צפיית Binge זה כל כך 2016, הכירו את ה-Binge Racers
נטפליקס מזהה מגמה של משתמשים שמסיימים עונות שלמות ב-24 השעות הראשונות לשחרורן
העידן בו היינו צופים בסדרות בפרק אחד בשבוע נראה כמו היסטוריה. כיום כבר לא צריך לחכות שבוע שלם לפרק חדש בזכות תופעה שנטפליקס אחראית לחלק גדול ממנה: צפיית הבינג', צפייה רצופה בפרקים של סדרה. על פי רוב, כאשר נטפליקס עולה לאוויר עם סדרת מקור חדשה, היא משחררת את כל פרקי העונה שלה במכה אחת. כעת, נטפליקס מדווחת כי היא מזהה תופעת צפייה חדשה בפלטפורמה שלה: משתמשים שמנסים להיות הראשונים שמסיימים בבינג' את הסדרות האהובות עליהן, או כמו שהיא קוראת להם: בינג' רייסרס (Binge Racers).
לצפות בעונה שלמה תוך פחות מ-24 שעות רק כדי להתרברב
ההגדרה של נטפליקס לבינג' רייסרס היא משתמשים שצופים בכל הפרקים החדשים שעלו ב-24 השעות הראשונות לשחרורם. ב-2013 מספר הרייסרס העולמי עמד על 200,000 משתמשים, אך כיום, לפי נטפליקס, יש יותר מ-8.4 מיליון משתמשים שעונים על ההגדרה הזאת. בשביל אותם צופים, צפייה מהירה היא הישג שיש להתגאות ולהתרברב בו. לא פחות.
"ישנו סיפוק ייחודי שמגיע עם היותך הראשון שמסיים סיפור", אומר בריאן רייט, סגן נשיא מחלקת תוכניות מקור בנטפליקס, "בין אם מדובר בעמוד האחרון של ספר או רגעי השיא האחרונים של תוכנית טלוויזיה אהובה".
התוכנית שגרמה לכמה שיותר Binge Racers לצפות בה בנטפליקס, למרבה ההפתעה, היא Gilmore Girls: A Year in the Life, האיחוד המדובר של "בנות גילמור". סדרות נוספות שמשכו את הרייסרס הן Fuller House (האיחוד והתוכנית החדשה של "צער גידול בנות"), The Defenders (הסדרה שמאחדת את כל גיבורי סדרות Marvel בנטפליקס) ו-Stranger Things.
המדינה בה קיים המספר הגדול ביותר של רייסרס היא קנדה, ואחריה ממוקמת ארצות הברית. למרבה האכזבה (או שאולי דווקא ההפך), ישראל לא מככבת ברשימת 20 המדינות עם מספר הרייסרס הגדול ביותר.
צפיית בינג' כסמל סטטוס
אפשר לחשוב שחלק מהרייסרס פוחדים מספוילרים ועל כן מנסים "להתחסן" מהם מהר ככל האפשר, אך בנטפליקס מצביעים על כך שרוב הרייסרים בכלל צופים בסדרות קומיות, כלומר סדרות שאין בהן אלמנט "ספויילרי". אז מה גורם למיליוני אנשים בעולם להתנתק מהעולם ל-24 שעות? אפשר לראות בנתונים של נטפליקס מגמת שינוי חברתית: אם עד כה תפסנו מוצרי צריכה כסמלי סטטוס, נראה שהיום גם מוצרים וירטואליים הופכים לסמל סטטוס.
בעידן שבו כשעה לאחר שידור פרק של "משחקי הכס" מסתובבים כבר ממים ברשת, ואחרים פשוט חייבים לכתוב סטטוס שמפרט את תחושותיהם על הפרק, כנראה שהעלאת ציוץ או סטטוס שמתגאה בעובדה שהם כבר סיימו את העונה ממלאת אותם בתחושת הישגיות, ואולי לתחושתם הופך אותם למומחים בנושא. הבינג' רייסרס הם "המטורפים לדבר" בתחום הסטרימינג, ועל פי הנתונים של נטפליקס, התופעה רק הולכת ומתרחבת.
יכול להיות גם שתופעת הרייסרס היא בכלל הקצנה טבעית של תופעת הבינג'. אם אנחנו כבר מתחילים להתרגל לזה שספקיות תוכן נותנות לנו לבחור את קצב ההתקדמות שלנו, מן המצופה שמעריצים כבדים של סדרות ותיקות כמו "בנות גילמור" או חולי הנוסטלגיה של "צער גידול בנות", ואפילו מעריצי סדרות Marvel, פשוט ירצו לגמוע את כל העונה בצפייה אחת רצופה.
אחרי שהביאה את הבינג' להמונים, נטפליקס ממשיכה לנסות להרגיל את הלקוחות שלה לטלוויזיה מותאמת בינג', ויהיה מעניין לבדוק אם אחרי שזיהתה את התופעה החדשה, היא תנסה לשלב בתכנים שלה אלמנטים שונים שיגדילו את כמות הרייסרס בעולם.
הגב
7 תגובות על "צפיית Binge זה כל כך 2016, הכירו את ה-Binge Racers"
* היי, אנחנו אוהבים תגובות!
תיקונים, תגובות קוטלות וכמובן תגובות מפרגנות - בכיף.
חופש הביטוי הוא ערך עליון, אבל לא נוכל להשלים עם תגובות שכוללות הסתה, הוצאת דיבה, תגובות שכוללות מידע המפר את תנאי השימוש של Geektime, תגובות שחורגות מהטעם הטוב ותגובות שהן בניגוד לדין. תגובות כאלו יימחקו מייד.
העולם הולך ונהיה דפוק..
למה אנשים עדין מבזבזים את הזמן שלהם??
לעבוד, ללמוד, לעשות, ליצור, ליזום, להשקיע – יש כ״כ הרבה אפשרויות התפתחות אישית ומקצועית כיום – למה לא מנצלים את זה???? אח״כ בוכים על קושי המחיה…
תודה מר רובוט.
;-)
לנו אין זמן לדברים האלה.
אז משהו לא בסדר בחברה בה אתה חי.
עוד עבודה לא תשנה את זה….
מעניין מאוד. כתבה טובה. תודה