פטנט חדש של אפל חושף שירות חדש להתקנת אפליקציות אוטומטית על-בסיס מיקום

אפליקציות אייפון ייעודיות לעסקים וכנסים כבר הפכו לפופולאריות במיוחד בחו”ל ובחודשים האחרונים גם צוברים תאוצה בישראל, אך אלו תופסות “מקום יקר” במכשיר ובדרך כלל לא נעשה בהן שימוש תדיר במיוחד. מסתבר שגם את הבעייה הזאת הצליחה אפל לפתור והיא אפילו מתכננת לעשות מזה כסף.

אפליקציות אייפון ייעודיות לעסקים, כנסים ואתרי תיירות הפכו לעניין פופולארי מאוד בחו”ל ובחודשים האחרונים (מאז הגעתו הרשמית של המכשיר) אנחנו רואים התעניינות גוברת גם מצד בעלי העסקים בארץ. הבעייה הגדולה עם האפליקציות הייעודיות הללו היא שהן תופסות מקום במכשיר, עבור אפליקציה עם שימוש מאוד ספציפי אשר בדרך כלל לא נעשה בה שימוש תדיר. מסתבר שגם את הבעייה הזאת הצליחה אפל לפתור והיא אפילו מתכננת לעשות מזה כסף.

בסוף השבוע האחרון פרסם משרד הפטנטים האמריקני עדכונים לגבי 16 פטנטים שהוגשו על-ידי אפל. בין הפטנטים הללו היה אחד שעניין אותנו במיוחד והוא שירות חדש מבוסס מיקום אשר מיועד לאפשר התקנה אוטומטית של אפליקציות בהתאם למיקום הנוכחי שלכם. הרעיון שעומד מאחורי הפטנט הוא פשוט למדי. דמיינו לעצמכם שאתם מגיעים למסעדה ובאופן אוטומטי מופיעות לכם במכשיר אפליקציות המעדכנות אתכם לגבי זמני ההמתנה לשולחן במסעדה והתפריט העדכני של היום. לחילופין, כאשר תכנסו לתוך ספריה ציבורית, תופיע במכשיר אפליקציה המאפשרת גישה לקטלוג הדיגיטלי המלא של הספריה הכולל רשימה ומיקום של הספרים בתוך הספריה עצמה.כאשר תעזבו את המסעדה, או הספריה האפליקציות יוסרו באופן אוטומטי.

כך יעבוד השירות החדש. מקור: Patently Apple

השירות החדש פותח אופציות חדשות עבור בעלי עסקים המעוניינים לפנות לקהל ההולך וגדל של משתמשי המכשירים של אפל. השירות החדש בעצם מתעלה מעל לכל תחום ה”פרסום-מבוסס-מיקום” ויכול להפוך להזדמנות עסקית מעניינת במיוחד עבור אותם בעלי עסקים וכמובן עבור מפתחי האפליקציות המספקים להם את השירות.

כפי הנראה, השירות החדש יגיע באופן מובנה כחלק ממערכת ההפעלה אך בשלב הזה עדיין לא ברורה האימפלמנטציה המעשית של השירות בתוך המכשיר ונשארו עדיין כמה שאלות שלא קיבלנו עליהן מענה כגון כיצד נקבל התראה על האפליקציות החדשות שהותקנו והאם השירות יופעל במתכונת Opt-in (המחייב הפעלה של השירות) או Opt-Out (מופעל באופן אוטומטי ומי שרוצה יוכל לכבות אותו), אך להערכתנו מתכונת ה-Opt-Out, למרות הרווח הברור שיצמח לחברה כתוצאה מהבחירה בה, תגרור אחריה מאבקים ממושכים עם ארגוני הגנת הפרטיות והרשויות השונות ולכן אינה מהווה אופציה אמיתית.

דוגמאות לאפליקציות מבוססות מיקום. מקור: Patently Apple

המידע שפורסם על השירות החדש, אשר הגיע באמצעות הפרסום של משרד הפטנטים האמריקני, מפרט רק על היכולות הטכנולוגיות וצורת העבודה של השירות החדש ולפיכך, אין אנו יודעים מתי ובאיזה הקשר מתכננת החברה להשיק את השירות החדש. מאחר והפטנט המקורי הוגש כבר ברבעון הרביעי של שנת 2008, קיים סיכוי סביר שאפל תחשוף את השירות החדש במסגרת כנס המפתחים השנתי שיערך בחודש הבא, יחד עם השקת הדור החדש של מכשירי האייפון.

האם השירות החדש מהווה איום על הרשתות החברתיות מבוססות המיקום דוגמת Foursquare או שמא זוהי דווקא ההזדמנות הגדולה שלהם לנופף במודל עסקי מוצלח ש”אפילו אפל רואה בו עניין”? מה אתם חושבים?

Avatar

יניב פלדמן

לשעבר העורך הראשי של גיקטיים ומייסד שותף של האתר. יזם, טכנולוג, כלכלן בהשכלה והיסטוריון חובב. התחביב האהוב עליו הוא מציאת פתרונות מסובכים לבעיות פשוטות במיוחד.

הגב

3 תגובות על "פטנט חדש של אפל חושף שירות חדש להתקנת אפליקציות אוטומטית על-בסיס מיקום"

avatar
Photo and Image Files
 
 
 
Audio and Video Files
 
 
 
Other File Types
 
 
 

* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.

סידור לפי:   חדש | ישן | הכי מדורגים
יותם
Guest

מישהו מכם שמע על Cloud Computing?
למה להתבסס על הורדה של אפליקציה מקומית עם אפשר לעשות הכל דרך הענן.

אפל צריכה להשקיעה מזמנה בפיתוח הדבר שכביכול היא הכי סומכת עליו בעתיד וזה טכנולוגיות מבוססות דפדפן.
הפרוטוקול הזה הוא עוד דוגמה לקידום של טכנולוגיות שעובדות רק על מכשירי אפל ועוזרות רק לחברה אחת בעוד שטכנולוגיות כמו פלאש שרצות על כל פלטפורמה ומאיימות על אפל והאפליקציות שלה מושמטות מהמכשירים שלהם.

יצחק
Guest

חלום ליצרני וירוסים!

השכן מלמעלה יכול להתקין אפליקציה שתעזור לכם לשלם למסעדה ב10% הנחה דרך התוכנה (סתם דוגמה) ועל הדרך “לתרום” לחשבונו 10$ או משהו נחמד כזה אולי גם עם ססמאות.

עוד שימוש מועיל יהיה לשלוח SMS דרך המכשיר של הלקוח לחברים שלו לצורך פרסומי.

למה זה יותר בעייתי מהמצב שהיה עד היום?

יצחק
Guest

סליחה, נשלח בטעות לפני הסיום.

זה יותר בעייתי מכיון שאין את המסנן של הדירוג שיש בדרך כלל כי אדם לא מצפה שלבית הקפה השכונתי יהיו הרבה מדרגים.

wpDiscuz

תגיות לכתבה: