפליקציות HTML5 ולא לשימוש בדפדפן) אפליקציות HTML5 הן דרך גנרית לכתוב אפליקציות שיעבדו בכל הפלטפורמות – אבל לא צריך להשתמש בדפדפן כדי להפעיל אותן. הן מגיעות עם מעטפת שמותאמת לאותה פלטפורמה, שיודעת להפעיל את הקוד הגנרי. הן… Read more »
איציק
Guest

כן, בטח…

תארו לעצמכם שעבור כל גישה לדף באינטרנט הייתם צריכים להתקין אפליקציה עבור דף זה, ולעדכן גרסאות עבורה מידי פעם, הרי זה מהר מאוד יגרום ל”פיצוץ אוכלוסין” על הנייד שלכם.
אין הצדקה להמציא אפליקציה עבור כל עסק.

זוכר גם שלא מזמן התייחסו לפייסבוק כמעין תחליף אינטרנט וכל עסק חשב שהוא צריך להופיע שם, כאילו שזה איזשהו סלון קטן שכולם נמצאים בו – גם כאן אירע “פיצוץ אוכלוסין” – היום בפייסבוק עסק צריך להשקיע הרבה מאוד כדי לייצר נוכחות.

המאמר זה נראה יותר כמו תוכן שיווקי המשרת אינטרסים סמויים (לא ברור לי אילו) ולא כמו מאמר רציני – הוא מזיק ומיותר.

יגאל כרמי
Guest
המסקנה לפיה עדיף לעסק לפתח אפליקציה נשמעת שיטחית במקרה הטוב. הנה למשל מחקר ש”מוכיח” ההיפך: http://tech.eu/features/871/european-app-makers-losing-fight-todays-battleground-smartphones-home-screen/?utm_source=Tech.eu+Newsletter&utm_campaign=0c40a7d10d-Weekly_newsletter_1_December_2013_12_5_2013&utm_medium=email&utm_term=0_9b0e4c42b9-0c40a7d10d-80944389 בקצרה, הוא טוען שאין מקום על מסך הסלולר למספיק אפליקציות. יש גם מחקרים שמראים שמספר האפליקציות שאנשים באמת משתמשים בהם הוא קטן ביותר, לרוב חד ספרתי. בנוסף, אפליקציות קשה לקדם בגוגל, ומאוד קשה להפנות קמפיינים פרסומיים לאפליקציה. בוא ניקח דוגמא של חנות נעליים. אנשים בממוצע קונים נעל פעם בשנה, פעמיים בשנה, אולי שלוש. אתם מצפים מהם להוריד אפליקציה ולהתקין אותה בשביל להיכנס לחנות? נו באמת. אותו דבר נכון לחברת עורכי דין, יועצי נדל”ן, חנות מוצרי חשמל, חנות ספרים וכיו’ב. ואם נחזור לגוגל גוגל, אם… Read more »
אורי
Guest

חייב לומר שהתגובות פה יותר איכותיות מהכתבה עצמה…

Elhay
Guest

רוב הכתבות כאן לא באיכות גבוהה מבחינת התוכן והדיוק בפרטים.
אני תמיד קורא קודם את התגובות כדי לדעת אם שווה לקרא את הכתבה.

אורי מנור
Guest
המחקר של Flurry באמת פשטני להרגיז: הוא משתמש בהנחות יסוד בעייתיות ולכן התוצאות ה”ודאיות” האלו: חברים יקרים, הbrowser הוא גם אפליקציה (!) והוא האפליקציה הפופולארית ביותר אחרי פייסבוק (וגם זה תלוי דמוגרפיה), וזה דומה מאוד להרגלי הגלישה הממוצעים בדסקטופ: google, פייסבוק ומספר אתרים פייבוריטיים. בואו נזכור גם שכל האפליקציות שאינן נייטיב להוציא את פיסבוק ויו-טיוב – מתחלפות תדירות (מרביתן ננטשות בכלל). בקיצור, אין חדש, המומחים של flurry לא כ”כ מבינים את הdata שלהם. הבראוזר היה, נשאר ויישאר החלון העיקרי לעולם, מספר מועט אפליקציות rich content תפסו חזק במובייל – אבל הרוב המכריע של האפליקציות פשוט לא תופס, כי אנשים לא… Read more »
אילן
Guest
לא כל כך מבין למה היה צריך לבצע מחקר כדי להגיע למסקנה הרטורית הזאת. עולם האפליקציות הווביות עדיין בחיתוליו משלוש סיבות עיקריות שעתידות להתפוגג: 1. האינטרנט הסלולארי עדיין לא ברמה כזאת גבוהה שיכולה להשתוות למהירות התגובה של אפליקציות הנייטיב ולכן משתמשים (שבד”כ חסרי סבלנות) יעדיפו שלא “לדשדש” באפליקציה שכל דף בה נטען ביותר משתי שניות. בעיה זו תיפתר ככל הנראה עם כניסת הדור הרביעי לסלולאר והחל מהדור החמישי (2018-2019) אנחנו נתחיל לראות את המהפך ואת סטיב מתהפך בקברו. 2. נכון לכרגע, מלבד אפליקציות מעטות וחכמות שעושות שימושים מתוחכמים בטכניקות שונות כגון שתילה פולשנית של אייקון וובי במסך הבית ו/או שימוש… Read more »
dra
Guest

“החל מהדור החמישי (2018-2019) אנחנו נתחיל לראות את המהפך ואת סטיב מתהפך בקברו”

על מה אתה מדבר? סטיבן הוא זה שהתנגד לפתיחת ה-App Store למפתחי צד שלישי והוא זה שהתעקש על החזון שפיתוח אפליקציות web למובייל זה העתיד. רק אחרי לחץ של גורמים אחרים בחברה ומחוץ לה, הוא הסכים ללכת לכיוון הזה.

אילן
Guest
..It was a figure of speech לשאלתך, חזון לחוד ומציאות לחוד. סטיבן, כפיוניר טכנולוגי, תמיד הקדים את זמנו. זה שהוא התעקש על החזון של פיתוח אפליקציות ווב לא אומר שזה היה הדבר הנכון לעשות בזמנו. כשהאייפד-טאץ/אייפון הראשון יצאו לשוק, עולם האינטרנט הסלולארי היה עוד בחיתוליו (וגם היום עדיין אינו ברמה מספקת). אז בוא תסביר לי בבקשה מה שווה חזון אם לא אין לך את הכלים להגשים אותו תוך טווח זמן “סביר”. זה בסדר גמור לדעתי שהחברות הגדולות בחרו להוות פלטפורמה לאפליקציות נייטיב (גם אם זה מאינטרס כלכלי) משום שאם היו בוחרות בפלטפורמות לאליקציות ווב כולנו היינו עדיין מדשדשים באטיות בין… Read more »
בעל עסק
Guest

אבל הילדון שהתעקש למכור לי אפליקציית דפדפן בטענה שזה העתיד והוא תוך שבוע עושה ומקסימום פונגאפ. המחיר שערורייתי אבל אילו כישורים יש לו להרויח כסף לשכ”ד בת”א מלבד עצוב וכתיבת סקריפטים במסווה של תכנות לכאורה שהוא למד באיזו ‘מכללת האקרים’?

שגיא
Guest
wpDiscuz

תגיות לכתבה: