מהיום: משלמים עם הסמארטפון באוטובוס, וגם- חוסכים כסף

הרפורמה החדשה תפעל לצד הטענת הרב קו ותאפשר לכם לשלם באמצעות אחת מ-4 אפליקציות ע”י סריקת קוד QR ולפי אורך הנסיעה שלכם. כך זה יעבוד

צילום: גיקטיים

התחבורה הציבורית מרגישה כרגע, לפחות לחלקנו, כזיכרון רחוק – אבל במיוחד עכשיו כשאין סגר (בינתיים), יש עדיין מי שזקוקים לאוטבוסים כדי להתנייד. החל מהיום (ג’) תוכלו להשאיר את הרב-קו בבית ולהשתמש באחת מארבע אפליקציות שונות כדי לשלם על הנסיעות שלכם. בואו נעשה לכם סדר.

שכחתם את הארנק? לא נורא – שלמו בנייד

עד כה הייתם צריכים להצטייד בכרטיס רב-קו טעון מראש בכסף או בחוזים ספציפיים לנתיב הנסיעה שלכם. כעת, במסגרת הרפורמה החדשה של משרד התחבורה תוכלו לשלם על הנסיעות בתחבורה הציבורית באמצעות אפליקציות (נכון להיום רק באוטובוסים) על ידי סריקת קוד QR שימוקם בסמוך לדלת האוטובוס כדי לתקף את הנסיעה, ולהזין את תחנת היעד שלכם כדי לחשב את עלות הנסיעה.

מלבד הנוחות של תשלום בסמארטפון, החיוב של הנסיעות יבוצע פעם בחודש בהתאם לכמות הנסיעות שתעשו ועל פי אורכן. נכון להיום ישנן 4 אפליקציות שונות שיוכלו לשמש אתכן לצורך תשלום על הנסיעות – רב-פס של HopOn (זמין לאנדרואיד ול-iOS); מוביט שמאפשרת תשלום גם דרך פנגו (זמין ל-iOS ואנדרואיד); ANYWAY של ישראכרט (זמין לאנדרואיד ול-iOS); ו”התחנה” (זמין לאנדרואיד ול-iOS) של משרד התחבורה שפותחה ע”י Via, שמפעילה את שירות Bubble.

התשלום באמצעות האפליקציות יחושב על פי מרחקי הנסיעה שבוצעו בפועל על פי “שיטת הטבעות” המחלקת את המדינה ל-6 טבעות חיוב, כשהמשתמשים נמצאים תמיד במרכז הטבעת והמרחק שאותו הם עוברים בין טבעות החיוב מהווה את הבסיס לחישוב החיוב תמורת הנסיעה. מדובר בשיטה השונה משיטת התעריפים הנהוגה כיום, שבה מחשבים את תעריפי הנסיעה עירוניים והבינעירוניים על פי טבעות גיאוגרפיות קבועות ומוגדרות מראש, מבלי להתחשב בנקודת המוצא של הנוסע. כך, אם אתם נמצאים למשל בדיוק בתחנה אחת לפני טבעת נוספת, לא תצטרכו מעתה לשלם עבור כרטיס יקר יותר.

במשרד התחבורה אומרים כי למרות שהמהלך כרגע זמין רק בנסיעה באוטובוסים הוא יתרחב בהמשך גם לנסיעה ברכבת הקלה בירושלים ולרכבת ישראל. כל האפליקציות תומכות גם בפרופילים ייעודים כמו בני נוער, סטודנטים וכדו’ וייתנו למשתמשים את ההנחות המתאימות בהתאם לשימושים שלהן.

יש גם הנחות

התשלום בשיטה החדשה יתבצע בסוף כל חודש, כשהאפליקציות יבצעו את הגביה בהתאם למועד חיוב האשראי, אך חישוב התשלום יבוצע בהתאם לנסיעות שלכם לאורך החודש כולו ולא בסוף כל יום כשהן מחשבות את סך הנסיעות הכולל.

החישוב יתבצע כך שבעבור כל שקל מעבר ל-200 שקלים ועד 400 שקלים תקבלו 75 % הנחה על כל שקל כשההנחה המקסימלית היא 150 שקלים. אם סך הנסיעות הנסיעות שלכם גבוה יותר וינוע בין 400 ל-1,000 שקלים תקבלו הנחה של 50% על כל שקל – משמע עד 300 שקלים הנחה. בנסיעה מעל 1,000 שקלים תקבלו הנחה של 25 אחוזים על כל שקל נוסף.

הרפורמה החדשה נוספת על כל אפשרויות התשלום הקיימות כמו הטענת הרב-קו שלכם, כך שאם אתם פחות בעניין של שליפת הטלפון בכל כניסה לאוטובוס, אין לכם מה לדאוג. אם אתם פחות בקטע של לזכור את הרב-קו שלכם באופן כלליות או להטעין אותו כשאתם צריכים לנסוע בתחבורה ציבורית – אתם ממש מסודרים עם השיטה החדשה.

למי מכם שרוצים גם לוודא איזו שיטה משתלמת לכם יותר – באתר רב-פס (האפליקציה של HopOn לנסיעה דרך סריקת ה-QR) ובאפליקציית “אוטובוס קרוב” יש מחשבון נסיעה שבו תוכלו להזין את הנקודה שממנה תצאו ואת נקודת היעד שלכם. לאחר מכן תקבלו את כל המסלולים המתאימים לפי זמן נסיעה ועם הבחירה במסלול – תקבלו רשימה מקיפה של אפשרויות התשלום (טעינת חוזה ברב-קו או תשלום באפליקציה), כשהמערכת מציינת אילו אפשרויות יהיו המשתלמות ביותר בנסיעה חד-פעמית, הלוך ושוב ולאורך זמן (במשך שבוע או חודש).

רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? רוצים לקבל את כל עדכוני הטכנולוגיה ברגע שהם קורים? הצטרפו עכשיו לערוץ הטלגרם שלנו כאן

אושרי אלקסלסי

Your Friendly Neighborhood Geek. יש לכם סיפור טכנולוגי? דברו איתי: Oshry@geektime.co.il

הגב

20 תגובות על "מהיום: משלמים עם הסמארטפון באוטובוס, וגם- חוסכים כסף"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
שם כלשהו
Guest

האופצייה עם מוביט סבילה אבל מה הטעם אם ברוב המדינה התחבורה הציבורית בלתי שמישה?

דניאל
Guest

השאלה שלי האם סריקת הקוד והכנסת יעד הנסיעה לא ייצרו תור של אנשים בעלייה לאוטובוס? גם ככה למבוגרים קשה עם אפליקציות, אז האם זה יהיה מהיר יותר, או מלא בתקלות? הזמן יגיד

ASD
Guest

ואיך זה שונה מהמצב היום שצריך לשים כרטיס על המכונה?
סריקת בר קוד לוקחת רבע שנייה וברקודים אפשר בקלות לפזר בכל רחבי האוטובוס.

יוסי
Guest

כתבה שימושית תודה רבה!

סיני
Guest

מזל טוב. אני גר בסין ואצלנו משלמים עם הנייד בכל מקום כבר למלעלה מ-7 שנים…

ASD
Guest

וגם חוסמים לכם מלא שירותי מידע מרחבי העולם ומי שמביע התנגדות ממושכת לשלטון יכול גם ללכת לגולאג, אז מה הטענה שלך?

בצל כחול
Guest

that escalated quickly…

דוד
Guest

חייבים תמיד רב קוֿ גיבוי עם הנייד לא זמין {תקלה, טעינה}

ASD
Guest

למה ההנחה קטנה ככל שנוסעים יותר? הייתי מצפה שיעודדו אותי לנסוע בתחבורה ציבורית או שיקלו על אוכלוסיות שאין להן אופציה אחרת ונוסעות המון.

מצד שני, אני מצפה להיגיון ופה מדובר במשרדים ממשלתיים אז אני בעצם לא אמור להיות מופתע.

אלי
Guest

נכון לרגע זה, מימוש הרעיון נעשה הכי רע שאפשר. באוטובוס (347 של מטרופולין, למשל) יש מדבקת ברקוד אחת בחלון הימני ליד המושב, שכרגע חסום. אתה צריך לטפס עליו – כאשר ישב שם נוסע זה יהיה מעניין – ולסרוק לפעמים בחשיכה מוחלטת. לפעמים המדבקה מוסתרת ע”י מגן השמש. יש אוטובוסים בהם מתנהלת סוג של מלחמת עולם על כל מושב. מי שיסרוק את הברקוד לא יצליח למצוא מקום ישיבה. מקסים… פשוט מקסים.

בצל כחול
Guest

כנראה נראה מוצר שהמנהלים שלו לא משתמשים בו ולא יודעים בכלל איך הוא מתנהג…

בצל כחול
Guest

ככה נראה*

מבין
Guest

לא תמצא, כולם ממורמרים

קוד אדום
Guest

הסליקה מתבצעת ישירות מול השרת? מה עושים כאשר השרת לא זמין בגלל עומס (כי השעה 8 בבוקר והם לא אלופים בסקיילינג)?

אליהו
Guest

מחפש פה תגובה חיובית..

מבין
Guest

לא תמצא, כולם ממורמרים

אחד שתלוי באוטובוסים
Guest
אחד שתלוי באוטובוסים

כי זה שיטה מיותרת לחלוטין עדיף רב קו

המגיב החד פעמי
Guest
המגיב החד פעמי

תתחיל תמכור לימונדה

אנריקו
Guest

מה עם עובדי סיעוד זרים? אין להם כרטיס אשראי

דני
Guest

מבדיקה מהירה של נסיעות באזור הנרכז, ניראה שרב קו זול יותר בגלל ההנחה על התיקוף (פרופיל רגיל) וגם בעוד הרגלי שימוש שבדקתי נמצא ששיטת התשלום הזו יקרה יותר למצבים מסויימים (שהם די נפוצים)

wpDiscuz

תגיות לכתבה: