פיתוח ישראלי יוריד את רוכבי הקורקינטים השיתופיים מהמדרכה

אם רכבתם אי פעם בעיר, סביר להניח שלא ניווטתם על בסיס שבילי האופניים הזמינים בה. אפליקציה ישראלית רוצה לשנות את זה, ובקרוב תוכלו להשתמש בה גם בקורקינט שיתופי

תמונה: Pexels​

בואו נודה בזה, אתם או שונאים או אוהבים את הקורקינטים השיתופיים שהציפו כמה וכמה ערים בישראל. כל רוכב על כלי שכזה יכול להיות אדם אחד פחות בכביש הסואן או באוטובוס הצפוף מצד אחד, אבל מצד שני קשה להתעלם מהסכנה שמתרחשת על המדרכות. אז לאחת השחקניות המרכזיות בישראל, Bird (שאת דבר כניסתה לשוק הישראלי חשפנו בגיקטיים), יש פתרון מעניין שאולי סופסוף יפריד בינכם לבין הרוכבים על הכלים הזעירים, והוא מבוסס על פיתוח של סטארטאפ ישראלי.

“לא רצנו לכתוב Code”

האפליקציה החדשה, שנקראית Bird Maps, היא בעצם סוג של גוגל מאפס או ווייז עבור רוכבי האופניים והקורקינטים. אתם פשוט מזינים את כתובת היעד שלכם רגע לפני שאתם עולים על הקורקינט שלכם, והמערכת תדע להציע לכם ניווט ויזואלי וקולי שידע להכווין אתכם קודם כל לשבילי האופניים, כבישים מתונים מבחינת תנועה וכאלו שמותאמים יותר לרכיבה על כלים זעירים.

החברה שעומדת מאחורי הפיתוח, שהפיילוט שלו יתחיל בתל אביב ובפריז בעת הקרובה, היא Trailze, שהתחילה בתור אפליקציית ניווט לשטח, ועשתה פיבוט במהלך 2019. בראיון לגיקטיים מסביר רונן ביתן, מייסד ומנכ”ל Trailze, על הדרך שהובילה לשיתוף הפעולה עם בירד: “זה חיבור שנמשך כבר הרבה זמן. זה לא מוצר שפיתחנו במיוחד…. מאז שעשינו את הפיבוט בתחילת 2019, נמצאנו בקשר עם שחקנים גדולים בשוק… כל מה שעשינו בחודשיים  הראשונים זה לדבר עם רוכבים ועם חברות. לא רצנו לכתוב קוד, רצינו להבין את השוק”. בעזרת הפידבקים הללו, מסביר ביתן, פיתחה החברה מנגנון ניווט שאמור “לחשוב כמו רוכב”.

גם גוגל השיקה ב-Maps אפשרות לניווט עם אופניים. מה ההבדל ביניכם?

ביתן: “המערכת שלנו מביאה מסלולים הרבה יותר בטוחים מאלו של גוגל. עשינו על זה מחקר. לקחנו Outputs של חברות השכרה והשוונו עשרות אלפי מסלולים. האפליקציה שלנו מנווטת בצורה בטוחה יותר ב-30% ומשתמשת פי 3 בשבילי אופניים. זה מאוד משמעותי”.

ומה בנוגע לעובדה שאין בעצם מתקן לסמארטפון על גבי קורקינטים שיתופיים?

“המערכת שלנו בנויה מראש רק על אודיו. אתה לא צריך להסתכל עליו בכלל. מבחינתנו תזרוק את הטלפון לכיס. הרעיון היה שהעיניים נשארות על השביל או הכביש.”

בהמשך: האפליקציה אולי תוכל למנוע את התאונה העצמית הבאה?

האפליקציה של Trailze בפעולה. צילום: גיקטיים

“אנחנו B2B, ולא ווייז. המטרה שלנו היא לשבת במוצרים אחרים כמו חברות משלוחים, עיריות ושחקנים אחרים”, טוען ביתן. מלבד אופציית הניווט, ביתן חושף כי Trailze מתכוונת לקחת את האפליקציה שלה לשלב הבא, ולהשתמש בחיישנים שעל גבי הקורקינטים, וגם אלו שבסמארטפון שלכם, כדי לזהות הפרעות במהלך הנסיעה. ביתן מסביר שהאלגוריתם של החברה יכול לזהות למשל בורות בכביש, הפרעות במזג האוויר , מהמורות וכבישים לא מותאמים, ולדווח על כך לרוכב הבא.

“ראיתי שני רוכבים נופלים ברצף בגלל השקייה ליד שביל אופניים. אנשים מחליקים ונופלים ואנחנו רוצים להגיד לרוכב הבא שמגיע שהוא צריך להאט ולהיזהר”. ביתן טוען שהמערכת של החברה הגיעה ל-96% דיוק: “הצלחנו לזהות לפי הרעידות מתי אדם רוכב על שביל אופניים ומתי הוא על כביש. אפשר להגיד לו ‘יש שביל אופניים לידך, תעבור אליו ותהיה יותר בטוח'”. בהמשך, כך לדברי ביתן, חברות כמו חברות ההשכרה יוכלו להציע מודל של הנחה קלה במחיר הנסיעה לרוכבים שירכבו בפועל בצורה בטוחה ורק על שבילים.

Trailze מעסיקה כיום 4 עובדים, וגייסה עד היום כ-1.5 מיליון דולר.

כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים כל העדכונים מחכים לכם בערוץ הטלגרם של גיקטיים להצטרפות לערוץ הטלגרם שלנו לחץ כאן

עידן בן טובים

נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדג׳טים והרבה פחות מדי זמן פנוי כדי לשחק עם כולם. בעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות לסוללות של מכשירים. כשהוא לא עסוק בלכתוב על טכנולוגיה, הוא אוהב לדבר עליה, והרבה

הגב

8 תגובות על "פיתוח ישראלי יוריד את רוכבי הקורקינטים השיתופיים מהמדרכה"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
צופר
Guest

מהר vs בטוח
ממממ… מעניין במה הטייסים יבחרו.

אמיר
Guest

גאוני. הייתי מוסיף פיצ׳ר שיתן אינדיקציה לרוכב בכמה הוא מאריך או מקצר את הדרך. כמו כן מדגיש מלל בעניין הבטיחות בעניין. בהצלחה.

משה
Guest
הפתרון האמיתי לא נמצא באפליקציה הזו או בדומותיה. הבעיה העיקרית של רוכבי אופניים וקורקינטים במרחב העירוני הוא שאין להן אזור בטוח ומוגן משלהם. גם שבילי אופניים אינם בטוחים – א. יש הולכי רגל שהולכים עליהם ומפריעים או חוצים אותם ב. יש מכוניות שעלולות לחצות את השביל בדרך לחניון וכדומה. הפתרון האמיתי הוא שבילים ייעודים רב לבעלי אופניים וקורקינטים. כדי לבנות מערכת סגורה של שבילים כאלה צריך לחשוב על הממד השלישי. ממד הגובה. ולבנות מערכת מסועפת של שבילי אופניים בכל עיר שממוקמת על עמודים של 3 מטר. המערכת הזו תשרת את האופניים והקורקינטים בלבד. יהיו רמפות שניתן לעלות ולרדת מ”הגובה”, ובאמצעות… Read more »
חור בגרוש
Guest

כי איזה דייר בקומה ראשונה לא רוצה קורקינטים מול החלון, למדינה אין בכלל מושג שנקרא תכנון תחבורה, אם היא מאשרת מגדלים ברחובות שאין סיכוי שיוכלו להכיל את נפח התחבורה הנדרש מכך, זה אמור לרמוז לך משהו.

בצל על אופניים
Guest
בצל על אופניים
וואי וואי כמה בעיות עם זה, לא יודע מאיפה להתחיל… מליון מנויים? אתה כנראה חי בסוג של סרט… אין מצב שמליון אנשים ירשמו למנוי כזה. דבר שני, עלות הבניה של דבר כזה יהיה הרבה יותר מ600 מליון שקל (כדי לרשת עיר שלמה או אפילו צירים ראשיים במטרופולין של תל אביב-רמן גן ואזורי התעסוקה העמוסים). דבר שלישי, נניח שמתחילים לבנות היום, עד שייסימו להקים את התשתית הזאת אנשים כבר ימצאו לעצמם פתרון אחר ויותר מהיר. זה כבר הוכח שתשתיות לא מתקדמות מספיק מהר כמו פיתוחים טכנולוגיים שמוצאים פתרונות לעצמם. דבר רביעי, יהיו לזה המון מתנגדים מהקומות הנמוכות שפתאום יהיו להם אנשים… Read more »
אוריאל
Guest

אנשים מיוחדים עוד מימי ניווט השטח, שמכירים את המשתמשים בונים מוצר שפשוט עושה את העבודה. הפיבוט לניווט עירוני נראה בדיוק ברגע הנכון. נראה לי שבחסות הקורונה והמודעות הסביבתית זו שנה נהדרת בשביל מוצר כזה להמריא לשמיים.

DNA
Guest

רעיון מצויין, אין לי ספק שהייתי משתמש בזה. הבעיה היא ששבילי האופניים בישראל (בעיקר בת”א) גרועים, לא רציפים, לפעמים ממש לא הגיוניים, מאריכים את הדרך ומסבכים את החיים, זו הסיבה שאנשים לא משתמשים בהם והאפליקציה הזו, עם כל הרצון הטוב, לא תתקן את השבילים. בתור מי שבעיקר הולך ברגל בת”א ומרגיש שהמדרכה הפכה למסוכנת כמעט כמו הכביש, אני ממש מקווה שזה ישפר את המצב, מחזיק אצבעות.

תות
Guest

מוביט עושה את זה כבר שנים בצורה מעולה מה ההבדל?

wpDiscuz

תגיות לכתבה: